Criterion dopředu ohlašovali, že jejich závody Need for Speed: Hot Pursuit budou představovat návrat ke kořenům série, ale těžko se vysvětluje, čím že nové NFS tak vyniká. Kdo byl na čerstvé předváděčce hry na letošním Gamescomu, odnesl si z ní především ten dojem, že hra "krásně odsýpá": jako byste sami drželi nohu na pedálu a nechali krajinu, ať vám ubíhá před očima. Snad je to díky zkušenostem, které autoři hry nabrali na rychlém Burnoutu, snad nostalgií po tolika bezvadných policejních honičkách z původního Hot Pursuit. Ty ostatně připomínal i předvedený mód Time Trial, v němž se hráč posadil do vozu Porsche Carrera GT. Na to, že Criterion dosud nikdy nemuseli designovat skutečná auta, vypadá prostě krásně a vyveden je s velkou přesností na detail, jakou prosluly série Forza Motorsport nebo Gran Turismo.



Narozdíl od nich se s auty z nového NFS přece jenom jezdí trochu snáz, o to je ale působivější s nimi driftovat v zatáčkách nebo vymetat lesní cestičky. Criterionu se prostě podařilo ideálně trefit mezi arkádové závody a trochu náročnější jezdecké pojetí série Need for Speed, tvrdí třeba redaktor IGN. Jako první EA naloadovali trať jménem Oakmont Valley, což je pocta prvnímu dílu série z roku 1994 a svým vzhledem prý "nejvíce evropská" trať ve hře, posazená do fiktivního okrsku Seacrest County v USA. Při západu slunce a lehkém dešti vás tahle severoamerická divočina možná omámí, ale počkejte teprve, až během jízdy zapadne Slunce a na cestu vám budou svítit jen reflektory vaší Carrery. Noční jízda kolem osvětlené vodní přehrady možná někomu připomene Outrun 2, ale nám ostatním jen dokazuje, že na nové Need for Speed se rozhodně máme těšit.
Need for Speed: Hot Pursuit vyjde 16. listopadu pro PC, Xbox 360, PlayStation 3, Wii a iPhone - více v našem zpravodajství:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Jak se jezdí s Need for Speed Hot Pursuit [30.6.2010 13:13]
Need for Speed Hot Pursuit E3 video [18.6.2010 08:08]
E3 preview Need for Speed Hot Pursuit [16.6.2010 14:14]