zdroj:
tisková zpráva
Zatímco spousta her se v současnosti stává multiplatformními, aby při zvyšujících se nákladech na vývoj vzrostl i počet potenciálních zákazníků, jiné hry jdou přesně opačnou cestou. Často jsou to ty nejambicioznější, jejichž tvůrci namísto toho, aby tříštili síly a mrhali časem pro komplikované dosažení totožného zpracováni i hratelnosti na třech odlišných platformách, kladou důraz jen na jednu.
Vojenská střílečka Haze o droze nektar byla nejprve oznámena pro X360, PS3 i PC, pak se v květnu na UbiDays (dojmy) stala PS3-exkluzivní s tím, že ty ostatní dorazí později (ve 2008). A dnes UbiSoft oficiálně prohlásil, že Haze pro PC a X360 momentálně vůbec není ve vývoji, ani už jejich logo nenajdete na homepage. Přestože tedy budoucí konverze nejsou úplně smeteny ze stolu, například za asistence nějakého externího studia, šance na jejich vznik se krapet zmenšila a stejně tak se minimálně o půl roku oddálil i jejich příchod.
O důvodech tohoto kroku můžeme jen spekulovat. Nejpravděpodobnější se jeví být snaha za každou cenu stihnout listopadový termín vydání pro PS3, kvůli čemuž možná došlo k přeskupení tvůrčích týmů. Cíl? Aby se Haze mohlo čelem postavit na listopad potvrzenému konkurenčnímu Crysis, s nímž se dle našich interních informací pojí jedna zásadní, dosud neohlášená dohoda, která by příští rok měla vyznít ve výrazný neprospěch Sony. K té však vývojáři z Free Radical mají dlouhodobou náklonost, která u Haze nepochybně sehrála svou roli, jakož i eventuální finanční či jiná podpora PS3 verze. Naopak s tvorbou na PC nemají tolik zkušeností, pouze se starším Second Sight.
31. 8. 2007 21:21 | Preview | autor: Redakce Games.cz |
Přestože tyto verze nejsou úplně smeteny ze stolu, šance na jejich vznik se značně zmenšila. Analyzujeme možné důvody...
zdroj: GameSpot