John Carmack hovoří o DOOM III
zdroj: tisková zpráva

John Carmack hovoří o DOOM III

15. 5. 2003 16:16 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Hlavní programátor a klíčová persóna iD Software John Carmack dnes na E3 prozradil několik detailů ohledně chystaného akčního hitu DOOM III.

Většina z nich se samozřejmě týká především technické stránky věci, celé posezení redaktorů GameSpotu ve stánku iD se totiž celkem přirozeně stočilo na téma realistické grafiky ve hře. Asi nikoho příliš nepřekvapí fakt, že pro animace lidských postav se tvůrci rozhodli použít osvědčenou technologii motion capture, tedy snímání skutečných pohybů a jejich převod do hry. Naopak animace všech monster tvoří a zpracovávají grafici id Software ručně.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Carmack také prozradil, že se v týmu hodně diskutovalo nad způsobem ukládání pozic ve hře. Ačkoliv žádné konkrétní informace neprozradil, mohou hráči zřejmě očekávat zcela jiný systém než v předchozích titulech od tohoto studia. Vzhledem k tomu, že v nich bylo možno ukládat pozice libovolně a kdykoliv, tipuje se, že nyní se iD přikloní k limitovanému množství savů na misi, například na určených check-pointech.

Na otázku jak bude DOOM III dlouhý, Carmack neuvedl žádný konkrétní počet hodin, ale osobně prý našel zalíbení v současném trendu počítačových her, které dohrajete sice za kratší dobu, ale zato po celou dobu nabízejí intenzitvní zábavu a nadupanou akci. Jednoduchý laický závěr tedy zní, že DOOM trojka svoji délkou patrně příliš z průměru vybočovat nebude.

Poslední informace se opět týkají grafické stránky hry. Téměř stěžejním prvkem (zvláště pak v dramatických scénách) se stane práce světel a stínů - stínování prý zabírá dobrou polovinu renderovacího času. Zatím nebylo rozhodnuto, zda hráči dostanou možnost jej vypnout, Carmack ale nakonec připustil, že pravděpodobně ano.

zdroj: GameSpot

kate

Nejnovější články