
Výhody pohybového ovladače jsou prý např. mnohem větší přesnost při míření, jak si snadno ověříte třeba při práci s odstřelovačkou, a efektně fungují také nejrůznější gesta - např. když s ovladačem prudce trhnete do strany, načež vaše postava udělá totéž a nabije přitom svoji zbraň. Stejně tak se budete moci před obrazovkou předklonit, což se ve hře rovná sebrání nové zbraně po zabitém nepříteli.
Poslední předváděčka hry jinak potvrdila, že se opět dočkáte zbraně Luger SMG, která alespoň v prvním dílu Killzone zabíjela jedinou ranou. Raketomet bude v multiplayeru přístupný jen určitým třídám, má mít trochu méně drtivější účinek než ve dvojce a také jen jednu sadu nábojů oproti původním třem. Jednotlivé postavy hráčů, tentokrát údajně s pětinásobným počtem polygonů než ve dvojce, si také poprvé budou moci dřepnout.
Drobných změn dále doznaly i hráčské třídy: Marksmani s odstřelovačkou budou umět obejít nepřátelské radary a pohybovat se de facto neviditelně, což někteří fanoušci okamžitě odmítají s poukazem na to, že tahle schopnost by se víc hodila třídě Infiltrator. Ta se naopak ve třetím díle bude soustředit víc na boj na blízko a jinak má vynikat především svojí rychlostí a výdrží.
A poslední drobnost na závěr: podle obrázků pořízených během veletrhu Tokyo Game Show se v multiplayeru trojky tentokrát objeví i hackování, zřejmě formou nějakých miniher.
Killzone 3 vyjde 22. února 2011 pro PlayStation 3.