Tvůrci z Digital Extremes stojí především za Unreal Tournament 2003/2004. Jejich loňský Pariah sice nebyl žádný zázrak, ale autoři se rozhodli chytit next-gen vlny a hned, co se objevily první specifikace nových konzolí, oznámili projekt jménem Dark Sector. Mělo jít o sci-fi střílečku se stealth prvky, poprvé snímanou nikoliv z pohledu vlastních očí, ale z perspektivy třetí osoby. Následovaly dlouhé měsíce tajemného šuškání a nenápadného vývoje, aby se Digital Extremes začátkem prosince opět se svým dítkem pochlubili. Mnohé se změnilo a Dark Sector teď v mnohém připomíná spíš aktuální hitovku Gears of War. Hlavní developer Steve Sinclair však má podle svých slov dost trumfů v ruce.
Nedostatky aktuálních stříleček vidí především v příliš povrchním příběhu, který obklopuje hlavní postavu a také v nedostatečném důrazu na hrdinovu výzbroj. V obou odvětvích by měl Dark Sector přinést revoluci. Detaily děje samotné hry se drží pod pokličkou, ale vaše postava se bude během hry dost překotně vyvíjet, zejména díky nákaze, kterou si vstupem do onoho "temného sektoru" vykoleduje. V podstatě by se mělo jednat o zchátralé město plné nejrůznějších mutantů a tajemství. Zatímco na začátku bude klasickým anti-hrdinou, který svůj smysl pro spravedlnost vytahuje, jen když se mu to hodí, nákaza pohltí nejen vaše tělo, ale i vaší duši. Stane se z vás stroj na zabíjení a budete se s tím muset vypořádat. Steve Sinclair si od vývoje příběhu a nenadálých zvratů hodně slibuje a přirovnává Dark Sector k tomu nejlepšímu na trhu s televizními seriály. Prý nebudeme chtít přestat hrát, protože překvapení se může skrývat na každém rohu.



Velmi pyšní jsou tvůrci i na nové pojetí akce, které by vás mělo donutit přemýšlet, než se vrhnete na skupinku osamocených nepřátel. AI je prý velmi pokroková a je založena na chování zvířecích dravců. Nepřátelé budou útočit ve skupinkách a zatímco jeden vás na sebe naláká, ostatní se budou snažit vám vpadnout do zad. S přesilovkami by vám měl pomoci pokročilý systém krytí a především unikátní zbraň, jakýsi třícípá hvězdice, kterou se můžete ohánět jako nožem, ale lze ji také vrhat podle vlastního užívání. Naklikáte si trajektorii a pošlete ji vzduchem. Fyzika už zařídí zbytek. Mnohdy budete muset kalkulovat i s tím, že cestou přeseknete lano, zadržující těžký náklad, který lehce vyřídí celou bandu nepřátel. Sinclair zkrátka doufá, že hráč bude u hry přemýšlet. Snaha o komplexní zbraně je vidět i z toho, že budou modifikovatelné a postupem času některé z nich získají nové vlastnosti (ona hvězdice např. půjde rozžhavit, čímž se dostanete skrz některé nedobytné překážky).
Lepší představu o hře si jistě uděláte z oficiální upoutávky (83 MB, HD) a také z půltuctu screenshotů, které se čerstvě objevily. Potěšitelnou tečkou je zejména fakt, že hra se vyvíjí nejen na Xbox 360 a Playstation 3, ale také na PC. Na všechny tři platformy by měla dorazit souběžně někdy na podzim příštího roku, což znamená, že autoři mají ještě spoustu času na ladění všech aspektů. Pokud se zadaří, čeká nás lákavá střílečka z alternativní budoucnosti. Já jen doufám, že vývojářský tým udrží krok s dobou, protože z teaser videa to vypadá, že stávající engine nebude za dvanáct měsíců nějak přehnaně horkým zbožím. Nechme se překvapit, co přinesou další novinky ohledně projektu.