Autor: Kate Publikováno: 17.ledna 2003 |
Honba kolem světa Cesty za hledáním částí klíče vás zavedou do džungle na Srí Lance, podvodního paláce v Istanbulu nebo dokonce i do naší magické matičky měst, konkrétně do prostor hradu z 15. století. Z nebezpečných a podsvětím nasáklých ulic Hong Kongu se Indiana Jones dostane až na skrytou vojenskou základnu v Himalájích a nakonec jej lineárně orientovaný příběh zavede přímo do nitra do císařské hrobky. Celkově by se měl podívat do deseti lokací, které budou ještě rozděleny na jednotlivá místa. Aby se Indy ve světe neztratil a aby mu také práce lépe utíkala, dostane přidělenou atraktivní asistentku Mei Ying, která mu čas od času podá pomocnou ruku a nejen ji. Dobrodružství může začít. Náš hrdina bude mít na výběr z několika druhů pohybů pro obranu i přemístění. Může běhat, šplhat, skákat, kopat, vrazit protivníkovi ránu pěstí, shodit ho na zem nebo dokonce vyhodit (patrně oknem) z budovy. Toto všechno by měl zpracovávat poměrně přesný fyzikální systém, což prý hře dodá nádech opravdovosti. Ani svůj oblíbený bič si s sebou Indy nepotáhne pouze pro okrasu. Často poslouží jako lanko při zdolávání rokle nebo při přehoupnutí nad příkopem či propadlištěm, kterých mimochodem ve hře nebude málo. Protivníci a zbraně Nepřátelé, kterým bude tentokrát Indy pořádně ležet krku, se mají lišit místo od místa. Na Cejlonu po hrdinovi půjdou především lovci a žoldáci, v Praze si pohraje s agenty gestapa, v Istanbulu budou čekat krvelační Turkové a nacističtí vojáci a v samotné hrobce se pak setká i s různými nadpřirozenými postavami, duchy, démony atd. Aby se Indy všem ubránil, nebude mu stačit jen bystrá mysl, bič a revolver, ale často ocení i to, co se právě nachází někde poblíž. Nezáleží na tom, zda půjde o lopatu, židli, láhev nebo nohu od převráceného stolu. Při boji v tváří tvář prý přijde řada na všechno. Pokud ale spíše také tíhnete k těm klasickým zbraním, objevíte v hře i samopal, brokovnici, dynamit nebo granáty. Namáhání mozků Protože Indiana Jones and Emperor's Tomb bude především adventurou, dokreslí její atmosféru celá řada animací a přímo ve hře má čekat spousta pastí, hádanek i chytáků. Kromě klasických úkolů, pro které budete muset někdy zkombinovat i několik zdánlivě nesouvisejících předmětů z inventáře, na vás čekají také hádanky navigační, kdy musíte vymyslet, jak se z jednoho místa dostanete na jiné. Celá hra se výrazně inspirovala čínskou historií, takže by se zde měly objevit i různé prvky národního folklóru. Doufejme, že nepůjde o luštění čínských znaků :) Titul poběží na stejném 3D engine od Collective jako Buffy the Vampire Slayer, videohra podle stejnojmenného populárního seriálu sporadické kvality u nás uváděného jako Buffy-zabijačka upírů. Pro nás jsou ale důležitá vylepšení, kterými tento engine prošel a která by se měla projevit především u chování vozidel. Díky tomuto engine má titul také překvapit vysokým rozlišením modelů postav i prostředí a lepší kvalitu zpracování bychom měli zpozorovat též při Indyho točení lasem. Celou hrou nás bude doprovázet typicky dramatická zvuková kulisa a sami vývojáři na soundtrack ze hry - stejně jako na všechno ostatní - pějí samé ódy. Ústřední melodie (Raiders) zůstává stejná, zbytek zkomponoval Clint Bajakian, který má na svědomí už hudbu k několika hrám od LucasArts. další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Indy se blíží Indiana Jones and Emperor's Tomb bude již několikátým herním zrozením známého dobrodruha a zároveň jeho debutem na next-gen konzolích, tedy Xboxu a Playstation 2. Všechny verze včetně té PCčkové by se od sebe neměly nijak výrazně lišit, jejich rozdíly budou dány pouze konkrétními možnostmi daných systémů. Kromě výrazné orientace na akci má tato adventura také plně vystihovat atmosféru filmů, což určitě nemůže být u tohoto fenoménu na škodu, zvláště v konkurenci sličné Lary Croft. Jeho tvůrci z kalifornských The Collective už mají navíc s podobným žánrem své zkušenosti - v roce 2000 vyšla jejich 3rd-person akční adventura Star Trek: Deep Space Nine: The Fallen (recenze). Jak ale nový Indiana Jones ve skutečnosti dopadne, budeme moci posoudit až v březnu, kdy se dočká své velké premiéry. P.S. Pokud je vaší noční můrou systém automatického ukládání pozic, pak vás asi tato hra skutečně nenechá v noci spát. Stáhněte si: Trailer #1, Trailer #2, Trailer #3 Související články: Novinky |
Kate připravil: jd |