Command&Conquer Kane Wrath - preview
zdroj: tisková zpráva

Command&Conquer Kane Wrath - preview

1. 10. 2007 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Sám Kane nás nejen stylově přivítal na prezentaci, ale stane se i tou nejdůležitější postavou celého datadisku, o němž jsme dotěrnými otázkami na vývojáře zjistili řadu zatím nevyřčených podrobností.

Autor: Warlock
Publikováno: 1.října 2007


Sám Kane nás nejenom stylově přivítal na prezentaci, ale stane se i tou nejdůležitější postavou celého datadisku, který nabídne zbrusu nový Global Dominance mód pro singleplayer a všechny strany konfliktu budou bohatší o tři nové jednotky. Tohle všechno už možná víte a i proto exkluzivně přinášíme spoustu dalších informací.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Přestože jsem zajímavých neveřejných předváděček od EA navštívil za Games Convention hned několik, jedině na tu o Kane’s Wrath dlouho nezapomenu. Poté, co za mnou hosteska zavřela dveře od skromné místnosti, nebylo rázem vidět ani na krok a jenom stěží jsem se po paměti dobelhal do křesla v rohu místnosti. Cestou jsem batohem fyzicky inzultoval jednoho z designérů, dále reportéra Gamestaru a omylem zasedl židli předváděcímu. Náhle začala poblikávat drobná červená světla a přímo proti mně se rozsvítila obří obrazovka, na níž se objevil sám Kane. „Již stojíme před branou k povznesení. A Tacitus je k ní klíčem,“ pronesl a narážel tím na zařízení, jež se poprvé objevilo již v Tiberian Sun a obsahuje veškeré informace o tiberiu a technologii Scrinů. Slušná věcička.

V záři monitoru jsem konečně spatřil, čí židli jsme to vlastně zasedl. Nebyl to nikdo jiný než producent Tiberium Wars Jim Vessela, který datadisk oznámil v polovině srpna v pořadu Battlecast Primetime. Můj drobný prohřešek s úsměvem na tváři přešel a se stejným nadšením odpovídal i na mnohé dotazy, jichž jsem měl díky psaní rozsáhlého průvodce původní hrou mnoho. Souhlasil dokonce s tím, že se můžeme ptát v průběhu prezentace, což se mu o několik minut později stalo osudovým. Spolu s kolegou z Německa jsme doslova viseli na jeho rtech a čekali na sebemenší zaváhání, abychom mohli položit další otázku. Většina z nich se týkala hlavně nového stylu hraní kampaně.

Jeden svět stačí
Ačkoliv jsem Global Dominance mód viděl pouze ve formě koncept-artů, z povídání Jima Vessela jsem si udělal docela dobrou představu o tom, jak bude ve finále vypadat. „Nejprve zapomeňte na přesně dané hranice jednotlivých území. Každá báze či armáda má okolo sebe určitou sféru vlivu a pokud ji někdo naruší, dojde k bitvě,“ zdůraznil producent Kane’s Wrath a dodal: „ Můžete si to představit jako další stupeň módu War of the Ring z Battle for Middle Earth 2“.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Všechny bojové prostředky, které během misí postavíte, zůstanou na svém místě na globální mapě. To samé platí i o základnách a pouze na vás bude, jestli se do akce vypravíte s MCV a získáte tím výhodu nad soupeřem. O tom, jak velkou armádou disponuje, jste dopředu informováni a podle toho upravujete nákup jednotek. Ty samozřejmě stojí tiberium, jež se postupně generuje ve vašich základnách.

„A protože by byla celkem nuda, strávit nad tahovou částí spoustu času, bude zde přítomen jistý časový limit nebo počet kroků, které můžete vykonat, než dostane soupeř opět slovo,“ podložil Jim Vessela svoje tvrzení, že se nejedná o žádnou kopii „fádního“ systému z Total War. Na můj dotaz, jakým způsobem bude vyprávěn příběh, když hráč získá možnost libovolně dobývat svět, mi producent odpověděl takto: „Na mapě bude několik záchytných bodů (keypoints), po jejichž obsazení se spustí příslušné video (opět hrané filmečky) a příběh se posune dál. Hráč vždy bude přibližně vědět, jakým směrem se vydat a nehrozí, že by v tomto režimu kampaně tápal.“

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
fotka z odlišné prezentace hry pro veřejnost na pódiu

Celý příběh se samozřejmě točí okolo Kana a kampaň samotná je rozdělená do tří částí. První z nich se odehrává krátce po skončení druhé války o tiberium (konkrétněji závěr Firestorm). Upřesňuje záhadné zmizení Kana a osudy bratrstva Nod, které se roztříštilo do menších celků, než se po dvaceti letech dalo znovu dohromady a postavilo se GDI v Tiberium Wars. Zde už začíná druhá kapitola kampaně a různě se proplétá s původním příběhem. Na její závěr plynule navazuje třetí část, jež se točí hlavně okolo již zmiňovaného zařízení Tacitus. Ten má jistou souvislost s pozemských portálem do jiných hvězdných soustav, záhadnými Scriny a hlavně Kanovou cestou k povznesení (Ascend). Po skončení kampaně můžete pokračovat v dobývání zbytku světa a v této souvislosti Jim Vessela zmínil oblast Číny a Ruska, která dostane zbrusu nový grafický nádech.

Jako Zero Hour, ale trošku jinak
Naopak, co se týče dvou frakcí ke každé ze stran konfliktu, producent Tiberium Wars příliš sdílný nebyl. Ostatně v této fázi vývoje se není ani příliš co divit. Veškeré konkrétní otázky odpálkoval konstatováním, že každý hráč si v Kane’s Wrath daleko více přizpůsobí styl hraní k obrazu svému, podle toho jestli si vybere ofenzivní/defenzivní frakci a s tím související různá vylepšení a jednotky. Jednotlivé odnože původních stran ještě nemají ani své názvy a jejich představení se dočkáme nejdříve někdy na podzim. A to buďto formou klasických showcase na internetových stránkách nebo přímo v pořadu Battlecast Primetime.

Jediným hmatatelným důkazem frakcí v ukázkové hře byl Zone Raider. Tato ženština v masivním brnění je náhradou klasického Zone Troopera a ovládá velmi podobné schopnosti. Navíc má na ramennou připevněné protiletadlové zbraně a po vylepšení disponuje sonickým kanónem, který střílí projektily vhodné na skupinky pěchoty.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

GDI novinky na zemi i ve vzduchu
Představení nových bojových prostředků GDI bylo především ve znamení návratu starých známých a porušením jednoho dogmatu. Ještě donedávna totiž platilo, že GDI nedisponují žádným druhem letectva s neomezenou municí. Jim Vessela však při prezentaci předvedl Hammerhead, vrtulník trochu podobný Orce vybavený kulomety jako má Venom, do kterého se navíc vejde jeden zástupce pěchoty s možností střelby. Dokážete si tedy jistě živě představit kombinace s raketometčíky, odstřelovači či inženýry, jenž se rychleji dostanou do nepřístupných míst.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Velmi slabou protileteckou obranu GDI posílí obrněné vozidlo Slingshot (vzpomínáte na Mobile Rocket Launch System z Tiberian Dawn). Tloušťka pancíře bude velmi malá a bez pozemních ochrany půjde o snadný cíl. Stále ještě není rozhodnuta spousta důležitých vlastností – například, zda může Slingshot útočit jenom na vzdušné cíle a jestli bude potřebovat doplňovat munici jako Orca. Poslední novinkovou u GDI bude Shatterer, který si můžete představit jako Sonic Emitter na kolečkách. Starý dobrý Disrupter/Sonic Tank se tedy vrátí do arzenálu GDI.

Ani Nod nepřijde zkrátka
Bratrstvo Nod žádnou vyslovenou novinku nezískalo a spíše kopíruje arzenál GDI. Maskovanou obdobou Juggernaughta bude Specter, který má díky nové schopnosti Shadow Teamu takříkajíc neomezený dostřel. Stačí v požadovaném místě dopadu umístit dělostřelecký majáček (Artillery Beacon) a se Shadow Teamem se vzdálit do bezpečí. Opět není úplně jasné, zda bude majáček neviditelný, nezničitelný či jejich počet bude striktně omezen. Už teď je však jasné, že Nod tímto získalo daleko lepší kombinaci než tvoří u GDI Juggernaught a odstřelovač. Ten totiž musí na místě dopadu zůstat a vystavuje se tak odhalení.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nod rovněž dostane do vínku upravené APC, z něhož však není možné za jízdy střílet a vojákům se otevřou průzory teprve až co se Reckoner rozloží do menšího bunkru. Jim Vessela následovně demonstroval jeho použití na názorné ukázce. V ní se tři Reckonery doslova probouraly obranou GDI a usadily se ve středu základny, odkud začaly likvidovat kromě budov i dorážející tanky. Síla pancíře a rychlost těchto vozidel byla opravdu na slušné úrovni a vypadá to, že Reckoner by se mohl uplatnit i ve skutečné akci.

Na závěr Jim Vessela představil The Awakened. Prakticky se jedná o pěší variantu Raider Buggy a tento voják je tedy vyzbrojen kulometem vhodným proti pěchotě a v druhé ruce třímá EMP kanón. „Bohužel nemůžu ukázat nic z výzbroje Scrinů, kteří jsou stále ještě v přípravě. Jediné, co můžu sdělit, že budou disponovat minimálně dvěmi novými jednotkami – Ravanger a Mechapede,“ oznámil s jistou dávkou zklamání producent Tiberium Wars.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v budoucnu v galerii

Také v krátkosti zmínil nové vylepšení Orcy, která získá podobný sonický kanón jako Zone Raider. Nádherně vypadalo drtivé orbitální bombardování (Orbital Strike) dostupné po výstavbě Space Command Uplink. Za zmínku stojí v některých zahraničních fórech dříve zmiňovaný Cabal soldier, jež nebude samostatnou jednotkou.

Vylepšené ovládání v X360 verzi
Často propíraným tématem byl v minulosti i uniklý screenshot znázorňující podivný rotační panel nad jednou z továren. Jeho pravost byla již potvrzena v Battlecast Primetime a Jim Vessela o ní na prezentaci prozradil trochu více. Opět sice nebyla možnost vidět celý systém v akci, ale podle toho, co jsem si vyslechl, se jedná o velmi slušný pokrok v ovládání. Zázraky však nečekejte a myš a klávesnice zůstane vždy o několik tříd lepší.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Celá finta tkví v tom, že odkudkoli na mapě budete mít okamžitý přístup k výrobním budovám. Nejdříve tak pomocí otočného menu vyberete jednu ze čtyř továren a v další opět otočné nabídce označíte konkrétní tank. Už nikdy se musíte vracet zpět do základny a vše zkoordinujete přímo z bojiště.

Malé zklamání na závěr
Rozdíl mezi Xbox a PC verzí se po vydání Kane’s Wrath ještě více prohloubí. Například k hraní datadisku na PC budete potřebovat původní Tiberium Wars, kdežto na Xbox bude Kanův hněv samostatně spustitelný. Tento fakt se dá díky vyšší ceně ještě pochopit. Datadisk bude nejspíše stažitelný i přes Xbox Live a v balíku čtyřiadvaceti nových map by se mohly objevit i výtvory přímo od hráčů.

Co mi však opravdu hnulo žlučí, bylo konstatování, že ani přídavek nebude obsahovat MP módy, které nabídla původní verze Tiberium Wars na Xbox. Celá záležitost byla smetena se stolu tvrzením, že se tato čtveřice režimů (možná) objeví po vydaní datadisku v některém z dalších patchů. Nemusím snad poznamenávat, že Jim Vessela v tu chvíli zrovna dvakrát přesvědčivě nevypadal. Nezbývá tedy než uzavřít dojmy datem vydání stanoveném na jaro 2008.


C&C Kane's Wrath trailer

Související články: Vše o Command & Conquer 3 - recenze, průvodce, návod, novinky

Linky: Oficiální CZ stránka a anglická homepage, Domácí fanstránka



Warlock
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole


 
 
Warlock

Nejnovější články