Autor: Warlock Publikováno: 1.října 2007 |
![]() V záři monitoru jsem konečně spatřil, čí židli jsme to vlastně zasedl. Nebyl to nikdo jiný než producent Tiberium Wars Jim Vessela, který datadisk oznámil v polovině srpna v pořadu Battlecast Primetime. Můj drobný prohřešek s úsměvem na tváři přešel a se stejným nadšením odpovídal i na mnohé dotazy, jichž jsem měl díky psaní rozsáhlého průvodce původní hrou mnoho. Souhlasil dokonce s tím, že se můžeme ptát v průběhu prezentace, což se mu o několik minut později stalo osudovým. Spolu s kolegou z Německa jsme doslova viseli na jeho rtech a čekali na sebemenší zaváhání, abychom mohli položit další otázku. Většina z nich se týkala hlavně nového stylu hraní kampaně. Jeden svět stačí Ačkoliv jsem Global Dominance mód viděl pouze ve formě koncept-artů, z povídání Jima Vessela jsem si udělal docela dobrou představu o tom, jak bude ve finále vypadat. „Nejprve zapomeňte na přesně dané hranice jednotlivých území. Každá báze či armáda má okolo sebe určitou sféru vlivu a pokud ji někdo naruší, dojde k bitvě,“ zdůraznil producent Kane’s Wrath a dodal: „ Můžete si to představit jako další stupeň módu War of the Ring z Battle for Middle Earth 2“. ![]() ![]() „A protože by byla celkem nuda, strávit nad tahovou částí spoustu času, bude zde přítomen jistý časový limit nebo počet kroků, které můžete vykonat, než dostane soupeř opět slovo,“ podložil Jim Vessela svoje tvrzení, že se nejedná o žádnou kopii „fádního“ systému z Total War. Na můj dotaz, jakým způsobem bude vyprávěn příběh, když hráč získá možnost libovolně dobývat svět, mi producent odpověděl takto: „Na mapě bude několik záchytných bodů (keypoints), po jejichž obsazení se spustí příslušné video (opět hrané filmečky) a příběh se posune dál. Hráč vždy bude přibližně vědět, jakým směrem se vydat a nehrozí, že by v tomto režimu kampaně tápal.“ ![]() fotka z odlišné prezentace hry pro veřejnost na pódiu Celý příběh se samozřejmě točí okolo Kana a kampaň samotná je rozdělená do tří částí. První z nich se odehrává krátce po skončení druhé války o tiberium (konkrétněji závěr Firestorm). Upřesňuje záhadné zmizení Kana a osudy bratrstva Nod, které se roztříštilo do menších celků, než se po dvaceti letech dalo znovu dohromady a postavilo se GDI v Tiberium Wars. Zde už začíná druhá kapitola kampaně a různě se proplétá s původním příběhem. Na její závěr plynule navazuje třetí část, jež se točí hlavně okolo již zmiňovaného zařízení Tacitus. Ten má jistou souvislost s pozemských portálem do jiných hvězdných soustav, záhadnými Scriny a hlavně Kanovou cestou k povznesení (Ascend). Po skončení kampaně můžete pokračovat v dobývání zbytku světa a v této souvislosti Jim Vessela zmínil oblast Číny a Ruska, která dostane zbrusu nový grafický nádech. Jako Zero Hour, ale trošku jinak Naopak, co se týče dvou frakcí ke každé ze stran konfliktu, producent Tiberium Wars příliš sdílný nebyl. Ostatně v této fázi vývoje se není ani příliš co divit. Veškeré konkrétní otázky odpálkoval konstatováním, že každý hráč si v Kane’s Wrath daleko více přizpůsobí styl hraní k obrazu svému, podle toho jestli si vybere ofenzivní/defenzivní frakci a s tím související různá vylepšení a jednotky. Jednotlivé odnože původních stran ještě nemají ani své názvy a jejich představení se dočkáme nejdříve někdy na podzim. A to buďto formou klasických showcase na internetových stránkách nebo přímo v pořadu Battlecast Primetime. Jediným hmatatelným důkazem frakcí v ukázkové hře byl Zone Raider. Tato ženština v masivním brnění je náhradou klasického Zone Troopera a ovládá velmi podobné schopnosti. Navíc má na ramennou připevněné protiletadlové zbraně a po vylepšení disponuje sonickým kanónem, který střílí projektily vhodné na skupinky pěchoty. ![]() ![]() GDI novinky na zemi i ve vzduchu ![]() Ani Nod nepřijde zkrátka Bratrstvo Nod žádnou vyslovenou novinku nezískalo a spíše kopíruje arzenál GDI. Maskovanou obdobou Juggernaughta bude Specter, který má díky nové schopnosti Shadow Teamu takříkajíc neomezený dostřel. Stačí v požadovaném místě dopadu umístit dělostřelecký majáček (Artillery Beacon) a se Shadow Teamem se vzdálit do bezpečí. Opět není úplně jasné, zda bude majáček neviditelný, nezničitelný či jejich počet bude striktně omezen. Už teď je však jasné, že Nod tímto získalo daleko lepší kombinaci než tvoří u GDI Juggernaught a odstřelovač. Ten totiž musí na místě dopadu zůstat a vystavuje se tak odhalení. ![]() Nod rovněž dostane do vínku upravené APC, z něhož však není možné za jízdy střílet a vojákům se otevřou průzory teprve až co se Reckoner rozloží do menšího bunkru. Jim Vessela následovně demonstroval jeho použití na názorné ukázce. V ní se tři Reckonery doslova probouraly obranou GDI a usadily se ve středu základny, odkud začaly likvidovat kromě budov i dorážející tanky. Síla pancíře a rychlost těchto vozidel byla opravdu na slušné úrovni a vypadá to, že Reckoner by se mohl uplatnit i ve skutečné akci. Na závěr Jim Vessela představil The Awakened. Prakticky se jedná o pěší variantu Raider Buggy a tento voják je tedy vyzbrojen kulometem vhodným proti pěchotě a v druhé ruce třímá EMP kanón. „Bohužel nemůžu ukázat nic z výzbroje Scrinů, kteří jsou stále ještě v přípravě. Jediné, co můžu sdělit, že budou disponovat minimálně dvěmi novými jednotkami – Ravanger a Mechapede,“ oznámil s jistou dávkou zklamání producent Tiberium Wars. ![]() ![]() další obrázky v budoucnu v galerii Také v krátkosti zmínil nové vylepšení Orcy, která získá podobný sonický kanón jako Zone Raider. Nádherně vypadalo drtivé orbitální bombardování (Orbital Strike) dostupné po výstavbě Space Command Uplink. Za zmínku stojí v některých zahraničních fórech dříve zmiňovaný Cabal soldier, jež nebude samostatnou jednotkou. Vylepšené ovládání v X360 verzi Často propíraným tématem byl v minulosti i uniklý screenshot znázorňující podivný rotační panel nad jednou z továren. Jeho pravost byla již potvrzena v Battlecast Primetime a Jim Vessela o ní na prezentaci prozradil trochu více. Opět sice nebyla možnost vidět celý systém v akci, ale podle toho, co jsem si vyslechl, se jedná o velmi slušný pokrok v ovládání. Zázraky však nečekejte a myš a klávesnice zůstane vždy o několik tříd lepší. ![]() Celá finta tkví v tom, že odkudkoli na mapě budete mít okamžitý přístup k výrobním budovám. Nejdříve tak pomocí otočného menu vyberete jednu ze čtyř továren a v další opět otočné nabídce označíte konkrétní tank. Už nikdy se musíte vracet zpět do základny a vše zkoordinujete přímo z bojiště. Malé zklamání na závěr Rozdíl mezi Xbox a PC verzí se po vydání Kane’s Wrath ještě více prohloubí. Například k hraní datadisku na PC budete potřebovat původní Tiberium Wars, kdežto na Xbox bude Kanův hněv samostatně spustitelný. Tento fakt se dá díky vyšší ceně ještě pochopit. Datadisk bude nejspíše stažitelný i přes Xbox Live a v balíku čtyřiadvaceti nových map by se mohly objevit i výtvory přímo od hráčů. Co mi však opravdu hnulo žlučí, bylo konstatování, že ani přídavek nebude obsahovat MP módy, které nabídla původní verze Tiberium Wars na Xbox. Celá záležitost byla smetena se stolu tvrzením, že se tato čtveřice režimů (možná) objeví po vydaní datadisku v některém z dalších patchů. Nemusím snad poznamenávat, že Jim Vessela v tu chvíli zrovna dvakrát přesvědčivě nevypadal. Nezbývá tedy než uzavřít dojmy datem vydání stanoveném na jaro 2008. C&C Kane's Wrath trailer Související články: Vše o Command & Conquer 3 - recenze, průvodce, návod, novinky Linky: Oficiální CZ stránka a anglická homepage, Domácí fanstránka |
Warlock | |
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |