Counter-Strike: Condition Zero - preview
zdroj: tisková zpráva

Counter-Strike: Condition Zero - preview

6. 3. 2002 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Co nového nabídne konverze populárního Counter-Strike do hry pro jednoho hráče? Bude Condition Zero kompatibilní s původním CS? A co taková kooperativní hra? Nejen to zjistíte v preview...

Autor: Mickey Mouse
Publikováno: 6.března 2002


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Akční trhák, který pro letošní rok připravuje firma Valve ve spolupráci s Gearboxem (tvůrci Half-Life datadisků Opposing Force a Blue Shift), spočívá ve vydání titulu na motivy nejslavnější multiplayerové hry - Counter-Strike. Ta vznikla v roce 1999 jako volně šiřitelný mod na enginu legendárního Half-Lifu a získal si takovou oblibu, že se od té doby drží zcela bezpečně na špici online akčních her se zhruba 20.000 herními servery neustále v provozu a dočkal se i vydání jako samostatná hra na CD (tzv. Counter-Strike retail).

Letošní titul, který je na principu Counter-Striku založen, nese název Counter-Strike: Condition Zero (dále již jen CS:CZ) a měl vyjít zhruba v první polovině letošního roku - dle posledních zpráv se možná objeví již v květnu, ale to jsou zatím pouhé spekulace a dohady. V každém případě je už z různých zdrojů venku poměrně dost informací k tomu, abychom mohli všem nedočkavým přiblížit tímto preview to, co na ně ve hře bude čekat.

 Pouze členem policejního komanda
Časté nejasnosti v řadách příznivců kolují o samé podstatě připravované hry: bude to singl nebo multi? Odpověď je uspokojivá pro obě varianty. Základem CS:CZ je singleplayerová hra rozdělená na pět kampaní, každá obsahující několik misí. Celkem se k nám tak dostane 24 misí (map) rozmístěných do šesti světových lokací plus jedna úvodní mapa tréninková. V single části hry nastupujete pouze v roli člena policejního komanda - čili za teroristy si nezahrajete. Mise vás zavedou do rozličných končin, s čímž jsou spojeny i rozmanité přírodní podmínky. Tomu bude odpovídat i vaše výstroj, která se bude přizpůsobovat boji v džungli, na sněhu, ve městech, na poušti atd.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Celkový počet skinů použitých v kombinaci s různými modely má být úctyhodných 160 (celkem pět týmů na každé straně po čtyřech modelech, každý se čtyřmi typy uniforem podle prostředí, čili 2 x 5 x 4 x 4 = 160) a pokud zabloudíte do naší galerie, uvidíte, že si tvůrci vyhráli opravdu znamenitě. Takový hošan v golmaské masce patří k těm nejoriginálnějším, ale i ostatní modely jsou jako ze života či filmu - kukly, šátky přes obličej a podobně.

Modely jsou hodně realistické a to bude hodně prospívat celému duchu hry. V CS: CZ najdeme i dvě nové jednotky - ruské Spetznaz na straně CT a Militia extremists v roli T. Celkově tak bude počet jednotek roven pěti na každé straně, a herní variabilita krom změny vzhledu bude hlavně v tom, že různé jednotky jsou trénované v jiných specializacích a používají některé unikátní zbraně.

 Singleplayer
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Celá singleplayerová část hry čerpá co nejvíce z původního Counter-Striku i co do struktury misí. Vy jako člen policejního komanda nastoupíte do rozličných akcí v malém týmu proti obdobně stavěnému týmu teroristů. Není to tedy klasický typ střílečky jeden proti zbytku světa, ale týmová hra tak, jak ji hráči CS dobře znají. K dobré souhře s týmem patří i dorozumívání pomocí radiových hlášek, jejichž počet bude rozšířen o další důležité zprávy, na které budou schopni spoluhráči patřičně reagovat. Aby byla hra v týmu zajímavější, najdeme ve hře systém zdokonalování počítačových spoluhráčů a tak nepůjde jen o to zvítězit v misi, ale i pokud možno se co nejkompletnější dožít jejího konce. Odměnou přeživším budou kromě peněz zdokonalené schopnosti (skilly) rozdělené do několika skupin. Peníze bude možné použít i k najímání specialistů, kteří se vyznačují některou zvláštní schopností a za úplatu vám své služby propůjčí.

Náplně jednotivých misí mají být unikátní a vycházejí jak z osvědčených scénářů Counter-Striku (často značně zmodifikovaných), tak představují i zcela nové herní varianty. Pokud jsem správně pochopil, tak každá kampaň má sestávat z pěti misí a celkového počtu deseti úkolů, které je třeba splnit. Z toho tedy vychází, že by v jedné misi mělo být třeba splnit (průměrně) dva úkoly. Tato čísla zatím rovněž berte s rezervou, neboť se zprávy na různých místech v lecčems liší a není vůbec jednoznačné posoudit, co přesně ve hře nakonec najdeme. Hra je navíc nyní ve fázi hloubkového testování a tak se ještě stále dolaďuje řada jejích parametrů a zvažuje se neustále, co do hry dát a co z ní případně vypustit.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Multiplayer a kooperativní hra
Dostáváme se k tomu, co spoustu hráčů zajímá minimálně tolik jako singleplayerová část hry. Všechno to, co bude možné hrát formou singleplayeru, můžeme hrávat i formou multi, a to tak, že vytvoříte s přáteli tým a pojedeme proti počítači společnou kampaň jako v singlu (tedy pouze kooperativně za CT). Jak to tak tedy podle posledních zvěstí vypadá, hra za teroristy tak zcela odpadá i z multiplayeru, což je myslím si dost škoda, ale třeba časem bude nějaký datadisk.

Dobrá zpráva je, že klasický Counter-Strike se dočká megaupdatu (zdarma), čímž se stane kompatibilní s CS:CZ a majitelé obou her budou moci hrávat společně jak klasický Counter-Strike, tak používat některé herní mody a mapy, které přinese CS: CZ, včetně zbraní, upraveného enginu a vychytávek. Čili jediný rozdíl pak bude v tom, že majitelé plné verze Condition Zero si budou moci zahrát singleplayer (a kooperativní multiplayer), což vlastníkům normálního Counter-Strike nebude dopřáno. Tohle je myslím velice příznivá zpráva a je vidět, že Valve na svou hráčskou komunitu myslí a dělá pro ni maximum. Sloučení CS:CZ s Counter-Strikem by mělo proběhnout v jeho verzi 1.5 chvíli po vydání CS:CZ.

 Novinky oproti normálnímu Counter-Strike
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Již jsem se dotkl nových zbraní, ale ty nebudou zdaleka jedinou vychytávkou. Začněme pořádně zmodernizovaným enginem. Jednat se bude (kvůli kompatibilitě) v jádru pořád o tentýž engine, na kterém běží Half-Life. To je na jednu stranu moc dobře proto, že hra poběží svižně i na ne zrovna špičkových strojích. Zárověň se autoři snažili vyždímat z toho, co mají k dispozici, maximum a je to znát i na obrázcích ze hry. Ty ukazují řadu vylepšení, jak modelového, tak grafického a slibuje se i spousta funkčních vychytávek, ale na ty si musíme počkat. Ze zbraní, které do hry přibudou, se píše o teroristické pušce izraeské výroby, vyráběné pod označením Galil. Policejní jednotky dostanou naproti tomu francouzskou automatickou pušku Famas, která by se měla vyznačovat vysokou přesností a kadencí.

Znalcům výbušnin jistě přijde známý výraz Molotov Cocktail. Je to výbušná hořlavá směs (nehty, chlupy, vajgl, špinavý kapesník a několik tajných ingrediencí), která právě díky plamenům, které po jejím použití šlehají, by měla umět navodit nové herní situace, omezit vidění a tím zvýšit herní zážitek a možnosti. Množinu granátů rozšíří plynový granát, který svými toxickými účinky dokáže vyvolat u nechráněných mátohy. No na tohle jsem tedy hodně zvědavý. S tím souvisí možnost nákupu plynových masek. Uvidíme, jestli jejich použití bude mít nějaký vliv i na HUD, kde bude třeba koukat skrz skla a mít tak omezený výhled. Tohle bylo mimochodem geniálně zpracováno v Medal of Honor: Allied Assault.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Komu nestačí nůž, bude mít možnost si pořídit něco většího v podobě mačety. Zbrojní výbavu ještě rozšíří automatická puška M-60 E3 a velice účinný granátomet. Zajímavostí je balistický štít, který bude zřejmě pouze ve výbavě policejních jednotek a jenž je schopen zachytit střely z krátkých zbraní a alepsoň zmírnit účinek těžších kalibrů. Pohled skrz štít je přes malý průzor, takže by použití štítu mohlo mít rovněž vliv na zobrazení na HUDu.

 Návštěva zákulisí
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Tvůrčí tým, který se podílí na vývoji, je jakýmsi hybridem profíků a jimi najatých osvědčených lidí z counter-strikové komunity. Velký díl úspěchu bude záviset na zpracování počítačových botů, čímž bude tento projekt vlastně jedinečný díky zcela odlišné struktuře a pojetí hry. Toho se ujal Markus Klinge, známější pod nickem CountFloyd. Pokud vám ani teď nezapálilo, prozradíme, že se jedná o autora výborného PodBota (recenze) pro původní Counter-Strike. Ten díky přijetí nabídky na zpracování AI pro CS:CZ sice musel vzdát vývoj na PodBotovi, nicméně všichni, kdo s ním hráli, vkládají do AI v CS:CZ velké naděje. Podobně tomu je s designem map. Na něm se podílejí krom jiných autoři notoricky známých pecek jako Aztec (Chris Auty), Dust (Dave J), Prodigy (Alex Manilov), Torn (bratři Coombeové) a další.

Podívám-li se zpětně na to, co jsem o CS:CZ napsal, nemůžu se ubránit velké zvědavosti na to, jak celá věc dopadne. Pokud by byla pravda aspoň část toho, co se povídá, může nás čekat výborný projekt. Sám jsem zvědavý na to, jak a jestli CS:CZ nějak výrazně ovlivní online hru, s jakými herními mody přijde, jak se ve hře projeví novinky v podobě plynových granátů a Molotovů a co to udělá s hratelností.

Moc moc si přeji, aby to bylo vše ku prospěchu věci. A modlím se i za to, aby ze hry konečně zmizelo prostrkávání hlavní skrz stěny a dveře. Před pár dny vyšlo první kratičké video, které si můžete stáhnout odsud - moc toho na něm neuvidíte, ale pro každého nedočkavce je jeho shlédnutí povinnost.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Na otázky, jak ovlivní CS:CZ online hraní, odpovídá Randy Pitchford - šéf Gearboxu - ve smyslu, že hra nehodlá zavádět velké změny do online hraní změnou pravidel. Novinky, které online multiplayer ovlivní, tak budou hlavně v podobě nových zbraní (ty se budou zřejmě zavádět postupně a ne všechny naráz), modernizace enginu a nějakého toho herního módu. Velké změny si tvůrci nechávají až pro následný titul - Counter-Strike 2, jehož vydání je zatím otázkou vzdálenější budoucnosti.

Konec patří linku na domovskou stránku hry, která byla již před nějakým časem spuštěna. Sice na ní zatím moc informací nenajdete, ale jsou zde třebas linky na některé články a rozhovory o hře, obrázky a pár prvních kusých informací o připravované hře.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pokud se stejně jako já nemůžete dočkat, doufám, že jsem vaše čekání tímto preview aspoň trochu zpříjemnil. Jestliže patříte mezi vyznavače již stávajícího Counter-Striku, připomínám pouze, že zanedlouho vyjde verze 1.4, která také chystá celkem dost novinek a úprav, o kterých jsme psali v tomto článku v souvislosti se dvěma videoukázkami.

Stáhněte si: Video (2 MB)
Související články na téma Counter-Strike na Tiscali Games

 
Mickey Mouse
připravil: jd


 
 
Smarty.cz

Nejnovější články