Microsoft Train Simulator 2 - GC preview
zdroj: tisková zpráva

Microsoft Train Simulator 2 - GC preview

25. 8. 2007 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Oznámený, zrušený a opětovně oznámený, ovšem s většími ambicemi. Tvůrci Flight Simulatoru si totiž ve vlakovém simulátoru troufnou zmapovat železniční pražce po celé zeměkouli.

Autor: Fish
Publikováno: 25.srpna 2007

Ilustrační obal staré podoby hry zdroj: tisková zpráva
Většinu preview lze začít slovy, že o "hře už bylo napsáno mnoho". To by byl případ Microsoft i Train Simulatoru 2, kdyby hra, prvotně oznámená v roce 2003 a vyvíjená firmou Kuju, nebyla o rok později překvapivě zrušena. Avšak začátkem letošního roku byla opětovně ohlášena, ale dosud se o ní vůbec nic bližšího nevědělo. Situace se však dnešním dnem mění a o obnovené podobě tohoto vlakového simulátoru se v tuto chvíli nikde jinde nedočtete více.

 Od autorů Flight Simulatoru
Microsoft už sází na jistotu a spolupracuje na "novém" Train Simulatoru 2 (MSTS2) s prověřeným studiem ACES. Michael T. Gilbert, někdejší "konstruktér" několika dílů Flight Simulatoru, započal páteční uzavřenou prezentaci na Games Convention nenásilným úvodem: "Ačkoliv původní Microsoft Train Simulator vyšel již před sedmi lety, je kolem této hry stále velice aktivní komunita, jež rozsah celé hry za svou existenci několikanásobně zvýšila a zatím nevypadá, že by ji zájem opouštěl."

MSTS2 je již od samého počátku vyvíjen na základech Flight Simulatoru X stejnými tvůrci, nemusíme se tedy bát, že by si engine s něčím nevěděl rady. Dle slov autora je přesto práce ne hře a interním světě trochu jiná. "Nemůžeme jen tak prachsprostě vzít svět z leteckého simulátoru a doufat, že vše bude v pořádku. Ve Flight Simu se na svět koukáte z velké výšky, je důležitý přehled a správnost orientačních bodů. V Train Simulatoru 2 musíme ale klesnout na zem a uvědomit si, že hráč bude na okolní krajinu koukat hodně zblízka. To znamená, že část krajiny, kde nejsou koleje, můžeme vynechat, avšak o to více se musíme zabývat detailností okolí všech tratí," vysvětloval Michael.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

 Cesta kolem světa po kolejích
Asi se ptáte, proč vlastně vývojáři naříkají, když mají jádro hry a MSTS2 rozhodně nebude prvním vlakovým simulátorem pod sluncem. Věc se má tak, že Microsoft si troufne na něco, co jsme doposud ve virtuálním vláčkovišti nemohli vidět. Tím je zpracování kompletně celého železničního světa. A když se mluví o celém, řeč opravdu není jen o Severní Americe. Vývojáři zkrátka pracují na konceptu "The World of Rails", který si klade za cíl podrobně zmapovat výskyt železničních pražců po celé zeměkouli.

Nejhustší sítí se může pochlubit Severní Amerika a Evropa, takže tam jsou koleje nejpropletenější, na druhou stranu Microsoft byl schopen získat digitální zpracování železničních sítí bez toho, aby je musel sám vytvářet. To samozřejmě nešlo u tratí kupříkladu v Africe nebo Asii, tam tým vývojářů využil všech dostupných dat a satelitních snímků.

zdroj: Archiv


GC video 2 - stažitelná verze (14 MB)

Výhodou týmu, který na MS Train Simulator 2 pracuje, je fakt, že má k dispozici program, jenž sám převede čárovou mapu jakékoliv železniční sítě na vyrenderovaný 3D model, v němž nechybí výhybky, pražce, násep a všechny ostatní vymoženosti. Naprogramovat či importovat do hry jakoukoliv železnici je tak záležitostí pár sekund.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

"Naším cílem je vytvořit pro hráče prostředí, v němž nebude nijak a ničím omezován. Chceme, aby každý, kdo bude řídit virtuální vlak, měl pocit, že jede skutečným vlakem, ve skutečném světě a za skutečných podmínek. A pokud bude chtít strávit u MSTS2 více času a zkusit si dopravit vlak z ruských hranic až do Barcelony, nic by mu v tom nemělo bránit," podělil se o své uvažování Gilbert.

Dle slov tvůrců vždy podobné simulátory měly pár nedesignovaných tratí, jichž se hráč musel držet. Výhoda byla v tom, že se jim grafici mohli naplno věnovat, nevýhoda pak tkvěla samozřejmě zase v omezeném počtu dostupných tratí. Microsoft ale nechce obětovat občasné grafické orgie ani neomezeně rozsáhlé mapě, MSTS2 tak přinese i několik tratí s naprosto autentickým prostředím. Toho tým pracující na MSTS2 docílí tím, že na skutečné lokomotivy montuje systém s tzv. kulovou kamerou (několik kamer naskládaných k sobě, snímajících naprosto vše kolem), získaná data následně importuje do hry a graficky zpracuje.

 Komunita nadevše
Již v úvodu článku bylo zmíněno, že původní MSTS má rozsáhlou a aktivní komunitu. Toho Microsoft hodlá využít, nabídne totiž hráčům k dispozici nejrůznější nástroje, které měli k dispozici samotní tvůrci a nechá je upravovat a rozšiřovat obsah hry. Nová mašina? Nové koleje? Nová stanice? Nic by neměl být problém. Autoři jdou dokonce tak daleko, že nechají hráčům upravovat stávající lokomotivy i vagóny a vybavovat je více detaily. Z online služby by pak zdokonalenou lokomotivu mohl stáhnout kdokoliv, kdo by měl zájem. Trochu se bojíme toho, aby ale Microsoft na hráčskou komunitu nespoléhal příliš a nemával rukou nad nejrůznějšími detaily se slovy, že si to hráči přece dodělají sami. Na druhou stranu díky úsilí, které Microsoft MSTS2 věnuje, by se podobné obavy snad neměly stát realitou.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Tak jako jsme se u Spore ptali, zda zahrne nějaký obsah pro hardcore hráče, zde jsme se naopak zeptali, zda bude MS Train Simulator 2 uživatelsky přívětivý pro hráče občasné. Přiznejme si, ne každý dokáže ovládat lokomotivu se vším, co s tím souvisí. Tvůrci proto hodlají udělat i jakýsi mód pro lidi, kteří si třeba kdysi s vláčky hráli a jediné, co o ovládání lokomotivy vědí, je otáčení potenciometrem na trafu a případně ještě respektování světelné signalizace.

 Součástí online provozu na železnici
Pro hráče budou připraveny nejrůznější úkoly, a opět, zapomenuto nebude ani na hráče příležitostné. Musíte dodržovat rychlostní limity, světelnou signalizaci a další nutné věci k zabezpečení bezproblémového dojezdu do cíle. Cestu budou hráči komplikovat i občasné mechanické závady, o nichž se ovšem Michaelovi moc hovořit nechtělo. Všem hráčům pak bude k dispozici série tutoriálů a já jako laik doufám, že řízení vlaku není tak náročné, jako naučit se přistávat s Cessnou v sesterském MSFS.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
V rámci online systému se hráči budou moci pohybovat se svými vlaky, na stejném serveru, v tom samém provozu, budou muset respektovat pravidla provozu a soutěžit v zadaných úkolech. Michael Gilbert nám potvrdil i možnost vlastního vytváření úkolů, jejich zadávání do systému a následného sdílení s ostatními hráči.

 Balzám pro oči
Jestliže jsme zmínili jednotlivé faktické vlastnosti hry, asi bychom neměli zapomenout ani na grafickou stránku. Jak lze vidět z předvedených obrázku a dvou videí, vše v MSTS2 vypadá téměř fotorealisticky, občas byl problém rozlišit fotku lokomotivy od její skutečné podoby, která nám byla na prezentaci následně ukázána. Dle tvůrců jsou právě hráči simulátorů nároční na sebemenší detaily, které by měly být autentické, na správném místě a pokud možno, měly by zastávat i opravdovou funkci. Bonbónkem je pak dynamické osvětlení, samozřejmé změny počasí a "živé" okolní prostředí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry v budoucnu v galerii

Dočkáme se nastupujících pasažérů, jezdících aut i "NPC" lokomotiv. Připočteme-li ke všem výše zmiňovaným informacím téměř jistě propracovaný fyzikální model, může se z MSTS2 stát vlakový simulátor, který překoná všechny doposud vydané, a díky aktivní podpoře ze strany Microsoftu si zabuduje stabilní místečko v srdcích těch nejzarytějších fandů.

 Upgradujte operační systém
Microsoft má v současné fázi zpracováno zhruba 50 lokomotiv a vagónů, nicméně jelikož hra vyjde až na Vánoce 2008, je velmi pravděpodobné, že počet se za 16 zbývajících měsíců ještě o něco rozroste. MSTS2 bude fungovat pouze pod operačním systémem Windows Vista (vč. podpory jejich specifických funkcí), zhodnocení této informace však nechám čistě na vás. Ještě dodám, že než hra vyjde, budeme si prý moci vyzkoušet hratelnou demoverzi. Do té doby ale tak jako tak zbývá ještě hodně času.

zdroj: Archiv


GC video 1 - stažitelná verze (15 MB)

Související články: Preview zrušené podoby Train Simulatoru 2 (2003), Novinky, Vše o prvním dílu Train Simulatoru a přídavcích (včetně domácích tratí: Z Prahy do Bratislavy), O podobné hře Rail Simulator, O sérii Trainz

 
Fish
editor: jd

 
 
Smarty.cz

Nejnovější články