Autor: Leon Publikováno: 10.srpna 2002 |
![]() ![]() ![]() Hračky jako z kufříku Jamese Bonda H.A.R.M. má ale i globálnější cíle, než jen pomstu schopné agentce. Po zápletce s biologickými zbraněmi z prvního dílu půjde tentokrát o zbraně nukleární vyvíjené na daleké Sibiři. Kromě této lokace a Japonska plného ninjů zavítáte ještě do Indie a do amerického Ohia, kde se mimochodem ocitnete i uprostřed obrovského tornáda. Návaznost na první díl lze spatřit i v tom, že se setkáte s několika známými postavami - Magnusem Armstrongem, doktorem Schenkerem a dokonce i s Brunem, což je vzhledem ke konci prvního dílu trochu překvapující. Nebude chybět ani vynálezce Santa, který bude Cate zásobovat jeho dalšími vynálezy. Mezi ně bude patřit mechanická myš, líčidlo s funkcí deaktivátoru elektronických zámků, rtěnka pro fotografování tajných dokumentů nebo obyčejná slupka od banánů, po které mohou stráže jednoduše uklouznout. Důraz na tajné mise ![]() K dokonalejšímu ukrytí můžete přispět i sami třeba tím, že zavřete dveře nebo zhasnete světlo. Ovšem pozor, pokud hlídka zjistí, že jsou někde zavřené dveře (nebo naopak otevřené), které předtím nebyly, půjde situaci obhlédnout. Pokud vejde na průzkum do temné místnosti, nebude váhat a rozsvítí si. S tímto vším (a spoustou dalších věcí) si bude muset hráč v roli Cate poradit. ![]() ![]() ![]() Méně skriptovaných sekvencí Vůbec umělá inteligence (AI) by měla být na takové úrovni, že bude použití scriptovaných akcí protivníků v misích omezeno na minimum. Autoři se prostě rozhodli spolehnout na AI, což je sice trošku riskantní, ale pro hráče velmi atraktivní. Tím se totiž předejde tomu, že se při určitém vašem pohybu někam bude automaticky spouštět protiakce nepřítele. Vše tak bude záležet jen na vašem postupu a na tom, jak budete k protivníkům přistupovat a čím je vyprovokujete k akci. Ze skrýše budete prý moci sledovat, jak vaši nepřátelé dělají běžné věci - pracují, relaxují, rozmlouvají s někým apod. Pokud zachytí podivné zvuky nebo si všimnou jiných věcí, půjdou se přesvědčit a když se tím ujistí, rovnou vyhlásí poplach. Také v tomto směru se autoři poučili z ohlasů na NOLF, kde si hráči stěžovali, že po vyvolání poplachu je těžké misi dokončit. Rozhodli se proto zavést jakousi úroveň poplachů od lokálních až po globální. RPG prvky a grafika ![]() Velkou změnou prošla vzhledem k uplynulé době od prvního dílu celkem logicky grafika hry. LithTech engine použitý před dvěma roky nebyl tehdy žádným technologickým převratem, a přesto, že z něj autoři NOLF dokázali vyždímat maximum, byl menším nedostatkem hry. To u NOLF2 to bude právě naopak, protože engine označený jako LithTech Jupiter System je v současnosti jeden z nejmodernějších. Nemá cenu vyjmenovávat jak všechny grafické vychytávky, tak teoretické (prý až 30x) zlepšení a zrychlení enginu, protože celou krásu uvidíme teprve v samotné hře. Názor si zatím můžete udělat z okolních screenshotů nebo traileru. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Kooperativní hra Také v multiplayeru je jasně vidět, jak se u Monolithu poučili. Zcela opustili od deathmatche, který se u NOLF prakticky nechytnul, a zaměřili se na kooperativní hraní podobných misí, jaké budou v singleplayer verzi hry. Ve spolupráci až 4 lidí se tak můžete dočkat velmi zajímavé a netradiční zábavy. ![]() Stáhněte si: Trailer (4 MB), Technologická videa o LithTech enginu Související články: Novinky, No One Lives Forever recenze (11/2000) |
Leon připravil: jd |