Že to modrému ježkovi Sonicovi v moderních 3D inkarnacích ale vůbec nesluší je asi zbytečné mluvit. Takže úspěch slaví především na handheldech, kde se ve dvourozměrných dobrodružstvích snaží oprášit, resp. připomenout svižné herní mechanismy, které jej v minulosti tolik proslavily. Nicméně hra Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood se značně vymyká dosavadním počinům na kapesních konzolích, jde totiž o izometrické RPG od mágů z BioWare, které je cíleno na Nintendo DS, kde chce pochopitelně maximálně využít unikátních parametrů tohoto handheldu.
Leccos zajímavého k přečtení je už v dřívější novince, zbývá ještě dodat, že vedle klíčové soubojové fáze dostane velkou porci pozornosti též samotný příběh. A to skrze četné dialogy, které mají být velice propracované. Máte zde mít možnost svižné konverzace a nebo, skrze větvící se menu, komplexně vedené rozhovory, kde u každé odpovědi vidíte ikonu symbolizující její emoční zabarvení. Specifické ikony přijdou na řadu také při exploraci zdejšího světa, kde budete nuceni využít speciálních dovedností všech ve hře dostupných tváří. Protože právě v závislosti na unikátních dispozicích postav ve vaší skupině můžete při rychlé reakci z dění zajímavě profitovat.



Modelová situace - během procházení dané lokace se zobrazí akční ikona a pokud máte potřebnou postavu v partě, rychlou aktivací ikony iniciujete její speciální dovednost. Takže v případě přechodu přes nebezpečnou bažinu se smrtelnými výpary se hodí kupř. Big the Cat, který může být na chvíli nesmrtelný. Další ze zúčastněných - Tails a Rogue, zase dokážou létat, tudíž bude výběr odvislý od jejich sekundárních schopností, neboť Rogue je šikovný chmaták, zatímco Tails zase zručný mechanik, co dokáže opravit zdejší strojový park.
Soubojový systém je, jak bylo dříve naznačeno, klasicky kolový, požadované akce pak vybíráte z příslušných menu, nicméně nechybí ani real-time aktivity se stylusem v případě kupř. speciálních útoků, kdy je nutné na displeji (s požadovanou přesností a vhodným načasováním) klepnout na objevivší se symbol nebo jej dokonce obratně vykreslit (žádný strach, nejde o nějaké komplexní výtvarné prvky:o) S postupem času, jak se postavy vyvíjejí a zlepšují (získáváte mj. skill body, které dle svého uvážení investujete do vybraných speciálních ataků), máte možnost útočit dokonce několikrát během jednoho vašeho tahu, v jehož rámci tu máte družinu o čtyřech postavách.
Jak se tenhle mix východního a západního pojetí RPG vydaří se dozvíme až někdy ke konci roku, v tuto chvíli má být hra ještě ve fázi pre-alpha - více v předchozím článku.