Gore
zdroj: tisková zpráva

Gore

3. 8. 2000 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Gore - previewAutor: Chaos & DepiPublikováno: 3.srpna 2000•Viděl jsem budoucnost ...


Gore - preview

Autor: Chaos & Depi
Publikováno: 3.srpna 2000

Viděl jsem budoucnost
Svět je již zavalen 3D akčními hrami, ale stále se najde místo pro další. Více je dobře, ještě více je lepší a hodně Gore (krve) je to co chceme. A Gore je to, co pro nás chystá neznámý tým 4D Rules. Šance této akční hry mají být především v zábavném deathmatchi a v napínavém příběhu.

Příběh začíná v budoucnosti, konkrétně v roce 2085 a se Zemí to nevypadá nijak růžově. Civilizace díky nedostatku přírodních zdrojů začala upadat. A tento nedostatek paliv, energie a potravin přiměl UMC (United Marine Corp) k vyčlenění jejich nejlepších vědců k hledání nových zdrojů energie. Jeden nový a efektivní zdroj se podařilo najít a je pravděpodobné, že se na zemi vrátí klid a pořádek.

Jenže vždycky se najdou lidé, kteří budou chtít využít situace a nějak si polepšit. V této hře a v tomto příběhu je tím zlým hochem típek, kterému se říká Brain. Je to bývalý armádní stratég, který chce v ulicích nastolit pořádek. Problém je ale v tom, že jej chce nastolit podle svého a aby z toho měl výhody jen on. Pořádek mu pomáhají nastolit jeho vlastní žoldáci. A není to žádná malá partička usmrkaných vojáčků, ale nezanedbatelná a úspěšně si vedoucí armáda.

Poté se UMC podařilo nalézt alternativní zdroj energie. Hluboko v nitru země byla objevená dosud neznámá hornina, která se ukázala být po vytěžení, nejsilnějším zdrojem energie, které dosud lidstvo poznalo. Mnohem dříve než vědci předpokládali, se podařilo obnovit na Zemi dodávky energie a UMC se vyšplhala na žebříčku popularity až na samou špici a to na úkor Brainových jednotek. Nemohu se ubránit dojmu, že se jedná o další souboj GDI a NOD a že se klidně může jednat o další hru do Command & Conquer, nebýt té skutečnosti, že se jedná o hru z vlastního pohledu a navíc ještě do děje vstupuje třetí strana, která může celou věc ještě zkomplikovat.

Mimozemská rasa
Třetí stranou je mimozemská rasa, která si říká Gorothiani a také se velmi zajímá o nově nalezený zdroj energie. Mají v plánu zemi zkolonizovat a využít k těžbě této dosud neznámé rudy. Jenže lidé se svoji Zemi jen tak nenechají vzít a odrazí útok vetřelců s takovým úspěchem, že mimozemšťané odtáhnou se staženým ocasem pryč.

A zatímco se zdálo, že vetřelci vzali roha jako už to udělalo po uliční bitce tolik chlápků, tak oni se připravovali na návrat na Zemi a to do doby, kdy ještě není lidstvo připraveno se jejich vpádu bránit. Vybrali si rok 1545 a chystají se vyplenit zem a vytěžit výše uvedený nový zdroj energie. Jak podlé, že? Ale jelikož UMC nejsou včerejší, tak povolají do služby nadporučíka Jacka Fieldinga. Fielding je ostřílený a zkušený voják US Marine a je to muž, který vždy dokončí svou práci. A nejenže bude muset eliminovat snahy vetřelců, ale také zlikvidovat Brainovy žoldácké jednotky. Ne že by se vetřelci a Brain měli nějak rádi, ale obě strany nenávidí UMC stejně jako sebe navzájem. Každá strana chce získat plnou kontrolu nad rudou a odstavit od ní obě zbývající strany. A právě ve chvíli, kdy začíná boj těchto tří stran, začíná také hra Gore.

Pro každého něco

Hra na první pohled vypadá jako každá jiná 3D akční hra dostupná na trhu. Vezmete zbraň, prostřílíte si cestu středověkým hradem (Quake), svedete boj s mimozemšťany na zemi (Half Life) a pak na jejich domovské planetě (Unreal). Ale protože v této hře ve vše spojeno do jednoho , bude to možná zajímavá volba pro koupi :)

Ačkoliv 4D Rules, kteří na hře pracují, mají licencován engine Amp3D od firmy Slam Software, jsou s ním velmi spokojeni, i když na něm stále ještě Slam Software pracují. Je pravda, že obrázky pocházející z hry Gore ještě nelze úplně srovnávat s Quake 3 nebo UT, ale na nováčky v oboru je to skutečně překvapující kvalita. A přestože hra na první pohled asi nesnese srovnání s těmito hrami, tak má jednu specialitku a tou je „skeleton animation systém“, která umožní mnohem více než jen realistický pohyb rukou a nohou.

Kostra s komickými tvářemi

Díky výše uvedenému systému je možné vytvořit postavu pro hráče prakticky dle libosti. To neznamená jen pouhé pohyby rtů, ale mimika celého obličeje, což se dá využít v enginem animovaných scénách, zejména při rozhovorech, ale může to obohatit i deatchmatch. Pamatujete si třeba ještě na DOOM? Když tam vaše postava sebrala nejsilnější zbraň, tak hráčova ikona na liště nasadila zlý výraz. V Gore se budou u různých zbraní tvářit přiměřeně její síle. A můžu vám říci, že když se k vám blíží soupeř s raketometem v ruce a přitom má na tváři úsměv od ucha k uchu, tak je to hned jiný pocit :) Dokonce mohou jednotlivé postavy zdvihnout jedno, či obě obočí, nebo dělat nějaké komické grimasy. Kůže už nadále nebude jen záležitostí zvolené grafiky pro danou postavu, ale bude vypadat a chovat se jako skutečná kůže (no uvidíme - pozn. editor :)

Ač se to někomu může zdát už familiární, tak výčet novinek zde ještě nekončí. Všechny NPC postavy, které se ve hře objeví, mohou dělat to samé co vy. Někomu se to zdá třeba logické, ale dosud v žádné 3D akční hře nešla umělá inteligence tak daleko. Hrál jsem už mnoho her, kde se mne rádoby inteligentní nepřátelé pokoušeli pronásledovat po levelu a pak většinou ztroskotali na nějakém jednoduchém problému, jako přeskočit nějakou mezeru, otevřít si dveře a nebo vyjít do schodů.

Maximum krve

Přes velmi zajímavý příběh, kladou autoři také velký důraz na deathmatch. Jasně, mohli se na to vykašlat, protože příběh není pouze zajímavý a mohl by klidně posloužit jako námět pro nějaký sci-fi film, ale nechtějí nic odfláknout a snaží se udělat zajímavý deathmatch, který také každého chytne.

Obrázky a animace, které jsem doposud viděl dávají jasně tušit, že si užijeme opravdu hodně zábavy. Můj odhad počtu zbraní podle obrázku činí asi 10, což je sice dnes už podprůměřný počet, ale každý fraggující fanatik bude asi plně spokojen. Naleznete zde všechny tolik oblíbené zbraně jako motorová pila, brokovnice, odstřelovačka , klasická pistole či populární raketomet.

V současné chvíli vypadá Gore jako chutný sendvič se vším co do něj patří. Doufejme, že až bude hotov, nebude celý zplesnivělý (tím myslím po technické stránce), ale bude chutný natolik, aby nasytil všechny milovníky provařeného žánru akčních stříleček.

Chaos & Depi



Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva



Zvětšit

Nejnovější články