zdroj:
tisková zpráva
Šéf EA John Riccitiello na včerejším setkání s investory nečekaně otevřeně promluvil o Godfather II, dlouho avizovaném pokračování nepříliš úspěšné mafiánské akce z roku 2006, která byla poté převedena na Wii/PS3/X360. "Druhý díl budete moci hrát přímo v ulicích, tak jako GTA, a nově také v pohledu shora, skoro jako byste byli v RTS žánru, kde budete řídit strategii městských obvodů, takže okamžitě spatříte, co se kde děje," vysvětlil Riccitiello.
Tento koncept není novinkou a s něčím podobným přišlo např. Escape from Paradise City. Míchání žánru v tomto konkrétním případě považuji za krok vedle, protože kdo chce hrát klasickou městskou střílečku, ten obvykle nemá zájem o nějakou hlubší strategickou nadstavbu. Natož pak přímo o RTS mód s uvedenou správou oblastí, vůči němuž se musí brát ohledy při vývoji. Dosud to vždy skončilo hybridem, který nebavil ani jednu skupinu lidí. Hovořit šéf EA jen o občas oddálené kameře, chápal bych ho, protože se s ní dají vytvořit pěkné cutscény a jiné hraní na efekt. Mimochodem, věřím, ať tou zmínkou o pohledu shora myslí i větší příklon k vertikálnímu stylu hraní (viz Assassins Creed, nový Spider-Man či Mirrors Edge, jakkoli je jasné, že v realistické gangsterce z 30. let se nebude skákat přes 50 metrů :) Zkrátka aby hrdina nebyl vyloženě připoután do jediné roviny a mohl přímo z chodníku improvizovaně vylézt na střechu nebo ručkovat po stěnách...
Godfather II vzniká v interním studiu EA Redwood Shores, které nyní pracuje na Dead Space, a jeho výkonným producentem je Hunter Smith podepsaný pod dvěma bondovkami. O hře se podle Riccitiella začne hodně diskutovat letos na podzim, což by znamenalo vydání někdy v roce 2009, čili přímo proti Mafii 2. A RTS mód určitě nebude jedinou devizou či novinkou, přece by vše nevyzradil dopředu a nenechal si nic na jistě velkolepé představení...
20.3. | Godfather II má mít propracovaný online multiplayer ve stylu toho z GTA IV. |
7.11. | Spekuluje se o herní adaptaci filmu Počítání mrtvých - něco jako Godfather? |
27.7. | Pracujeme na The Godfather 2, potvrdil šéf EA. |
17.5. | Vysoké investice do enginu Godfathera se EA vrátí: použijí ho v pěti jiných hrách s otevřeným světem, včetně Simpsons a Godfathera 2 (nyní je ve vývoji) |
4.12. | EA koupili Headgate Studios (autory Tiger Woods či Godfathera),aby pro ně dělali Wii hry aka EA Salt Lake. |
9.11. | EA zlevnili Godfathera na 499 Kč. |
14.7. | Obrázky z PSP Godfathera s podtitulem Mob Wars. |
16.6. | Podle GameInformeru zahájili EA práce na System Shocku 3 a svěřili ho vývojářskému týmu Godfathera. |