Bohužel toho v brzké době ale asi příliš nebude a end game se zřejmě nijak razantně nezmění. Minimálně ne v singleplayerové části. Diablo III není World of WarCraft, jak na oficiálních fórech trefně podotkl komunitní manažer Bashiok a proto prý nemáme očekávat neustálý příval nových systémů a obsahu každých pár měsíců. “Je nám jasné, že samotný hon za předměty není z dlouhodobého hlediska pro end game dostatečný. Hru pořád hraje spousta hráčů každý den a týden, ale i oni už pak najednou nebudou mít co dělat, pokud se to už nestalo,” řekl Bashiok. “Ve hře musí být něco jiného, co tam lidi udrží a my víme, že to tam zatím není,” dodal upřímně.
Co se tedy chystá? V krátkodobém horizontu to bude především patch 1.0.4, do kterého se podle Bashioka snaží vývojáři nacpat co nejvíc oprav a změn, ze kterých mají být lidé nadšení a budou mít zase co dělat. Detaily ohledně patche si nechal komunitní manažer zatím pro sebe, ale slíbil, že až se bude blížit jeho vydání, dočkáme se spousty článků s podrobným popisem všech novot. Co end game hře pomůže víc, je PvP. To mělo být součástí Diabla III už při vydání, ale vývojáři se rozhodli souboje mezi hráči raději odseknout a přidat později, než kvůli nepříliš podstatnému prvku zdržovat vydání celé hry o další měsíce. PvP arény vyjdou v patchi 1.1, na kterém se už také pracuje.
S těmito patchi by to už mělo být s end gamem výrazně lepší, ale pořád ne ideální. Vývojáři samozřejmě myslí dopředu a už teď existují plány na velké věci: “Máme nějaké nápady ohledně progresivních systémů, ale upřímně se jedná o tak velkou věc, že kdybychom se ji měli pokusit udělat správně, tak to bude možné až nějakou delší dobu po patchi 1.1, který je sám o sobě ještě docela daleko,” řekl Bashiok. Pokud jste už tedy proběhli Diablo III až na konec na všechny obtížnosti a nechce se vám to dobíhat znova za všechny postavy, nezbývá než čekat. Nabízí se ale otázka, jestli ty progresivní systémy budou ještě do původní hry, nebo přijdou třeba až s prvním datadiskem...