Autor: Kate Publikováno: 25.března 2003 |
![]() ![]() ![]() Vývojáři slibují, že Hitman: Contracts bude mnohem temnější, psychologičtější a také „filmovější“ než předchozí počiny. Začátek hry přitom vypadá úplně klasicky. Agent 47 dostane novou práci: zbavit se jistého chlapíka během představení v pařížské opeře. Pro zkušeného veterána v oboru taková zakázka nepředstavuje žádný větší problém. Vše jde jako na drátku, dokud není celá budova z ničeho nic plná policistů a příslušníků speciálních jednotek. Že by past? Podraz? Ať už je pravda jakákoliv, našemu zápornému hrdinovi se podaří uprchnout jen o vlásek. Zraněný se pak ukrývá v malém špinavém hotýlku, zatímco francouzští poldové jsou mu stále blíž a blíž. Než se však může vydat na útěk, musí se vzpamatovat z halucinací, způsobených prášky na utlumení bolesti. V psychedelických představách se mu ale nebezpečně mísí dávné vzpomínky s hlasem svědomí. ![]() Díky tomuto pojetí bude hra obsahovat řadu flashbacků, ve kterých se vám připomenou ty „nejlepší“ kousky, které kdy 47 spáchal. A co je zajímavější, všechny mají být prezentovány ve světle nových souvislostí. Ačkoliv rozhodně nechci kazit žádné překvapení, v Hitman 3 byste se měli také dozvědět více o tom, jak a proč zabil 47 své stvořitele, genetické inženýry. Na jatka i na Sibiř Úrovně budou v Hitmanovi 3 pojaty prakticky stejně jako předtím - před každou dostanete seznam úkolů, které musíte nebo můžete splnit a bude jen na vás, jakým způsobem si s kterým poradíte. Například v jednom levelu si agenta 47 najmou rodiče, kteří hledají svoji ztracenou dceru. Bohužel již mají podezření, kdo mohl jejich dceru unést a pravděpodobně ji i zabil. Vaším úkolem je celou záležitost prošetřit a pokud se podezření potvrdí, tak dotyčného jednoduše zlikvidovat. Hlavním podezřelým je v tomto případě šéf rumunské společnosti na zpracování masa (Meat King). A jak vás již možná napadlo, místem, na které v této souvislosti zavítáte, nebude nic jiného než komplex několika jatečních budov, plných těl mrtvých zvířat. ![]() ![]() ![]() Podle mnoha ohlasů je tato mise opravdu děsivá (odehrává se jako většina ostatních v noci). K dokreslení celkové atmosféry přispívá nejen vizuální autentičnost (čti: věrohodně vypadající potoky krve všude po zemi), ale i rozšířené možnosti hratelnosti – například můžete mrtvého nepřítele pověsit na hák na maso. Aby toho nebylo málo, nachází se hned v sousedství jatek také diskotéka plná lidí a noční klub se zaměřením na sado-maso. Ze zcela jiného soudku bude mise, ve které zavítáte až na dalekou Sibiř. Úkol je celkem prostý - proniknout do nepřátelského tábora, vymazat ze seznamu živých určené důstojníky a na závěr nechat vyhodit do povětří ruskou ponorku. Prostředí prý přitom vypadá opravdu úžasně - sněhové vločky se snášejí na zem podle toho, jakým směrem zrovna fouká vítr, sem tam není pro mlhu se sněhem vidět ani na krok - prostě zimní Rusko jako z románu. Kromě toho, že agent 47 v této misi využije různé převleky, má také na výběr, zda vybrané nepřátele oddělá pomocí pistole s tlumičem a nebo je ve vší tichosti otráví. ![]() V dalších úrovních zavítáte například od deštivého města kdesi v Číně, do Rotterdamu nebo na anglické panství, kde si projdete interiéry zámku, okolí jezera i tenisové kurty. Celkově bude hra obsahovat něco kolem dvanácti údajně velice rozlehlých misí, které ale budou narozdíl od Silent Assassin situovány spíš do civilních než vojenských prostředí. Narozdíl od minulých dílů bude trojka mnohem temnější a každá mise by prý měla mít svou typickou, často používanou barvu, kterou se odliší od ostatních. Zbraně a převleky V průběhu celé hry budete moci využít přes 30 druhů střelných zbraní a kromě toho i celou řadu nástrojů pro boj zblízka. Mezi ně se zařadí třeba injekční stříkačka, čínský meč, lopata, pohrabáč, kulečníkové tágo, kuchyňský sekáček, golfová hůl a nebo polštář k udušení nepřátel. Rovněž nebude chybět již téměř kultovní struna na škrcení. ![]() ![]() ![]() Co se týče střelných zbraní, opět se těšte třeba na pistoli Silverballers, kterou můžete použít i s tlumičem a nebo – pro ušetření munice – s ní prostě nepřítele majznout zezadu po hlavě. K dispozici bude i sovětská útočná puška AK-74, Uzi (do každé ruky jedna), samopaly, brokovnice nebo několik typů ostřelovacích pušek. Ve hře by měl tedy zůstat prakticky stejný arzenál zbraní, na který jste byli zvyklí již z druhého dílu. Kromě toho však rozhodně využijete i nové druhy pohybů , případně „chvatů“ pro nenápadné zabíjení. ![]() Vylepšená grafika? O vizuální podobě hry asi zatím nejlépe vypoví samotné screenshoty nebo tato dvě oficiální videa s podtitulem „Psychologie nájemného vraha“ a optimistickými motty jako „Někdy je jen smrt řešením“ nebo „Když zabíjíš pro peníze, neexistují pravidla“. Více si o jejich náplni můžete přečíst tady. Hra má využívat novou (i když někde tvrdí, že jen vylepšenou) verzi engine Glacier, díky kterému prý vše vypadá mnohem uhlazeněji a přirozeněji než dříve. Takto vylepšenou technologii už IO udali ve hře Freedom Fighters pro Electronic Arts (ještě než je koupil Eidos), díky které byli také nuceni trochu předělat již tak slušnou fyziku a zvýšit počet polygonů u některých modelů. ![]() ![]() ![]() Hitmana 3 rovněž obohatí propracovaná hra světel a stínů a spousta nově zpracovaných efektů jako třeba kouř, déšť, sníh nebo mlha. Pokud jde o počasí, to by se mělo v průběhu některých venkovních misí dynamicky měnit. Nejlépe tento rys prý demonstruje již zmiňovaný level ze Sibiře, kde se autoři mohli alespoň v ohledu na počasí skutečně vyřádit. Ve hře se objeví i speciální vizuální filtr v podobě lehce rozmazaného obrazu, kterým budou s největší pravděpodobností odlišeny již avízované filmečky s pohledy do minulosti. Ponurá hudba Hudbu do hry složil opět Jesper Kyd (Messiah, MDK2, Freedom Fighters) a mělo by se jednat o ponuré orchestrální melodie. Koneckonců, pokud zavítáte na homepage, můžete si poslechnout hned dvě hudební ukázky. Co se týče dabingu, snaží se prý IO o co nejprofesionálnější práci. Aby hra působila skutečně autenticky, namluví obyvatele každé lokace zase vždy rodilí mluvčí příslušné země.
Agresivní umělá inteligence? ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů Už za měsíc Hitman 3: Contracts se začne na všech platformách (PC, PS2 a Xbox) prodávat koncem dubna. Rozdíly mezi jednotlivými verzemi by měly klasicky spočívat jen v grafice a ovládání. Hratelnostně se trojka nebude příliš lišit ani od předchozího dílu. Zůstanou tu prakticky všechny známé herní prvky, včetně „pracovního“ ohodnocení po každé splněné misi, a tak to jediné, co novému Hitmanovi dodá přece jen trochu jiný nádech, bude asi pouze příběh. ![]() Zdroje: PC.IGN, 1UP, GamersHell, GameSpot, HitmanForum, GameSpy, GameSpot, C&VG, ActionTrip, HomeLan Fed a další Stáhněte si k Hitman: Contracts: Cinematic teaser, Videa, IGN video Stáhněte si k minulým dílům Hitmana: Demo, Češtinu, Cheaty, Patche, Videa... Související články: Novinky, Hitman 2: Silent Assassin recenze (10/2002) a návod, Hitman: Codename 47 recenze (12/2000) |
Kate | |
autorce je 18 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games se občas mihne v televizním pořadu GamePage, nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak (všechny články autora) |