zavřít

Mount & Blade II: Bannerlord předvádí obléhací prostředky a vylepšování hradů

Windows

- Preview autor: Patrik Hajda Komentáře: 0

Od posledního článku ohledně vylepšeného enginu jsme si od Mount & Blade II: Bannerlord dali menší pauzu. Vzhledem k tomu, že TaleWorlds vypouští jeden update každý týden, se nám nahromadilo poměrně dost zajímavých informací. Řeč bude o hradech, jejich obléhání, animacích štítů a multiplayeru.

Začneme u hradů. Mount & Blade II: Bannerlord nejde cestou Kingdom Come a nenabídne tak skutečně existující, ztracené i stále stojící hrady. Přesto jste si již mohli všimnout, že tvůrci v různých oblastech hry neberou realismus na lehkou váhu. Hrady tedy budou smyšlené, ale nebudou nelogické. Sílu nástroje použitého k tvorbě hradů posuďte sami z gifu níže.

Jakmile vám některý z hradů bude říkat pane, můžete se pustit do jeho vylepšování. K dispozici budou vždy tři úrovně, přičemž s každou další hrad roste jak do výšky, tak do šířky. Tedy, jak kdy. Do šířky roste pouze tehdy, dovoluje-li mu to okolní terén. Například hradu u jezera nezbývá nic jiného, než růst do výšky.

Vyšší úroveň hradu znamená i obtížnější obléhání. Zatímco do „jedničkové“ pevnosti se dostanete celkem snadno za použití beranidla, „trojka“ si už vyžádá maximální nasazení všech mužů. Beranidlo ale není jediný způsob, jak překonat hradby. Obléhací prostředky počínají prostým žebříkem, pokračují obléhací věží, jdou přes balistu a katapult až k obávanému trebuchetu. Obrázky všech naleznete pod článkem.

Další z blogů se věnoval takzvané inverzní kinetice při používání štítů, laicky řečeno odpovědi štítu na zásah. Starý systém sice dokázal zobrazit zabodané šípy, ale s vlastním štítem nehnul ani o píď. Úder kladivem pak pohnul celým modelem vojáka. V novém systému štíty adekvátně odpovídají na zásahy šípů v konkrétních místech a při zásahu kladivem je ráz pohlcen štítem a rukou, nikoliv celým tělem.

Vlevo: starý systém, vpravo: nový systém

Poslední zajímavé informace vyplynuly z rozhovoru s jedním z programátorů, který prozradil něco málo o multiplayeru. Dobrou zprávou je, že s přáteli se budete moci spojit přímo prostřednictvím Steamu a stále budete mít na výběr z mnoha serverů, včetně neoficiálních od komunity.

Krátce se vyjádřil i k otázce herních módů. Můžete se těšit na již dříve propíranou novinku s kapitány, nechybí obléhání a bránění hradů, skirmish nabídne souboj šesti hráčů proti šesti s důrazem na volbu vlastních jednotek, nebo se pustíte do duelu. Ve všech případech si tvůrci dávají záležet, aby hráči neměli možnost sprostě kempit.

Nevím, jak vy, ale já jsem s každým dalším updatem natěšenější. Ale jako vždy musím svůj článek zakončit povzdechem nad neexistujícím datem vydání…

blog_post_33_taleworldswebsite_02

blog_post_33_taleworldswebsite_03

blog_post_33_taleworldswebsite_04

blog_post_33_taleworldswebsite_06

blog_post_33_taleworldswebsite_07

Tagy: středověk online akční RPG historická otevřený svět bitva

Zdroje: tisková zpráva

Novinky na CZC.CZ

Související videa

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.