| Autor: Moolker Publikováno: 11.dubna 2008 |
zdroj:
tisková zpráva
srovnání grafiky jedničky s druhým dílem Odpovědi na otázky z jedničky Celý ten důraz na obsáhlejší, srdceryvnější a temnější příběh dává perfektní smysl a něco takového se i očekávalo. Koneckonců, díky tuně nezodpovězených otázek z jedničky bylo celkem jasné, že příchod dvojky je jen otázkou času. Aby to opravdu za něco stálo, najali si autoři profesionálního povídkáře Joshe Ortuga. Dozvíte se konečně o Marcusově zločinu, o oné dámě o níž Dom jednou matně vyprávěl, o zákulisí celé války a tak bych mohl pokračovat. Samozřejmě vám bude i řečeno, co se stalo po výbuchu na konci jedničky. Ale to vám vlastně mohu říci i já...
zdroj:
tisková zpráva
Akce byla ve skutečnosti i úspěšná a lidem se vlastně vážně povedlo zamordovat hromady Locusťáků. Jenže ty brebery si žily v pěkně ohavném prostředí (pamatujete na žlutou lávu Imulsion anebo toxické wretches?) a po explozi se ho neskutečné množství vypařilo, což nevyústilo v nic jiného, než v zamoření povrchu planety virem známým jako Rust Lung, neboli zrezavělé plíce. Lidé to samozřejmě nerozdýchali (olej se totiž nepije) a kdo mohl, ten se přesunul do kdysi velkolepého města jménem Jacinto, které nyní plní funkci poslední lidské bašty. Před naší rasou proto před začátkem Gears of War 2 leželo klíčové dilema. Zabarikádovat se a čekat na pravděpodobnou smrt anebo vydat se do boje a pravděpodobně vkráčet smrti rovnou do náruče? No tak, jste Marcus Fenix a to je pak vše jasné! Ruku v ruce s věrným parťákem Domem (děti zabity, manželka nezvěstná...) se vrhnete hned do první linie a vydáte se do samého sídla těch podzemních bastardů.
zdroj:
tisková zpráva
Rasa proti rase
zdroj:
tisková zpráva
Hlavy dolů! Jádro hratelnost samozřejmě ve dvojce zůstane víceméně stejné. Mluvím teď o onom pro Gears tolik specifickém stylu hratelnosti, založeném na technice krytí. Menších úprav se ale přeci jen dočkáme. Tak třeba když se někde zašijete za hranu zdi, od jejího konce budete stát trošku dál, což rezultuje ve vaši lepší obranu. Stejné to ovšem bude i na druhé straně barikády, takže odpravování nepřátel bude o něco složitější. Vítám to velice, neb někdy jsem byl trochu rozčarován. Třeba když jsem schovanému Locustovi minule hobloval ruku nebo záda a on jako že se nic neděje, že je přece schovanej, a že toho asi jen koušou komáři nebo co. Systém tedy zůstává, avšak styl boje se trochu změní a vše půjde směrem, kterým již vykročily exkluzivní pasáže v PC verzi. Namísto brutálně lineárních stezek ve dne v noci se nyní budete často pohybovat v poměrně rozsáhlých komplexech, kde to bude třeba pořádně obhlédnout, než někam vyrazíte. Navíc vám to také konečně dá šanci nějak smysluplně a užitečně využívat rozkazy, které Marcus svým souputníkům může dávat, leč dříve to nedělal, jelikož prostě nebylo proč. Nový hmyz a nové plácačky na něj Cíle a prostředky se též změní. Co se potvor týče, ty staré známé pochopitelně zůstanou a vedle nich přibudou nové. Takoví Kantusové, obývající hlavně podzemí, vám budou připomínat hrbaté mnichy huhlající si své modlitby. Jenže skuteční mniši svůj verbální projev neumí přetransformovat do sonického útoku, neumí svým hlasem probouzet padlé bratry a už vůbec tím huhláním nedokáží koordinovat ohromné červy vylézající ze stěn okolo.
zdroj:
tisková zpráva
S tímhle jsou spjaty zajímavé věci. Kvůli oživování nepřátel už nebudete smět jen sedět za nejvzdálenějším šutrem a všechny z dálky odstřelovat, ledaže byste hned sejmuli všechny Kantuse najednou. Na druhou stranu, oni červové jsou prý tak obrovští, že se za nimi budete moci krýt a dokonce je i nějakým způsobem navigovat ve váš prospěch.
zdroj:
tisková zpráva
Rozhodně nebudou chybět ani vydatné boje s bossy, které v jedničce sice byly, ale abych pravdu řekl, o žádné dechberoucí zážitky se nejednalo a já mám silnější vzpomínky na normální ulicové kočkování. „Těšte se na kreatury, vedle kterých Brumak vypadá jako mládě pandy,“ vábí CliffyB. Tak už aby to bylo! Zbraně také budou nové a to hlavně na straně Locustů, kteří zde přinejmenším představí nový typ pistole, samopalu a k tomu otrávené granáty. Lidský samopal s motorovkou aneb „the most bad ass weapon ever“ se vrátí a osobně se už nemůžu dočkat, až roztočím zuby, rozeběhnu se proti Locusťákovi, ten můj útok udrží a já se s ním budu za běhu krvavých čepelí přetlačovat. Rozšíření pojízdné techniky Hodně dobře se poslouchá o COG Centaurovi, což bude mix tanku a monster trucku. Jasně, typická hollywoodská krávovina, ale sem to prostě patří! Mimoto si užijete i Derricka, což je obří obrněná ozbrojená obluda plnící funkci transportu. Navíc má jednu super vychytávku v podobě katapultů. Vtipné je na nich to, že namísto do vzduchu vás vystřelí do země, kam se díky dole připevněnému vrtáku zavrtáte a já už vážně nevím, jak tohle omluvit. Zlatý monster truck s kanónem. Tak jako tak, počítat můžete i s příručním robotem Jackem, který bude nyní upgradovaný o obrazovku, takže až si zase budete říkat Anye o radu, můžete po ní házet i šibalské úsměvy.
zdroj:
tisková zpráva
Když už jsem u těch materiálností, dodám také, že COG jmenovky od padlých vojáků budou nahrazeny osobitějšími předměty typu dopisy nebo lékařské zprávy, které představují další zajímavé příběhové střípky a vážně vám i něco řeknou, tudíž již nepůjde o čistě sběratelskou záležitost. Všechny objevy se budou zapisovat do Marcusova válečného deníku přístupného z menu, kde též zjistíte, které předměty ještě postrádáte a jejich možnou lokaci. Obecně, onen deník uloží i data o xboxáckých achievmentech, takže budete mít přesný přehled o tom, kolik a čeho ještě musíte udělat. Nereálné se stává realitou
zdroj:
tisková zpráva
Skvěle se také dívá na vylepšené efekty např. střelby a velmi znatelný pokrok udělá i fyzika. Konečně budete mít možnost prostředí pořádně zlikvidovat, což bude využitelné i z taktického hlediska - třeba Locustovi skrývajícímu se za sloupem můžete celý sloup odstřelit a kámoš sniper pak už jen vyšle jeden metalový pozdrav. Když bude smutno
zdroj:
tisková zpráva
O multiplayeru jako takovém, skvostné to části prvního dílu, toho teď víme velké kulové a, popravdě řečeno, Epic ho ještě ani nepotvrdil (ačkoliv to je jen formalita, protože už teď oznámil comeback populární mapy Gridlock). Na druhou stranu víme, že se vrátí možnost kooperativního hraní v singleplayeru a to s pár novinkami. Tou hlavní je nastavení obtížností. Vskutku, i když hrajete na jedné obrazovce a děláte stejné věci, jeden z vás si to klidně může dávat na Insane, zatímco ten druhý na Casual, což je skvělý krok pro ještě větší uspokojení hráčů.Tvůrci k tomu doplnili: „Na prvním dílu jsme zpozorovali, že Casual obtížnost nebyla dostatečně ležérní. Ve skutečnosti jsme obtížnost přestřelili a udělali hru trochu těžší, než jsme zamýšleli.“ O tom bych si dovolil polemizovat, ale snaha zpřístupnit hru co nejširšímu publiku je holt ospravedlnitelná.
zdroj:
tisková zpráva
Další fajn věcí bude přítomnost hned několika ukládacích slotů, takže budete mít moci rozjeto hned několik her najednou. V jednom i ve dvou, to je fuk. No a dnes už takovým standardem je libovolné připojování se do hry kdykoliv se vašemu parťákovi zachce.
zdroj:
tisková zpráva
Ani sebedelší preview nemá sílu Gears of War 2 vykreslit tak, jak bude nakonec opravdu vypadat. Upřímně řečeno, já to také nevím. Ale věřím. Epic špatné hry nedělá, svoji nejsilnější značku současnosti si rozhodně nenechá jen tak pošpinit a jeho přístup ke dvojce je ohromně ambiciózní, zodpovědný a nadšenecký. Hlubší příběh, rozsáhlejší bitvy, ještě krásnější prostředí s ještě hnusnějšími Locusty, vylepšený engine a baba, samozřejmě. Chybí tomu snad něco? Uvidíme v listopadu! Zdroje: Game Informer, PR Související články: Novinky, Gears of War 1 X360 recenze / PC recenze / Video-recenze |
| Moolker | |
| autorovi je 17 let a momentálně dlouhodobě studuje za velkou louží; přispívá i do SCORE; nejdéle vydrží u kvalitní strategie, akce a fantasy her s dobrým dějem; život by si nedokázal představit bez závodního lyžování a horského kola |