Call of Duty Online: F2P a mikrotransakce pro Čínu
zdroj: tisková zpráva

Call of Duty Online: F2P a mikrotransakce pro Čínu

3. 7. 2012 20:00 | Preview | autor: Adam Homola |

Čína. Země s neuvěřitelným potenciálem pro byznys, ale také pro problémy. Microsoft se tam drží, Google se stáhnul, Blizzard World of WarCraft pořád nějak upravuje. Čínským státním úřadům se holt musí chtě nechtě vyhovět. Do Číny se teď chystá expandovat i velikán Activision a bere s sebou rovnou svoji nejsilnější značku a jednu z nejznámějších her vůbec. Call of Duty. Ta bude, s přízviskem Online, šitá na míru Číně, jejím požadavkům, potřebám a hráčům. Především to bude multiplayerový free to play titul, na který si my můžeme nechat zajít chuť. Evropa, Amerika, ani jiné části světa, se zatím pro Call of Duty Online neplánují. Podobně jako v případě Warface od Cryteku.

Jenže přijít do Číny s nějakou hrou není jen tak. Robert Kotick nemůže jednoduše zaklepat na dveře hlavního úřadu Čínské lidové republiky. Na to je potřeba speciální místní firma, která se bude o provozování hry na lokálním trhu starat. World of WarCraft provozoval v Číně The9, pak to po nich převzali NetEase. O Call of Duty Online se bude starat společnost Tencent Holdings Limited, která mimochodem nedávno koupila minoritní podíl v Epic Games. S Tencent Holdings Limited podepsal Activision smlouvu na přibližně dva roky spolupráce.

Call of Duty Online, kromě free to play modelu, nebude v samotné hratelnosti příliš odbočovat od standardního multiplayerového zážitku klasických Call of Duty titulů, které známe u nás. Náplň hry prozrazuje už samotný trailer, který je šitý podle klasického mustru “občas zaduníme a na závěr zrychlíme střih záběrů” - v podstatě ale z traileru pochopíte, že je to jednoduše další Call of Duty.

Od klasických CoD titulů by se to mělo odlišovat také mikrotransakcemi. Zatímco tak “západní” Call of Duty nabízí bohatou škálu DLC, Call of Duty Online nabídne mikrotransakce a chlubí se modelem a hratelností, které jsou přesně pro tamní hráčské publikum. Číňané si prý budou moci upravovat zbraně a výbavu tak, jak to ještě v žádné předchozí hře série nebylo možné. Obchod s nabízenými věcmi bude zabudován přímo do hry a chybět nebudou samozřejmě ani perky, několik různých módů, map (na videu některé z MW1 a MW2).

zdroj: Archiv

CoD Online nebude ale pouze o bezhlavém střílení hráčů. O tom bude především, ale hra bude mít i vlastní původní příběhovou linii, kterou bude vyprávět série misí v módu Special Operations. Samotný Spec Ops mód pak bude vycházet ze svého známého bratříčka ze série Modern Warfare.

Šéf Activisionu Robert Kotick v tiskové zprávě samozřejmě dodal, že je z nové smlouvy s Tencentem nadšený a že si myslí, že “Čína je jedno z nejzajímavějších míst na světě, ve kterém bychom mohli náš byznys dále rozšiřovat a vyvíjet tam inovativní hry.” Nadšený je samozřejmě i Martin Lau, prezident Tencentu, který věří, že se na Call of Duty Online podaří nalákat desítky milionů hráčů.

Rozhodně to není poprvé, co se do Číny pustila známá západní akční hra. Kromě Warface (známé spíše studio) vzpomeňme třeba na Counter-Strike Online. A takovému Blizzardu se v Číně a Asii obecně daří velmi dobře již mnoho let. Pokud by CoD Online skutečně přilákalo desítky milionů hráčů a miliony z nich by kupovaly předměty přes mikrotransakce, mohl by z toho mít Activision ještě větší byznys, než z klasických Call of Duty pro západní hráče. Ne snad, že by prodeje CoD klesaly, ale pak by Activision nemusel nějaký Medal of Honor nebo Battlefield už vůbec trápit.

Smarty.cz

Nejnovější články