Multiplayer Battlefieldu 4 nabídne větší úpravu zbraní a větší destrukci
zdroj: EA

Multiplayer Battlefieldu 4 nabídne větší úpravu zbraní a větší destrukci

13. 6. 2013 10:44 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Fandové Battlefield 3 multiplayeru a tedy i Battlefieldu 4 se sice už potěšili pohledem na záznam mise v Šanghaji, ale novinky jsme v ní museli spíše složitě vysledovávat. Nyní se ale objevily výcucy z různých předváděček Battlefieldu 4 a ty už nabízí mnohem konkrétnější informace. Je jasné, že základ zůstane stejný jako u trojky, ale dojde k mnoha větším či menším změnám.

Prý byla potvrzená Čína jako třetí frakce, u níž najdete třeba tank Typ-99 a stíhač J-20. Jak se ale zdaří zakomponovat novou, třetí stranu do mulťáku, toť otázka. Co se týče commander módu, ten nebude zabírat místo jednoho člověka z jednotky (který bude mít pět lidí!). Lidé se postaví do virtuální fronty na post commandera a na koho to místo vyjde, ten dostane šanci pomoci ostatním. Znamená to tedy, že zde bude maximum 66 hráčů, kdy bude zde 64 lidí v bitvě a dva velitelé.

Commander bude moci dávat rozkazy jednotlivým squad leaderům, kteří je buď budou moci následovat, nebo odmítnout. Commander navíc bude moci vidět to, co vidí každý voják skrze malé okénko, které si může rozkliknout. Commander módu bude fungovat na tabletech, verze pro mobily není.

Co se týče osobních zbraní, tedy pistolí a revolverů, ty konečně půjde modifikovat jako klasické zbraně. Nebudete tedy odemykat celé nové zbraně s jinou výbavou (svítilna, tlumič, laser), ale použiváním zbraně si budete odemykat vylepšení pro ni.

Zvětšit zdroj: EA

Zbraně nyní budou moci mít jak holá mířidla, tak i optická mířidla, která půjde měnit během bitvy. Takže půjde flexibilně nahodit dostatečnou optiku na boj na dálku a na blízko se zase vrátit k holým mířidlům nebo kolimátoru. Přibudou i nové gripy (pažbičky), které budou dodatečně upravovat chování zbraně.

Budou zde různé typy granátů. Kromě klasických se objeví zápalné a hlavně skvělé duo nesmrtících – flashbangy a kouřové. Kdo zažil kouřové granáty v dobře odladěné hře, ví, že jde o skvělý taktický prvek.

Gadgety, tedy vybavení, které jste cpali do dvou slotů, už nyní půjde svobodně cpát do obou. Nyní platí, že každý slot má určitý seznam vybavení, které do něj jde nacpat, takže jste neměli plnou svobodu s čím jít do bitvy. To už nebude v Battlefieldu 4 platit.

Jednotlivá povolání zůstanou stejná – assault, recon, engineer a support, ale dočkají se větších (zatím nespecifikovaných) i menších změn. Recon bude mít kupříkladu nově motion ball, který byl v Bad Company 2 a bude mít vždy(?) k dispozici C4.

Podpůrné role budou mít pozměněné své gadgety. Support se zásobníky munice a medik s lékárničkami budou mít dva typy. Ten větší bude doplňovat pomalu až do vyčerpání, ten menší doplní okamžitě, ale o menší počet a nenávratně se spotřebuje. Mimochodem, když přebijete zbraň, přijdete o zbylé náboje v zásobníku.

...

Mezi zbraněmi najdete raketomet AT4, RPG-7, Stinger, M320, Saigu-12K, P90, M4, M416 nebo sniperku Scout Elite. Objeví se i nové nože, ale je otázka, zda půjde o vizuální podobu a nebo nějak prapodivně funkční. Sympatickou novinkou je ale to, že útok nožem už nebude automatické zabití, ale půjde i zastavit a nebo dokonce odrazit.

Pro mne bohužel dojde ke zmírnění efektu suppression u všech zbraní s výjimkou kulometů. Takže nedojde k vykastrování podpůrné role supporta. I tak bych ale nerad viděl velké snížení potlačujícího efektu pěchotních zbraní. Bylo milé, když člověk vidí efekt palby dvou squadů na vaší pozici.

Voda bude hrát větší roli. Budete se moci potápět, ve vodě půjde střílet a dokonce i zrychleně plavat. Recon třeba bude moci připevnit C4 zespodu na plavidlo a poslat jej tak ke dnu.

Když už jsme u vozidel a plavidel, jejich likvidování bude pozměněné. Odměny se budou rozdělovat podle toho, jak jste se snažili – takže žádné vystřílení tři RPG, aby vám pak body ukradl chlapík, co zrovna náhodou šel kolem. Půjde prostřelit pneumatiky, takže pak bude auto hůře ovladatelné a i tělo vozidel bude mít více rozvrstvené zásahové zóny.

Na PC bude k dispozici VOIP. Spectator mode vám umožní jen sledovat bitvu a bude k dispozici i volně zavěšená kamera. Nahrávání záznamů nebude k dispozici skrze jakékoliv nástroje DICE, ti chtějí využívat na konzolích jejich nativních rekordérů.

Zvětšit zdroj: EA

Pár mrakodrapu v Šanghaji je skutečně zapříčiněn činností hráčů. Celkově by zničitelnost prostředí měla postoupit o pořádný skok dál. Navíc třeba pád mrakodrapu a vlastně všechny velké exploze a destrukce pošlou napříč bojištěm jak tlakovou vlnu, tak hlavně oblaka dýmu a suti, které značně zhorší viditelnost.

Změn se dočká i Battlelog, půjde zde konečně jednoduše vytvářet loadouty před spuštěním kola. Další novinky budeme přidávat, jak se objeví skrze tamtamy.

Nejnovější články