Goblin s bendžem v Dungeon Hero
zdroj: tisková zpráva

Goblin s bendžem v Dungeon Hero

18. 4. 2008 21:21 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

RPG o nedobrovolném pobytě v dungeonu, který bude žít svým vlastním životem. Co si vypůjčí od podobného Dungeon Keepera?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Vzpomene si ještě někdo na jednu z prvních scén Stalkera, kde sedí tři chlapíci kolem ohně v barelu a jeden z nich brnká tesknou mollovou melodii na španělku? Zhruba takovou iluzi života hodlají podat ve svém nadcházejícím titulu Dungeon Hero vývojáři z Firefly (autoři Strongholdu). Akorát, že místo kytary to bude rozladěné bendžo - a teskného vojáka nahradí ušatý goblin.

Dungeon Hero přitom začne jako klasické RPGčko: vlezete do podzemí plného ošklivých zakrslých nestvůr, budete loupit jejich milované zlato a zabíjet všechny, kdo se vám postaví na odpor. Posud všechno dobré, jenže pak se nějakým nedopatřením zavře výlez ven a z proklínané jeskyně se přes noc stane váš nový domov. Bude třeba uzavřít s místními obyvateli příměří, najít si chýši a zapojit se do života - pár dní nato už budete jedním z nich a zúčastníte se domobrany proti znepřáteleným goblinským nájezdníkům.

Podobně jako jste si ve Strongholdu mohli krátit čas pozorováním všedních řemesel vašich lidiček, bude si i dungeon žít vlastním životem: goblini půjdou sbírat houby k úrodným zdím jeskyně a když naplní svoje košíky, odtrajdají z úlovku nadělat pochoutkový sýr, který pak za předražené sumy prodají na trhu. "V obyčejném RPGčku vidíte nepřátele stát vedle truhly se zlatem a musíte se ptát: Proč je tam ta truhla? A proč tam ta potvora jen tak stojí a čeká, až jí někdo zabije? To přece nedává smysl," říká Simon Bradbury, zakladatel Firefly. "Chtěli jsme udělat takovou hru, kde ta zrůda zlato popadne a uteče s ním, nebo si alespoň odskočí za roh na malou".

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Na mysl vám jistě přichází otázka, zda si autoři něco nevypůjčí ze stařičkého Dungeon Keepera. Ale vývojáři ví svoje a nehodlají nic kopírovat. Když třeba pobijete stádo goblinů, nezbude po nich žádné nablýskané brnění, protože na sobě budou mít povětšinou jen děravé hadry. A to samé platí o bojovém systému: pokud si vám nějaká dvoumetrová příšera stoupne na nohy, jen těžko vytáhnete z pochvy obří meč, abyste jí rozsekali na hadry. A nedej bože, jestli se necháte obklopit bandou nepřátel, protože ti se nebudou střídat v tazích, ale skočí na vás všichni naráz: v tomto ohledu hodlají autoři nabídnout co největší realismus.

Dungeon Hero vyjde začátkem příštího roku pro PC, X360 a PS3 - více v předešlém zpravodajství.
zdroj: PC Gamer

levis

Nejnovější články