BigWorld: Citizen Zero
zdroj: tisková zpráva

BigWorld: Citizen Zero

26. 9. 2000 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Big World: Citizen Zero - previewAutor: DepiPublikováno: 26.září 2000 Masivní podpora...


Big World: Citizen Zero - preview

Autor: Depi
Publikováno: 26.září 2000

Masivní podpora multiplayeru, to je to, s čím se dneska snaží firmy přilákat potencionální kupující ke své hře. A Micro Force nejsou jiní a pro osobní počítače vyvíjejí necelých 15 let a pocházejí z Austrálie.

Příběh
Příběh odehrávající se na pozadí je detailně zpracován a snadno vás pohltí. Bigworld vypadá jako izolovaná galaxie, která se nachází velmi, ale velmi daleko. V Ulruanské sluneční soustavě se nacházejí obyvatelné planety, z nichž jsou čtyři známy jako skutečně obydlené. NE6744 je strestanecká kolonie, které její obyvatelé začali říkat Nový Ráj. Nový Ráj je sice dost drsná planeta, ale přece jen ne úplně nehostinná. Hlavní město, DeMannon`s Ladder, vzrostlo z vězeňské stavby v působivou metropoli. Pro mnohé se stalo vytouženým domovem. Ulrua je naopak svět kde bují plně tropická vegetace, svět plný rostli, bažin a obrovských oceánů.

Jsou tedy tři hlavní města na těchto planetách a každé slouží svým obyvatelům odlišným způsobem. Hlavní město nového ráje byla původně vězeňská stavba, která se rozrostla a nyní v něm žije 1,9 milionu obyvatel. Po vzpouře, která zde byla, převzala vládu na městem DeMannon`s Ladderská rada. Ti potlačili jakékoliv myšlenky na demokracii a snaží se udržet obyvatelstvo v klidu a pohodlí. Proto také dnes ještě většina obyvatel věří na umělé vyvolané mýty (i když se občas přece jen zakládají na pravdě), o nebezpečí za hranicemi města. Samozřejmě, že se najdou nakonec jedinci, kteří se pokusí z města dostat a poznají pravdu. A podobné situace nastávají i v druhých městech Zde se také příběh začíná podobat dalším mnoha sci-fi příběhům.

A kým chcete být už dnes
Pokud vás to zajímá, tak jsou zde tři rasy, za které můžete hrát. Můžete být člověk, biomechanický hybrid anebo obojživelník. Jak už bývá zvykem, tak každá rasa má své přednosti i své slabiny. Ale at už si vyberete jakoukoliv rasu, tak vaše postava bude jedním z pouhých 5% obyvatel, kteří jsou schopni řídit automatizovaný kolonizační systém. To znamená, že i když máte přístup na stejná místa jako jiný průměrný občan a můžete používat jejich výstroj, tak stroje nebudou reagovat na jejich pokyny. Takže jste velmi důležití pro zvládnutí všech důležitých úkolů.

Na začátku hry si hráči vyberou oblast dovedností, z nichž některé pak musí vytrénovat k úplné dokonalosti. Jelikož jste využíván pro většinu činností, nejsou zde žádné třídy a vy se můžete v průběhu hraní rozhodnout kterou dovednost budete cvičit. Některé z těchto oblastí zahrnují vyzvědače, počítačového hackera a nebo specialistu na taktiku.

Mise
Hráč potřebuje plnit a dokončit každou misi. Pravda, některé jsou dost jednoduché a dá se jimi doslova proběhnout. Úkoly do jednotlivých misí se dají získávat např. z CommuniPanion, což je komunikační zařízení všech obyvatel Ulruanu. Větší odměny pak přicházejí s misemi, které vám zadá organizace říkající si Overarchy. Ti sledují jen své vlastní cíle a navíc se snaží narušovat i ostatní skupiny. Mise vám nebudou poskytovat nekonečné množství času na dokončení mise, ale v některých budete muset splnit úkol třeba do 20 minut. Hra také získává tím, že některé z misí jsou propojené a výsledek v jedné ovlivňuje události v druhé. Za splnění úkolů býváte různě odměňováni a to jak penězi a potřebnými zdroji, ale také možností speciálního výcviku apod.

Postupem času, jak budete získávat zkušenosti a slávu, vám nebudou svěřovány jen důležitější úkoly, ale také získáte možnost na určitá rozhodnutí a můžete se více svobodně rozhodovat a diktovat podmínky. Navíc je vaše postava obestřena záhadou a nevíte nic o vaší minulosti. Postupně během hry se dozvídáte více a více až k závěrečnému rozuzlení. Autoři rovněž zasadili do hra i několik humorných prvků, jako jsou malí antigravitační démoni, či velká nemotorná vozidla.

Smrt nemusí znamenat konec
Ještě než se naplno ponoříte do dobře napsaného příběhu, tak se podívejte na okolní obrázky ze hry. Autoři se rozhodli vytvořit si vlastní engine, aby mohli co nejlépe vyjádřit své představy o světech, ve kterých se budeme pohybovat. A pokud mohu podle opravdu nádherných obrázků posoudit, tak se jim to skutečně povedlo. Systém bojů je skutečně jedinečný. Vyberete si svého protivníka, dobu míření a přípravy na útok a hned zaútočíte. Navíc postavy dokáží ve hře přejít automaticky z útoku do obrany, což pomáhá některým loudalům, aby se staly jen pouhými terči.

Pokud vás ve hře zabije soupeř nebo přijdete o život z jiného důvodu, tak ještě vše nekončí, protože se vaše duše nějakou dobu pohybuje na okraji života a smrti a tak má váš spojenec dost času využít lékařských dovedností, aby vás navrátil k životu. Ale to také něco stojí a tak pokud nebudete mít dostatek financí, tak vám bude půjčeno a půjčka pak strhávána z vašich odměn, až do jejího zaplacení.

Micro Forte se pokouší vytvořit velmi detailní svět, ve kterém se setkáte nejen s dalšími lidskými protihráči, ale také s velice kvalitními NPC postavami, uvidíme jak se jim to povede.

Depi & Tiberium



Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva



Nejnovější články