Multiplayer Call of Duty: Advanced Warfare našel inspiraci v Titanfall a Crysis
zdroj: tisková zpráva

Multiplayer Call of Duty: Advanced Warfare našel inspiraci v Titanfall a Crysis

11. 8. 2014 21:34 | Preview | autor: Adam Homola |

Klasický představovací model, kdy vždy z nového Call of Duty vidíme nejdříve singleplayer a až po několika týdnech či měsících multiplayer, si Activision nedovolil porušit. Kousky singleplayeru letošního Call of Duty: Advanced Warfare jsme viděli už dříve a minimálně Kevin Spacey tam vypadal dobře. Teď jsme se konečně dočkali i toho, kvůli čemu je série Call of Duty tak úspěšná - multiplayeru. Ten ve svém jádru žádné zásadní překvapení nenabízí, ale základ staré známé hratelnosti upravuje na pohled velkým způsobem díky exoskeletům vojáků.

Ty nebudou jen ozdobou singleplayerové kampaně, ale osvěží i roky zajetou multiplayerovou šablonu Infinity Ward, podle které opisují nejen studia Activisionu už několik let. Jsou to právě exoskelety, kterým tvůrci zkráceně říkají exo, které mají na svých železných bedrech tu největší váhu inovací v rámci multiplayeru Call of Duty. Stačí se ale postavit na špičky a nakouknout za ne až tak vysokou zeď - tam uvidíte Titanfall a Crysis. A hned za zdí sedícího Glena Schofielda a Michaela Condryho, dva šéfy Sledgehammer Games, kterak si při pohledu na konkurenci poctivě zapisují do deníčků všechny detaily.

Multiplayer Call of Duty: Advanced Warfare totiž působí v rámci série poměrně inovativně, ale v kontextu FPS žánru jde jen o vypůjčení si cizích nápadů. Což rozhodně není špatně, dělají to všichni a co si budeme povídat, Call of Duty potřebuje inovace jako sůl. Ty by se mohly letos konečně dostavit ve všech ohledem už jen kvůli tomu, že Sledgehammer Games jsou konečně novým studiem pro CoD sérii a poprvé na to měli tři roky, namísto tradiční dvouleté střídačky mezi Infinity Ward a Treyarchem. První věc která vás při pohledu na záběry z nového multiplayeru praští do očí je mobilita.

Tu zajišťují exoskelety, díky kterým budete moct skákat do větších výšek a dělat rychlé úhybné manévry na všechny strany. V podstatě si můžete vzít jakýkoliv starý známý pohyb z předchozích Call of Duty a díky exoskeletům jeho dosah/dopad/výšku/rychlost/účinek vynásobit deseti. Nic vám nebrání chodit všude jen po svých a hrát pořád na "dvourozměrné" ploše kolem vás, ale když uvidíte jak nepřátelé rychle poletují všude kolem, budete za snadnou kořist. Díky exoskeletům lze dělat i vzdušné manévry a tak klidně můžete vyskočit do vzduchu, zařadit zpátečku a nepřítele, který je vám v patách, jaksi zpětně přeletět a dostat se mu rychle za záda.

zdroj: Archiv

Podobně lze třeba uprostřed skoku rychle dopadnout na zem, nebo uhnout na stranu, pokud si to vaším směrem šine nějaká raketa. Přidaná vertikalita je podle Sledgehammer Games naprosto zásadní a výrazně mění zajetou hratelnost. Společně s větší mobilitou a vůbec rychlejšími pohyby by teď měl být multiplayer Call of Duty: Advanced Warfare výrazně rychlejší a dravější než u předchozích her série. Srovnání s Titanfallem, kde jsou Piloti ještě mobilnější, se vyhnout nejde. Ze zatím dostupných videí vypadá mobilita v Advanced Warfare na Titanfall pořád trochu pomaleji, ale v rámci série je to velký krok kupředu.

Společně s mobilitou bude v multiplayeru další velká novinka a to tzv. Exo Abilities. Váš exosklet disponuje mimo jiné baterií, díky které můžete krátce používat speciální schopnosti. Vznášení se, zneviditelnění, štít jsou jasné. Vedle nich bude například možnost Overclock, která vás na chvíli zrychlí, díky Stim se zase rychle uzdravíte a s pomocí schopnosti Ping uvidíte nepřátele a jejich střely i skrze zdi. Specialitkou je pak schopnost Trophy System, která po krátkou dobu zničí všechny granáty a rakety, které letí vaším směrem. Exo schopnosti si navíc můžete upravovat skrze hromadu speciálním perků.

Ano, Sledgehammer Games hráli Crysis a asi se jim líbilo. Exo schopnosti jsou tady jasným odkazem na Prophetův oblek a tak zatímco Homefront: The Revolution s přivřením očí vypadá jako Crysis bez obleku, Call of Duty: Advanced Warfare zase chvílemi připomíná Crysis s oblekem. Jenže zapomeňte na to, že budete mít v multiplayeru dostupné všechny exo schopnosti. Musíte si pečlivě vybrat a tady vstupuje do hry systém Pick 13. Fanoušci série si asi ještě pamatují na systém Pick 10, který je v Advanced Warfare ještě flexibilnější a robustnější, než kdy dříve.

Call of Duty: Advanced Warfare zdroj: tisková zpráva

"Nejen že můžete kombinovat scorestreaks pro vaši třídu, hráči můžou scorestreaky upravovat tak, aby byly ještě silnější. Ovšem za nějakou cenu. Například můžete upravit Remote Turret a vylepšit ji na Rockter Turret Module. K upravitelným scorestreaks budou ve hře nově co-op scorestreaks, kdy budou moct dva hráči na scorestreaku spolupracovat. Tohle je perfektní příklad týmové spolupráce hráčů, kteří jsou schopní získat velké skóre s těmi, kteří si ne vždy užijí ty nejsilnější scorestreaky," napsali vývojáři v tiskové zprávě.

Exoskelety nebudou v Call of Duty: Advanced Warfare jen na hraní. Budou i na parádu. Vývojáři chystají do hry novou virtuální lobby s originálním názvem Virtual Lobby. V ní se budete moct blýsknout před kamarády, nebo omrknete právě jejich výstroj a výzbroj. Ve hře totiž půjde upravit prakticky všechno. Od rukavic, přes boty, trička, pokrývky hlavy, exoskelet až po košaté možnosti jak vytunit zbraně k obrazu svému, to všechno přes systém Create-an-operator. Pomalu to vypadá jako simulátor šacení vojáka z budoucnosti s tak štědrými možnostmi customizace, že by se i The Sims mohli něco přiučit.

V novém Call of Duty nebude chybět klasický loot systém, ovšem s malou obměnou. Ta se jmenuje Supply Drops a slibuje přes tisíc multiplayerových odměn: různé zbraně, předměty, vybavení pro postavy a posily. Všechny věci jsou navíc dostupné ve třech kvalitativních stupních: Enlisted, Professional a Elite. Supply Drops vám budou nadělovat odměny nejen za vaše schopnosti, ale vezmou v potaz také kolik jste toho odehráli a jednotlivé výzvy v rámci zápasů. Supply Drops, téměř 350 upravitelných zbraní, tisíc odměn, nové typy zbraní a výstroj. Call of Duty: Advanced Warfare bude postavené na odemykání a upravování prakticky všeho, v daleko větší míře, než kterýkoliv předchozí díl série.

Call of Duty: Advanced Warfare zdroj: tisková zpráva

Sledgehammer přidají do hry také jednu menší drobnost, která vás zabaví mezi zápasy, nebo v rámci menu hry. Jde o virtuální střelnici, na které si můžete vyzkoušet aktuální loadout ještě před zápasem. Do střelnice se dostanete stisknutím jediného tlačítka - nečeká vás žádný load nebo žádní nepřátelé a jednoduše si tak osaháte nové zbraně a výbavu, kterou jste si třeba právě před chvíli zpřístupnili. Když už se do zápasu po tom výběru z nekonečných možností dostanete, můžete si zahrát jak staré klasiky, tak i nové módy. Vývojáři oznámili že v Advanced Warfare nebudou chybět například Team Deathmatch, Capture the Flag, Hardpoint, Searh & Destroy, Domination a Team Domination.

K těmto klasikám přibudou dva nové módy: Uplink a Momentum. Uplink bude stát a padat na týmové hře, ve které se musíte probojovat k satelitnímu dronovi a rychle ho dopravit do nepřátelské základny. O to stejné se bude snažit i nepřátelský tým a kdo si pamatujete některé módy ze starých multiplayerových stříleček, určitě víte, že Uplink nijak třeskutě originální není. Stejně tak není originální ani Momentum, kde musíte postupně zabrat pět strategických míst na mapě, ale aktivní je vždy jen jedno místo. Čím rychleji zabíjíte a zabíráte, tím je zápas svižnější. Vaše momentum ale může rozhodit jediný dílčí úspěch nepřátel.

Když už jsme nakousli ty mapy, tak zatím se ví o čtyřech. Další kousky oznámí tvůrci později, ale prozatím nám ukázali Biolab, Riot, Ascend a Defender. Každá z těchto map by měla nabídnout jak těsné pasáže kdy budete o nepřátele prakticky zakopávat, tak i otevřená prostranství, na kterých zase krásně využijete exoskelety a prostor pro rozmáchlejší pohyby. Activision si samozřejmě uvědomuje že Call of Duty stojí a padá také na esportech a Sledgehammer se na prezentaci a v tiskovce vytáhli hned s několika pěknými oznámeními, které hráče jistě potěší.

Call of Duty: Advanced Warfare zdroj: tisková zpráva

A nemusíme dlouho chodit okolo horké kaše: ano, v Call of Duty: Advanced Warfare bude podpora pro LAN hraní. Vedle toho taky ranked playlisty, posuvník hodnot pro soukromé zápasy, Broadcaster mód s rozšířeným módem Oracle, Domination založená na kola a Hardpoint i Capture the Flag. A konečně poslední novinkou, která také potěší hradcore fanoušky, je Day Zero Edition. Tradiční Day One Edition už známe, ale Activision tady chce vyjít fanouškům vstříc ještě víc a tak pro všechny předobjednávky, minulé i budoucí, platí automatický upgrade na Day Zero Edition.

To znamená, že pokud jste si hru předobjednali, dostanete možnost si ji vyzvednout (ať už v krabici či digitálně) o 24 hodin dřív, než všichni ostatní, kteří si ji půjdou jen koupit a předobjednávat se jim nechtělo. K tomu navíc na oněch 24 hodin dostanete ještě dvojnásobné zkušenosti, dvě speciální bonusové zbraně a Advanced Arsenal: speciální exoskelet, jednu novou zbraň a Quantum EM1. Pro oddané fanoušky ideální, pro nás ostatní zase jedna z mnoha předobjednávkových pobídek.

Call of Duty: Advanced Warfare vyjde 4. listopadu na PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One, Xbox 360 a PC a ze zatím dostupných informací to vypadá, že Sledgehammer Games nelenili. Revoluce FPS žánru bude muset asi přijít odjinud, ale minimálně na velkou evoluci v rámci série to zatím rozhodně vypadá. Exoskelety svojí mobilitou do hry přidají svižnost à la Titanfall, zatímco exo schopnosti à la Crysis zase variabilitu. A pokud v záplavě novinek v rámci CoD série nezapomenou tvůrci ani na milovaný typický CoD multiplayer, mohla by být Advanced Warfare příjemným osvěžením zajeté série.

Nejnovější články