Máte námět či připomínku? Napište nám
Fray: naspeedovaný X-Com bez ufounů?
zdroj: Archiv
Preview

Fray: naspeedovaný X-Com bez ufounů?

5. 7. 2011 13:21 | autor: Marek Král |

Dejte indie vývojářům peníze a vystřihnou vám takovou parádu, s jakou se prezentují francouzští Brain Candy. Takže než začnete číst dál, podívejte se na jeden trailer.

zdroj: Archiv

Ve světě Fray (cárů, rvaček a potyček), který se z videa prezentuje jako pěkný pokus o kombo Half-Life 2 & Mirror's Edge (od kterého se shodou okolností opičí enginem Beast light mapping), budeme po vzoru Jagged Alliance 2 či X-Comu ovládat tým zkušených specialistů a snažit se s ním přežít líté boje. Alexandre Avenard, tvůrčí mozek projektu, nicméně objasňuje, že nepůjde ani o tahovku ani o real-time.

Fray v tomhle ohledu kráčí spíše cestou Frozen Synapse, která šlape klasickým taktickým strategiím na krk tzv. „simultánními tahy“, kdy soupeři hrají souběžně a dynamika boje se tím pádem nenarušuje. S Frozen Synapse má Fray společnou filosofii, tedy umožnit hráčům soustavnou „tahovou“ akci bez zbytečných brzdiček. Právě v tom se ale obě hry rozchází, jelikož oproti Frozen Synapse Fray ještě víc přiškrtí herní volnost, aby tak pozvedla akční dynamiku. Jak? Omezí hráčům tah na 40 vteřin, pak KLIK a už vidíme, jak dobře jsme to rozehráli nebo jak pěkně nás nepřítel rozebral.

Obě hry se pochopitelně liší i v dalších oblastech. Vyzvedněme engine Unity, se kterým mají tvůrci přístup k nástrojům, s jakými se mohou přiblížit enginům jako Unreal Engine 3 nebo CryEngine 2. Je to ale drahá sranda, která navíc potřebuje šikovné ruce videoherních vývojářů; doufejme, že takové ruce chlapci z Paříže mají.

Fray se rovněž bude víc přibližovat k RPG, kdy si za nastřádané expy budeme moct odemykat týmové schopnosti, rýsovat si jednotlivé členy týmu dle preferovaných tříd, odemykat si zbraně a zbroje a celkově o své taktice na bojišti víc přemýšlet a jasně si vytyčit, co a jak, abychom mohli hrát funkčně. Funkčnímu pojetí bude přizpůsobený i herní interface, který by si měl brát to nejnutnější z real-timovek, doplněný o to nutné pro „simultánky“. Pro lepší představu se podívejte do galerie.

Můžeme se netěšit na sci-fi roku 2098, kdy nad světovými vládami převzaly kontrolu nadnárodní megakorporace, které teď v ulicích řinčí zbraněmi? Respektive můžeme se netěšit na hru, jejíž tvůrci milují X-Com a Alexandre Avenard k tomu ještě navíc Final Fantasy Tactics? Notickou budiž fakt, že Fray je ve vývoji pro PC i MACky.

Nejnovější články