Hitman: Contracts - preview
zdroj: tisková zpráva

Hitman: Contracts - preview

25. 3. 2004 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Hitman se do herní historie zapsal nejen jako vynikající akce s mnoha způsoby řešení úkolů, ale i jako jedna z nejkontroverznějších her vůbec. Jakou zápletku a změny v hratelnosti přinese její třetí pokračování?

Autor: Kate
Publikováno: 25.března 2003


Obrázek zdroj: tisková zpráva Third-person akce v thiefovském stylu Hitman: Codename 47 debutovala na PC v roce 2000 a navzdory áčkovému potenciálu, který v sobě skrývala, získávala v recenzích průměrně kolem „pouhých“ 70%. Nejčastějšími výtkami se stalo nepřirozené (nebo alespoň nezvyklé) ovládání a také nemožnost libovolného ukládání pozic. Dánští IO Interactive si však vzali všechny připomínky k srdci a o dva roky později se vytáhli s pokračováním Hitman 2: Silent Assassin, které už bodovalo mnohem více, a to nejen v recenzích, ale i u samotných hráčů. S průměrným hodnocením okolo 85% se dvojka zařadila k nejlepším hrám v stealth-action žánru a oblíbenost jí nezkazila ani řada skandálů.

Mezi ty nejprofláklejší kauzy můžeme zařadit vydání kontroverzního plakátu, zakázanou televizní reklamu a nebo problémy s náboženskou komunitou Sikhů. Téměř tři miliony prodaných kusů však hovoří samy za sebe a popularitu tohoto tématu dokazuje i fakt, že by se postava holohlavého zabijáka měla již brzy objevit na stříbrném plátně. Dnešní preview však věnujeme třetímu pokračování, hře Hitman: Contracts.

 Zpátky do minulosti
O svědomí hlavního hrdiny série Hitman, víceméně bezejmenného nájemného zabijáka, můžeme jen spekulovat. Klidný život zahradníka mu ve dvojce silně nevyšel a protože hra neměla žádný vyhraněný a definitivní konec, nebude pro nový díl problém na další konání agenta 47 jednoduše navázat.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Vývojáři slibují, že Hitman: Contracts bude mnohem temnější, psychologičtější a také „filmovější“ než předchozí počiny. Začátek hry přitom vypadá úplně klasicky. Agent 47 dostane novou práci: zbavit se jistého chlapíka během představení v pařížské opeře. Pro zkušeného veterána v oboru taková zakázka nepředstavuje žádný větší problém. Vše jde jako na drátku, dokud není celá budova z ničeho nic plná policistů a příslušníků speciálních jednotek. Že by past? Podraz?

Ať už je pravda jakákoliv, našemu zápornému hrdinovi se podaří uprchnout jen o vlásek. Zraněný se pak ukrývá v malém špinavém hotýlku, zatímco francouzští poldové jsou mu stále blíž a blíž. Než se však může vydat na útěk, musí se vzpamatovat z halucinací, způsobených prášky na utlumení bolesti. V psychedelických představách se mu ale nebezpečně mísí dávné vzpomínky s hlasem svědomí.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Díky tomuto pojetí bude hra obsahovat řadu flashbacků, ve kterých se vám připomenou ty „nejlepší“ kousky, které kdy 47 spáchal. A co je zajímavější, všechny mají být prezentovány ve světle nových souvislostí. Ačkoliv rozhodně nechci kazit žádné překvapení, v Hitman 3 byste se měli také dozvědět více o tom, jak a proč zabil 47 své stvořitele, genetické inženýry.

 Na jatka i na Sibiř
Úrovně budou v Hitmanovi 3 pojaty prakticky stejně jako předtím - před každou dostanete seznam úkolů, které musíte nebo můžete splnit a bude jen na vás, jakým způsobem si s kterým poradíte. Například v jednom levelu si agenta 47 najmou rodiče, kteří hledají svoji ztracenou dceru. Bohužel již mají podezření, kdo mohl jejich dceru unést a pravděpodobně ji i zabil. Vaším úkolem je celou záležitost prošetřit a pokud se podezření potvrdí, tak dotyčného jednoduše zlikvidovat. Hlavním podezřelým je v tomto případě šéf rumunské společnosti na zpracování masa (Meat King). A jak vás již možná napadlo, místem, na které v této souvislosti zavítáte, nebude nic jiného než komplex několika jatečních budov, plných těl mrtvých zvířat.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Podle mnoha ohlasů je tato mise opravdu děsivá (odehrává se jako většina ostatních v noci). K dokreslení celkové atmosféry přispívá nejen vizuální autentičnost (čti: věrohodně vypadající potoky krve všude po zemi), ale i rozšířené možnosti hratelnosti – například můžete mrtvého nepřítele pověsit na hák na maso. Aby toho nebylo málo, nachází se hned v sousedství jatek také diskotéka plná lidí a noční klub se zaměřením na sado-maso.

Ze zcela jiného soudku bude mise, ve které zavítáte až na dalekou Sibiř. Úkol je celkem prostý - proniknout do nepřátelského tábora, vymazat ze seznamu živých určené důstojníky a na závěr nechat vyhodit do povětří ruskou ponorku. Prostředí prý přitom vypadá opravdu úžasně - sněhové vločky se snášejí na zem podle toho, jakým směrem zrovna fouká vítr, sem tam není pro mlhu se sněhem vidět ani na krok - prostě zimní Rusko jako z románu. Kromě toho, že agent 47 v této misi využije různé převleky, má také na výběr, zda vybrané nepřátele oddělá pomocí pistole s tlumičem a nebo je ve vší tichosti otráví.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

V dalších úrovních zavítáte například od deštivého města kdesi v Číně, do Rotterdamu nebo na anglické panství, kde si projdete interiéry zámku, okolí jezera i tenisové kurty. Celkově bude hra obsahovat něco kolem dvanácti údajně velice rozlehlých misí, které ale budou narozdíl od Silent Assassin situovány spíš do civilních než vojenských prostředí. Narozdíl od minulých dílů bude trojka mnohem temnější a každá mise by prý měla mít svou typickou, často používanou barvu, kterou se odliší od ostatních.

 Zbraně a převleky
V průběhu celé hry budete moci využít přes 30 druhů střelných zbraní a kromě toho i celou řadu nástrojů pro boj zblízka. Mezi ně se zařadí třeba injekční stříkačka, čínský meč, lopata, pohrabáč, kulečníkové tágo, kuchyňský sekáček, golfová hůl a nebo polštář k udušení nepřátel. Rovněž nebude chybět již téměř kultovní struna na škrcení.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Co se týče střelných zbraní, opět se těšte třeba na pistoli Silverballers, kterou můžete použít i s tlumičem a nebo – pro ušetření munice – s ní prostě nepřítele majznout zezadu po hlavě. K dispozici bude i sovětská útočná puška AK-74, Uzi (do každé ruky jedna), samopaly, brokovnice nebo několik typů ostřelovacích pušek. Ve hře by měl tedy zůstat prakticky stejný arzenál zbraní, na který jste byli zvyklí již z druhého dílu. Kromě toho však rozhodně využijete i nové druhy pohybů , případně „chvatů“ pro nenápadné zabíjení.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Samozřejmostí se tradičně stane možnost používat nejrůznější převleky, což má být pojato opět prakticky stejně jako ve druhém dílu. Pokud si například vezmete cizí uniformu a nepřítel vám uvidí do tváře, s největší pravděpodobností vás od svého původního kolegy rozezná a pochopitelně začne střílet. Jednodušší proto bude využívat takové převleky a uniformy, jejichž součástí je i něco na skrytí obličeje.

 Vylepšená grafika?
O vizuální podobě hry asi zatím nejlépe vypoví samotné screenshoty nebo tato dvě oficiální videa s podtitulem „Psychologie nájemného vraha“ a optimistickými motty jako „Někdy je jen smrt řešením“ nebo „Když zabíjíš pro peníze, neexistují pravidla“. Více si o jejich náplni můžete přečíst tady.

Hra má využívat novou (i když někde tvrdí, že jen vylepšenou) verzi engine Glacier, díky kterému prý vše vypadá mnohem uhlazeněji a přirozeněji než dříve. Takto vylepšenou technologii už IO udali ve hře Freedom Fighters pro Electronic Arts (ještě než je koupil Eidos), díky které byli také nuceni trochu předělat již tak slušnou fyziku a zvýšit počet polygonů u některých modelů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Hitmana 3 rovněž obohatí propracovaná hra světel a stínů a spousta nově zpracovaných efektů jako třeba kouř, déšť, sníh nebo mlha. Pokud jde o počasí, to by se mělo v průběhu některých venkovních misí dynamicky měnit. Nejlépe tento rys prý demonstruje již zmiňovaný level ze Sibiře, kde se autoři mohli alespoň v ohledu na počasí skutečně vyřádit. Ve hře se objeví i speciální vizuální filtr v podobě lehce rozmazaného obrazu, kterým budou s největší pravděpodobností odlišeny již avízované filmečky s pohledy do minulosti.

 Ponurá hudba
Hudbu do hry složil opět Jesper Kyd (Messiah, MDK2, Freedom Fighters) a mělo by se jednat o ponuré orchestrální melodie. Koneckonců, pokud zavítáte na homepage, můžete si poslechnout hned dvě hudební ukázky. Co se týče dabingu, snaží se prý IO o co nejprofesionálnější práci. Aby hra působila skutečně autenticky, namluví obyvatele každé lokace zase vždy rodilí mluvčí příslušné země.

NÁJEMNÝ VRAH V POHYBU
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Kolegové z amerického magazínu PC.IGN nedávno natočili zajímavé video z Hitman: Contracts. Narozdíl od oficiálních trailerů v jeho šesti minutách uvidíte souvislé hraní několika misí a vše doprovází zasvěcený komentář v angličtině. Stahujte zde (16 MB, DivX).

 Agresivní umělá inteligence?
Umělá inteligence nepřátel bývá u dnešních akčních her často kamenem úrazu (snad jen s výjimkou Far Cry), i když tvůrci pokaždé slibují jen to nejlepší. V Hitman 3 mají být vaši protivníci především mnohem obezřetnější, což znamená, že budou reagovat třeba i na slabé zvuky nebo nenápadné stíny. Redaktoři mnoha webů, kteří již měli možnost zahrát si alfa nebo betaverzi, shodně připouštějí, že AI nepřátel je docela agresivní a rozhodně si nemůžete dovolit zkoušet průhledné finty a počítat s tím, že se vám protivníky podaří jednoduše obelstít.

Například při akci na vojenské základně jsou nepřátelé v případě otevřeného boje venku dokonce schopni tvořit různé formace, pokud se přestřelka odehrává uvnitř, snaží se vás zase co nejrychleji obklíčit ze všech stran. I u míry agresivity AI ale bude pochopitelně záležet hlavně na tom, jaký obtížnostní stupeň zvolíte.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

 Už za měsíc
Hitman 3: Contracts se začne na všech platformách (PC, PS2 a Xbox) prodávat koncem dubna. Rozdíly mezi jednotlivými verzemi by měly klasicky spočívat jen v grafice a ovládání. Hratelnostně se trojka nebude příliš lišit ani od předchozího dílu. Zůstanou tu prakticky všechny známé herní prvky, včetně „pracovního“ ohodnocení po každé splněné misi, a tak to jediné, co novému Hitmanovi dodá přece jen trochu jiný nádech, bude asi pouze příběh.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pokud se už tohoto simulátoru nájemného vraha nemůžete dočkat, rozhodně doporučuji navštívit alespoň oficiální stránku hry v češtině, kterou zprovoznil její domácí distributor Cenega Czech. Ten rovněž plánuje lokalizaci třetího dílu Hitmana formou titulků.

Zdroje: PC.IGN, 1UP, GamersHell, GameSpot, HitmanForum, GameSpy, GameSpot, C&VG, ActionTrip, HomeLan Fed a další

Stáhněte si k Hitman: Contracts: Cinematic teaser, Videa, IGN video

Stáhněte si k minulým dílům Hitmana: Demo, Češtinu, Cheaty, Patche, Videa...

Související články: Novinky, Hitman 2: Silent Assassin recenze (10/2002) a návod, Hitman: Codename 47 recenze (12/2000)



Kate
autorce je 18 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games se občas mihne v televizním pořadu GamePage, nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak (všechny články autora)


 
 
Kate

Nejnovější články