Vedle absentujících quick time eventů tvůrci odpověděli ještě na několik dotazů od fanoušků na oficiálních fórech. Na přetře spřišlo třeba plavání, které ve hře taky nebude. Většina hry se prý bude stejně odehrávat v uzavřených prostorách nebo na náměstíčcích a v uličkách, takže voda jako taková prý ve hře nehraje žádnou velkou roli. Jen sem tam budou někde louže, kterým se budete chtít kvůli zvuku našlapování vyhnout, ale jinak vodu řešit ve hře nebudete.
Garrett sice bude zlodějský mistr, ale i tak se hráči ptali tvůrců na možnosti vylepšování schopností, které jsou spjaté se stealth postupem. Na některých obrázcích byly totiž k vidění upgrady spojené se souboji, ale nemusíme se bát, hlavní designér úrovní náš uklidnil: “Stealth je naprosto klíčová vlastnost a proto máme vylepšení, ze kterých budou mít stealth hráči radost. Jsou to věci jako vylepšení páčení zámků, snížení detekovatelnosti, ztišení našlapování a dopadu šípů apod.,” řekl Daniel Windfeld Schmidt na oficiálním webu.
Stejně tak si budete moct upgradovat schopnosti které pojedou na Focus a budou samy o sobě většinou stealthové - například uslyšíte kroky stráží skrze zdi, uvidíte loot na větší vzdálenost nebo vám to urychlí kradení a páčení zámků. Schmidt taky potvrdil, že ve hře bude hardcore mód, jehož podmínky si budete moct upravit dle ctěné libosti. Jednou z podmínek může být například Ironman. Pokud na Ironmana zemřete, skončili jste definitivně a je game over. A jestli budete chtít být opravdu echt drsňáci, můžete si aktivovat mód, kdy hra končí ihned poté, co vás kdokoliv spatří.
Také si půjde vypnout Focus schopnosti, vedle dalších možností deaktivace jiných prvků uživatelského rozhraní. Všechno tohle je samozřejmě zcela dobrovolné a jen pro ty hráče, kteří budou v novém Thiefovi vyhledávat opravdu extra tvrdou výzvu. Ostatní budou mít k dispozici normální kampaň s normální obtížností, ale oldschool hráči prvních Thiefů si hraní mohou okořenit. Nezapomeňte, že v galerii najdete taky pár nových a pěkných obrázků.