| Přišli jsme v míruVždycky jsme věděli,         že se to může stát. Jednoho dne pozemští vědci pochopili složitou         fyziku a systém mezihvězdného cestování. První věc co udělali,         bylo to, že připojili         hyperpohon na vesmírnou kocábku a začali šířit pozemskou hudbu         po galaxii. No, ne tak úplně. Ve skutečnosti, podle pravé lidské         povahy, namontovali hyperpohony na velké množství fregat a válečných         vesmírných lodí plných zbraní a rozhodli se podívat trochu okolo, kde         by se dalo najít několik pěkných světů ke kolonizaci         a vydrancování. Život se najednou stal pro (většinou) neškodné alieny         nebezpečným.
 A tak začíná příběh Conquest: Frontier         Wars. Člověk se opět dostává do teritoria někoho jiného,         nachází při tom neznámé artefakty a snaží se zničit celou hmyzí         aliení rasu, což se posléze mění v regulérní intergalaktickou válku.         Takže - spojení Homeworldu, Command and Conqueru a Starcraftu. CFW slibuje         velmi epické bitvy, výběr ze tří ras, multiplayer přes         LAN nebo internet, průzkum, managment surovin ve velkém měřítku,         diplomacii a i klasické postupné vědecké výzkumy.
 Klon Homeworldu?
 Co nás od tohoto názoru rychle         odradí, je to, že na rozdíl od Homeworldu není tato hra tak úplně         3D. Původně se mělo vše odehrávat ve třech prostorech,         na úrovni osy x, y a z. To znamenalo, že pohyb nebyl jen ve dvou prostorech,         ale byl umožněn i nahoru a dolů. Především to odlišovalo         Homeworld od svých strategických příbuzných.
 
 Ale CFW na třetí prostor zanevřelo a vrací se k tradičnímu         dvoudimenzionálnímu zobrazení, prověřeného hrami jako Starcraft         nebo Age of Empires. Digital Anvil nechce, aby se vše soustředilo         kolem extrémně komplikovaného způsobu ovládání kamery a prosazuje         zaměření hráče na výrobu a kontrolu své flotily, místo         složitého nastavování         úhlu pohledu. Zaměřují se tedy především na nepříliš         komplikovaný způsob ovládání a celkový systém hry, aby nám naservírovali         na pochopení jednoduchou, ale přesto novou a zábavnou formu hratelnosti,         kde hloubku a složitost nenacházíme v ovládání, ale v taktice a strategii.         3D prostor zde přecejenom alespoň pseudo zastoupen bude, jen         v tomto ohledu při pohybu bude loď již ovládána počítačem,         takže se budete moci plně soustředit na vše ostatní.
 
 2D - ploché a ošklivé ?
 Překvapivě díky použití 3D enginu dostala tato hra opravdu velkou         grafickou hloubu, bráno opět ve smyslu prostorovém. I když je vše         2D, věrně je zde zachycena prázdnota vesmíru, pokryta v pozadí         hvězdokupami a planetami. Hráč zde nezapomene, že pohybuje svou         flotilou po velkém, pustém vakuu. Toto je pozadí pro obrovské mezihvězdné         bitvy mezi gigantickými válečnými loděmi, korvetami a hvězdnými         křižníky, mezi kterými poletují a bojují malí bitevníci. Soudě         podle vypuštěných screenshotů vypadají boje skvěle a hlavně         jako vystřižené jako ze Star Wars. Kamera stále zůstává k dispozici         pro rotaci bojiště, ale zkrátka to není hlavní element hry.
 
 Hratelnost není limitována do jedné dvoudimenzionální mapy, ale pokrývá         daleko širší hrací prostor. Každá mapa je spojena s jinou pomocí černé         díry, takže jednotky mohou být vcucnuty do další mapy a bitvy se tak mohou         komplikovat. Může zde být až šestnáct propojených hvězdných         systémů, což dává veliké pole působnosti. Naštěstí je zde         k dispozici jednoduchý způsob sledování vašich jednotek. To také         může přinést nový aspekt strategie. Zmíněné díry mohou         být hlídány a zabarikádovány, takže nové jednotky nepřítele mohou         být zlikvidovány, jakmile přeskočí do systému. Takže hráč         může držet ve své moci některé systémy. Mapy také zahrnují velké         množství různych „terénů“, které se mohou negativně projevit         na pohyblivosti jednotek, třeba nebuly nebo mraky plynu. Můžou         také způsobit dočasné vyřazení štítů nebo zvýšenou         poruchovost.
 
 Rasy
 Tři zastoupené rasy zahrnují         Terrany, Mantise a Celareony. Zlí jsou zde Mantisové, kteří jsou         insektoidní rasou a tedy pěkně hnusní. Jejich hnízdový způsob         života jim dává do vínku výrobu menších, lehčích a rychlejších jednotek,         kterých ale mohou vyrobit větší množství a útočit tak v jakýchsi         hejnech. Samozřejmě ale také vlastní některé větší         bitevní lodě. Primární je pro ně množství pilotů, takže         především potřebují spoustu nových a čerstvých sil, které         musí být vyprodukovány na jejich domovských planetách.
 Terrané jsou klasicky dobráci, jejichž síla      tkví ve vybalancovanosti sil. Každá jednotka doplňuje každou,      takže pro úspěch v bitvě musejí být použiti ve správné      kombinaci. To jim dává spoustu výhod, protože jejich útok a obrana      jsou relativně silnou stránkou. Například extrémně silná      lidská útočná loď, Dreadnought, je nepoužitelná proti      mantiským hejnům stíhaček, pokud není chráněná      baterií flaků, které jsou na terranských korvetách. Celareoné jsou trochu záhadnou rasou. Jsou      vlastně formou energie, která používá ke své fyzické      personifikaci brnění. Jejich flotily jsou více zaměřeny      na průzkum a obranu a skládají se z menších a zároveň      silnějších lodí. Takže se nenechte velikostí jejich vesmírných      plavidel zmást. Naštěstí jejich spojenci jsou lidé, přičemž      společně bojují proti Mantisům. Ale síla tohoto spojení      se v průběhu času mění a může se nám předvést      v nepředvídatelných dějových zápletkách. Suroviny a tak...Jednotky v CFW se skládají      z tradičních elementů, které slouží k různým účelům.      Bude zde na každou rasu osm budov a dvanáct jednotek, to znamená celkem      24 různých staveb a 36 typů jednotek. I když se funkce      některých kryje, protože všechny rasy mají některé      standartní lodě jako průzkumné nebo zásobovací, nepotkáte      stejné typy v útočné fázi.
 Co odlišuje tuto hru od jiných real-time      strategií, je starost o zdroje. Základně jsou zde tři rozdílné      typy surovin a každá z ras je více závislá na určité z nich.      Jednotkám také dochází tyto zdroje pohonu, takže když máte největší      flotilu, ale bez paliva, je vám nanic. Každá jednotka má indikátor,      který ukazuje stav jejích zásob či paliva. Pro znovuobnovení      zdrojů (nebo chcete-li paliva) musíte navštívit nějakou blízkou      základnu nebo použít zásobovací loď. Takže hráč nebude      moc být zaseklý v jeho domácím systému, ale bude muset expandovat do      sousedních, aby získal další zdroje pro jeho rozšiřující se      flotilu. To může přidat do současného trendu tohoto typu      her zajímavý strategický prvek.
 Automatizace
 Jednou z opravdu nápomocných vlastností bude funkce tzv.      „Velitele flotily“. Je to v podstatě systém, který umožňuje      jednodušší ovládání většího počtu jednotek.      Inteligentně volí cíle, přičemž bere ohled na faktory      jako nejvíc nebezpečná nepřátelská loďči vybere      nejvhodnější zbraň k použití. Další ze způsobů      vedení boje může být vybrání speciálních zbraní flotily      místo klikání na individuální jednotky. Velitel flotily pak zvolí      jen tyto vybrané stroje, stejně jako v podobné hře The Rift.      To zefektivňuje celé plánování bitev a eliminuje neustálé      klikání, známé z jiných RTS. Kromě těchto vylepšení může      Velitel flotily automaticky bránit nebo útočit za použití umělé      inteligence, která se učí v průběhu hry a vyvíjí se      úspěšnými bitvami. Jen abychom se na hry za chvíli nemuseli jen z      povzdálí dívat, jak se hrají sami ;P
 
 Multiplayer je samozřejmostí
 Multiplayerové souboje se můžou      konat přes internet s účastí čtyř hráčůči přes LAN (IPX, TCP/IP, serial, modem), kde se sejde až osm      hráčů. Bude zde také podpora MSN Gaming Zone. Je zde také      volba Quick Battle, která vytvoří náhodnou mapu. I když      multiplayer je přínosem, vypadá to, že hlavní důraz zde bude      kladen na singe-player. V CFW se ponoříte do zapleteného příběhu,      který bude prezentován kvalitními videosekvencemi namluvenými      profesionály. Příběh se točí zejména okolo lidské      rasy, ale hrát budete moci za všechny tři a to vše v 16 misích.
 
 Conquest: Frontier Wars pravděpodobně nezpůsobí v žánru      RTS revoluci, ale jistě bude zábavný hrát a přináší i několik      nových nápadů. Masivní vesmírné bitvy jsou vždy zajímavé, ale      vypadá to, že CFW vše spojí i s jejich jednoduchou ovladatelností, k      čemuž dopomůže i systém Velitel flotily. To vše podtrhuje      impresivní grafika, fanoušci Starcraftu nebo Homeworldu se zde budou cítit      jako doma.
 
 
 
 
 |  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva 
 
 |