Letos tomu budou dva roky, co nezávislé vývojářské studio Frictional představilo hororovou first-person adventuru Amnesia: The Dark Descent neboli nástupce úspěšné trilogie Penumbra. Jak potvrzují dojmy z předváděčky hry na E3, de facto je i Amnesia vlastně nástupcem téhle zavedené série. Jejím leitmotivem je zapomínání; vaše postava se probudí na jakémsi zbědovaném pruském hradě a nepamatuje si, kým je, ani jak se sem dostala. S jediným střípkem informací, totiž že se jmenujete Daniel, začínáte procházet temnými kobkami a přitom se vám zdá, že vás pronásleduje jakýsi strašlivý stín. Teprve mnohem později začnete nalézat útržky z deníků a notýsků, díky kterým si tenhle příběh zasazený do 19. století začnete postupně dávat dohromady. Cestu vám bude komplikovat především fakt, že hrad se nachází v maximálně zbídačeném stavu - tím nemáme na mysli olezlé tapisérie, ale třeba to, že spousta cestiček je zavalených cihlami a tak si musíte kolikrát hledat alternativní trasu přes nejrůznější a samozřejmě patřičně strašidelná místa, jako jsou třeba kobky nebo podzemní jeskyně. Každou chvíli přitom budete narážet na zamčené dveře, nejrůznější mechanické puzzly a samozřejmě onen zmíněný stín, který vás podle všeho pronásleduje.



Na obrazovce sice vidíte ukazatel Danielova zdraví, ale jde tu především o jeho duševní zdraví. Čím déle budete ve tmě, tím snáz hrdina ztratí hlavu, začne panikařit a obrazovka se bude nejrůzněji rozmazávat a třást, takže svého hrdinu podstatně hůře dostanete pod kontrolu. Pravidelně tak budete muset hledat světlo a útěchou budiž to, že "do pohody" Daniela dostane také úspěšné vyřešení puzzlu, nalezení klíčového předmětu, nebo dokonce jakýchsi ukliďnovacích lahviček. Světlo budete moci také vykouzlit po nálezu svíček nebo olejových lamp, i když ty většinou dojdou zrovna v nejhorší možnou chvilku. Zatímco některé puzzly působí až poněkud monotónně, v jiných zase autoři navazují na zavadenou tradici práce s prostředím, takže si např. užijete dost legrace s páčidlem anebo při míchání nejrůznějších lahviček s chemickými složeninami. Dojde ale také na odsouvání beden, přeskakování propastí anebo střelbu, což všechno ozvlášťnuje jinak zavedený model point-and-click adventury, jíž Amnesia přes všechny své výjimečné vlastnosti je.
Amnesia: The Dark Descent vyjde 8. září pro PC - více v našem zpravodajství:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Odkryté tajemství Amnesia [3.11.2009 19:19]
Amnesia osvětlena [4.11.2008 14:14]
Velká hororová neznámá Amnesia od tvůrců Penumbry [24.9.2008 13:13]