Před několika dny poskytla Bohemia Interactive naší redakci preview kód 3D akční adventury Evil Twin: Cyprien's Chronicles, za jejíž vznikem stojí firmy Ubi Soft a In Utero. Jako hlavní hrdina ve hře vystupuje desetiletý sirotek Cyprien. Ten je v den svých narozenin přenesen do prapodivné země, jíž vládnou ďábelské síly. Na své cestě zpět statečně bojuje se sluhy i pány zla a zachraňuje své přátele, kteří jsou k nepoznání přetvořeni. Pravdu o tom, co se to tu děje se samozřejmě nedovíme hned, ale její fragmenty budeme nacházet na velmi dlouhé cestě vedoucí k cíli.
Zatím pouze s joystickem
zdroj:
tisková zpráva
Herní styl hodně připomíná starší úspěšnou hru Rayman (resp. Rayman 2), zatímco místo, kde se děj odehrává, je velmi blízké Říši divů, kterou jsme mohli obdivovat ve hře American McGee's Alice. Ačkoliv je hlavním hrdinou dítě, samotný příběh je díky hororově laděné atmosféře určen spíše pro odrostlejší hráče.
Nyní stručně k samotné hře, která by se na pultech herních obchodů měla objevit na sklonku léta. Současná verze Evil Twin zabírá dvě CD a nabízí pouze plnou instalaci, která bez okolků ukousne z disku přes 900 MB. Následuje nutná instalace podpory A3D zvuku, bez které se jinak hra nechce spustit, ačkoliv mé reproduktory rozeznívá SB Live!. Ještě větší zradu zažívám, když po mně hra vyžaduje joystik. GamePadem naštěstí nepohrdne. Přestože bez tohoto nástroje není možné hru spustit, při nastavení ovládání lze většině úkonů přiřadit klávesy. Nyní si stačí vybrat z velkého množství rozlišení počínaje 320×200/16bit a 1024×768/32bit konče. Standardně mi setup nabídl rozlišení 640×480/32bit a jak jsem později pochopil, měl k tomu dobrý důvod. Při ostatních rozlišeních jsou textury zdeformované, roztažené a titulky absolutně nečitelné. A jelikož je hra (doufám, že jen dočasně) namluvena pouze francouzsky, jsou titulky dost důležité.
Nezbedná kamera Ovládání hry, je typu arkádovitého, čemuž odpovídá i omezený počet životů stejně jako možnost ukládání hry. Kamera z pohledu třetí osoby poskytuje celkem dobrý přehled nad bojištěm, ovšem chceme-li na příšerku dobře zamířit prakem, lze si vypůjčit Cyprienovy oči.
zdroj:
tisková zpráva
Volnost kamery umožňuje její natáčení kolem svislé osy a omezeně i její naklánění k nadhlavníku. Sama se občas i natáčí. Například zastaví-li se hrdina před překážkou, kamera se stočí obvykle směrem, kam by měl Cyprien skočit.
Bohužel toto automatické natáčení, jakož i natáčení manuální není příliš rychlé a tak se mi často stávalo, že než jsem natočil kameru správným směrem, utržil Cyprien mnoho ošklivých šrámů od protivníků. Mnohdy se mi schoval za terénní překážku a kameře to vůbec nevadilo. Dokud jsem sám pohled nezkorigoval, neměl jsem potuchy, co se v té chvíli s hrdinou dělo. A to byl ještě ten lepší případ, kdy jsem kameru alespoň přemluvil ke změně místa. Někdy si totiž umí postavit hlavu a nehne se ani o píď. Tady by chtělo asi ještě zapracovat. Buď zrychlit natáčení, nebo naučit kameru větší samostatnosti.
Neobvyklá zbraň Celá prapodivná země se skládá z osmi odlišných ostrovů, jež jsou dále děleny na mnoho částí. Každý ostrov se od ostatních odlišuje jak svojí atmosférou, tak i obyvateli. Přichystána je prý až stovka různých charakterů. A čím bude Cyprien proti zrůdám pekelným vlastně bojovat? Prakem. Ano, prak je tu prakticky jedinou zbraní, avšak tuto nevýhodu vyvažuje množství typů použitelného střeliva. Druhou možností, jak bojovat proti nepříteli, je změnit se na něco silnějšího a mocnějšího. Pokud bude mít Cyprien dostatek vhodné energie, může se proměnit v SuperCypriena. Ten není sice o mnoho vyšší, než originální Cyprien, zato je znatelně rychlejší, silnější a krvelačnější. Metá kolem sebe ohnivé koule, či laserové paprsky. Andre - téměř geniální technik, který se bude hodit pokaždé, když se něco rozbije. Stejně tak se dokáže vypořádat s různými zámky a dalšími nepříjemnostmi, které po cestě potkáte.
zdroj:
tisková zpráva
Samotný svět, do které ho se nešťastník Cyprien proti své vůli dostal, je vypodobněn velmi zdařile. Ponurou atmosféru dokresluje tmavější prostředí, které někdy až nutí přidat jas na monitoru. Grafický engine je na kvalitní úrovni, bohužel ještě ne zcela vyladěný a tak tu a tam vypadne textura a místo ní vidíme kamsi do temnoty, mimo prostor a čas. Co ale nepotřebuje vylepšit je doprovodná hudba. Ta tvoří 50 % pochmurnosti hry a je stejně tak kvalitní a poutavá jako u výše zmiňované Alenky. V poskytnuté verzi je hudba uložena v mp3 souborech a dohromady poskytuje přes 90 minut zvukových požitků - tady je krátká ukázka (200 kb).
Naděje v lepší kvalitu Doufám, že autoři na hře ještě zapracují, očekával bych lepší stabilitu prostoru, inteligentnější kameru, anglický dabing či titulky čitelné při všech poskytovaných rozlišeních. Málem bych si zapomněl postěžovat na stabilitu hry. Občas hra padla a v případě, že jsem chtěl z vlastní vůle hru opustit, ukončovací procedury obvykle zůstaly viset někde uprostřed a pak pomohl jen reset. Ale možná za to mohou Windows ME, které se občas s nějakou tou hrou nepohodnou. Ale to se uvidí, až bude na trhu k mání finální verze, doufejme, že bezchybná.
Hru pro preview poskytla společnost Bohemia Interactive.
|
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
|