Jak by to asi vypadalo, kdyby Spojené státy v roce 2008 provedly vojenskou invazi do Sýrie, se pokusí ukázat už třetím rokem vyvíjená strategie Combat Mission: Shock Force. Ta má od včerejška distributora, kterým se stali Paradox Interactive. Hra po svých předchůdcích zdědí nejenom dobré jméno, ale také dvojí herní systém. Kromě klasické akce v reálném čase bude možné přepnout do tahového módu, ve kterém po každých šedesáti vteřinách nastane pauza na vydání rozkazů. V kampani se hráč ujme velení nad americkým oddílem Stryker a povede ho sérií předem připravených invazních misí v počítačem určeném pořadí podle toho, jaké dosáhne uspěšnosti v bitvách. Některé levely budou mít jasně stanovený cíl (třeba ubránit vojenský objekt), v jiných bude stačit působit nepříteli ztráty na životech nebo ho určitou dobu obléhat. Někdy také hráč nebude znát protivníkův úmysl a bude si ho muset domyslet sledováním nepřátelských manévrů.
Kromě skupin vojáků půjdou ovládat různá vozidla včetně klíčové jednotky, tanku
Stryker, mj. schopného převážet pěchotu, fungovat jako řidicí vozidlo na bojišti či sloužit coby protitankový kryt (viz skutečný model). Ve hře nebudou chybět ani tanky M1 Abrams, Humvee, bojová vozidla Bradley, těžké kamiony, artilerie nebo třeba tryskáče A-10. Sýrie se vyzbrojí především ruskou technikou: tanky T-54 a T-72, obojživelnými pásovými vozidly BMP, protitankovýmu zbraněmi typu AT-14 Kornet aj. Po ruce budete mít i špióny, nastražené trhaviny, sebevražedné atentátníky apod.



V herním prostředí můžete čekat velkou dávku realismu, jelikož tvůrci staví výhradně na existující vojenské technice. U každé vystřelené kulky bude hra brát v potaz balistickou dráhu letu, odolnost brnění, vliv počasí, přesnost míření i fyzikální zákony, díky kterým se střely budou moct i odrážet. Model poškození se má vztahovat na vozidla i krajinu, neboť po výbuchu vznikne kráter, občas zboříte zdi i celé budovy. Ty mají mít až osm pater včetně balkónů a střech, na kterých se bude také bojovat. Kromě města hráč zavítá do pouště, zalesněných oblastí i mezi skalní pohoří. Zásadní vliv na hratelnost má mít také zvolená obtížnost - v módu „veteran“ už se objeví např. prodleva mezi vydáním rozkazu a jeho splněním, zatímco na „elite“ hra vezme v potaz všechny realistické vlastnosti, včetně třeba Fog of War.
Aby nebyli ochuzeni ani ti, co si touží zahrát za syrskou stranu, lze vést jednotlivé bitvy i samostatně za obě strany a v přiloženém editoru tvořit nové scénáře i celé mapy. Bohatě zní i nabídka multiplayeru, která zahrne hru ve dvou po lokální síti, internetu, hot-seat a po emailu. Datum vydání Combat Mission Shock Force zatím nebylo oznámeno.