Gothic 4 již bez účasti Piranha Bytes
zdroj: tisková zpráva

Gothic 4 již bez účasti Piranha Bytes

23. 5. 2007 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Je veřejným tajemstvím, že mezi rakouským vydavatelským domem JoWood a vývojářským studiem Piranha Bytes to již nějakou dobu nepěkně jiskřilo.

Minulý čas jsem zvolil proto, že jiskřička nyní přeskočila do stodoly se slámou a vznikl požár, který spálil prakticky vše a tyhle dvě firmy se tak již definitivně rozešly. Důvody jsou „klasické“. PB tvrdí, že je distributor příliš omezoval, nedával jim dostatečnou svobodu. JoWood pochopitelně zase říká to, že PB nesplňovali požadavky a jakožto programátoři byli špatní. Jak se říká, na každém šprochu pravdy trochu – G3 opravdu nebyl zcela zvládnutý (a to nejen programátorsky, viz. Ohlédnutí se za Gothic 3 na fanstránce Gothicz.net), ale vydavatel tvůrcům zase nedal dostatek času na betatesting. I když to může pro změnu korespondovat s tím, že v PB jsou špatní programátoři a trvalo jim to déle, než slíbili. Na druhou stranu...

Pitvat se v tom již nemá moc cenu, o tom si každý udělejte názor vlastní a spíše se podívejme do budoucnosti. Tak zaprvé, dlouho slibovaný (pátý) patch pro G3 se již konat nebude a stejně tak to nejspíše dopadne i s nějakým datadiskem. Nicméně obě firmy tvrdí, že vidí budoucnost dobře (jak jinak). Piraně plánují nějakou zatím neznámou hru, ale než ji ohlásí, bude to zřejmě ještě nějaký ten pátek trvat. JoWood je v tomhle mnohem konkrétnější a momentálně prý hledá odpovídající vývojářský tým, který by stvořil Gothic 4 a to i pro konzole nové generace. Trochu provokativně se v tento krok oznamující tiskové zprávě píše, že při výběru studia se zaměří na jeho schopnost „bezchybně programovat“ (thx El Kamil). A pokud by náhodou nebylo někomu jasné, proč si G4 nedělají opět PB, tak vězte, že problém je v tom, že práva na značku vlastní vydavatel. Každopádně dle interních informací se ještě nedobojovalo a všechno nakonec může skončit jinak... Uvidíme v následujících dnech a týdnech.

Update 19:30 - Server PCGames přinesl rozhovor se Stefanem Bergerem, člověkem řídícím vývoj her v JoWooDu. Stefan v něm říká, že další patch pro G3 chtějí vypustit určitě, nad datadiskem vážně uvažují (o slibovaném editoru však stále ani slovo). Pochopitelně však již bez přičinění Piranha Bytes, takže vše nyní záleží na brzkém (ne)nalezení "náhradního" vývojářského týmu. Překlad celého interview najdete na fansite Gothicz.net.

zdroj: PCGames, Gothicz.net

moolker

Nejnovější články