Autor: Levis Publikováno: 26. září 2007 |
Představujeme survival-horor od EA na Unreal Enginu 3. ![]() ![]() Tentokrát se však EA pustili do látky survival hororů, jaké proslavily série Resident Evil nebo Silent Hill. Zmínka padla také o sci-fi filmu Horizont události, byť samotnou hru inspirovaly spíše jiné tituly. Stěžejní nápady jako zasazení hry do pochmurné budoucnosti těžebních kolonií (Red Faction), odsekávání jednotlivých částí těl zombíků (Dead Island) či hrdina, který je obyčejným chlapíkem z davu s věčným nedostatkem munice (Turning Point), nejsou nic nového. A podobnost s BioShockem jistě nevyvolala jen obálka časopisu GameInformer, ani nadšené první reakce na diskusních fórech: “Biospace!” Čím bude tedy toto vesmírné dobrodružství zvláštní? ![]() Mimozemská choroba na palubě Ocitnete se v roli Isaaca Clarka, inženýra se specializací na obrovské těžební vesmírné lodě společnosti Concordance Extraction Corporation (CEC). Mezi ně patří také USG Ishimura, loď uzpůsobená pro ničení celých planet, z nichž posléze získává rudu. Nouzové volání Ishimury ze vzdáleného koutu vesmíru je interpretováno jako klasická mechanická závada na komunikačním systému a Isaac se beze strachu vypraví na cestu se dvěma spolupracovníky v týmu: bezpečnostním technikem plukovníkem Zachem Hammondem a odbornicí Kendrou Daniels. Jenže až se tato parta na palubě křižníku Kellion přiblíží k Ishimuře, ukáže se, že těžební loď zvenčí vykazuje všechny známky funkčnosti a je potřeba se na ní nalodit. Jenže hned po vstupu na palubu bude Isaac od kolegů odloučen a ocitne se tak zcela osamocen v prostoru prolezlém nejrůznějšími zombíky, dle všeho mimozemskou chorobou stiženými členy posádky. Potud poměrně tradiční scénář hororových filmů. ![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Pestře zmutováno aneb vezmi si moji nohu Hrou budete postupovat lineárně ve stylu Bioshocku (jak jinak) a příběh postupně skládat jako puzzle, čím víc toho na vesmírné lodi objevíte. Dead Space uvidíte z pohledu vlastních očí, tím však podobnost se střílečkami typu Doom končí: většinu času nebudete mít dostatek munice a nezbude vám než utíkat před stovkami zombíků i podivných nepřátelských stvoření a hledat jiné cesty, kudy dál. Ostatně, když už jsme u toho Dooma, někteří vaši nepřátele v Dead Space jako by z oka vypadli datadisku Resurrection of Evil ke trojce.. ![]() Vaše úspěšnost v soubojích bude záviset na tom, nakolik se naučíte jednotlivé typy mutace a objevíte jejich slabiny. Každý druh zombíka totiž budete muset zabít jinak: jednomu bude stačit ustřelit hlavu, jinému nohy, dalšího trefit do srdce. Nepřátelé budou na zasažená místa reagovat rozdílně, takže zatímco jednu potvoru zcela paralyzujete odříznutím její nohy, další si jí bez problému nasadí a poběží za vámi po třech. A co teprve zombík, kterému uřežete hlavu a z jeho krku se následně vysouká jiný mimozemšťan? ![]() ![]() ![]() Jako v každém správném hororu bude hrát i v Dead Space podstatnou roli strach, ať už v podobě mimozemšťana, který se vyklube z mrtvého těla, nebo nepřítele, jenž k vám projde zdí. EA jsou si dobře vědomi toho, že se podobné momenty nesmí opakovat a proto si dávají záležet na jejich správném načasování. Atmosféru umocní skutečnost, že ve hře nebudou žádné filmečky a všechno včetně občasných dialogů bude tedy naskriptováno přímo v enginu. Celková hrací doba by se měla pohybovat okolo dvaceti hodin. Dalším oživením by měla být modifikace manuálních nástrojů a zbraní, přičemž pro každou bude ve hře obsaženo více animací. Vaším prvním přístrojem bude Plasma Cutter, zcela ideální na provádění chirurgických zákroků (čti: porcování) raných zombíků na palubě. Další zbraní v Borderlands-- pardon, Dead Space - bude puška Stasis, která pro vámi zasažený cíl zpomalí čas. S pomocí Kinesis zase budete moci uchopit kterýkoliv předmět a třeba s ním po někom hodit (tzn. jako v Half-Life 2). Nebude chybět ani výbava pro výlety do stavu beztíže za vzduchovou kapsu, tedy až na trup samotné lodi. Sem se podíváte jen se speciální gravitační obuví, která vás však nezachrání v případě, že si špatně nasměrujete skok. Tehdy pak skončíte v černočerné tmě vesmíru, zcela ztraceni jako odříznutý kosmonaut z Kubrickovy Vesmírné odysey.
Co se týče vzniku samotné hry, ten se datuje zhruba rok zpátky, kdy Glen Schofield a Bret Robbins nápad nadhodili na jedné ze schůzek EA. Od vedení dostali šest měsíců a totální volnost ve výběru týmu, který během této doby vytvořil natolik přesvědčující technologické demo, že hra dostala zelenou. A co víc, EA chtějí z titulu udělat celou trilogii, kterou před vydáním prvního dílu doprovodí šestidílný komiks od Image Comics. (Zde by šlo teoreticky najít další informace o příběhu: po oznámení hry si dokonce několik návštěvníků letošního Comic-Conu vzpomnělo, že na veletrhu se jakési Dead Space mihlo, tehdy mu však nikdo nepřikládal důležitost.) ![]() Původně to kvůli údajům ze serveru IGN vypadalo, že by Dead Space mohlo dorazit na PC, oficiální oznámení hry však jako platformy uvedlo pouze PS3 a X360. Pokud by vám nestačily první screenshoty, doporučujeme navštívit čerstvě spuštěnou a docela originálně pojatou homepage. Zdroje: GameInformer Související články: Novinky |
Levis | |
autorovi je 19 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars |