Autor: des Publikováno: 7.dubna 2002 |
![]() ![]() ![]() Hra nás zavede do nejrůznějších koutů probíhající války. Navštívíme Evropu a její západní a východní frontu, severní část Afriky a také Pacifik. A jaký je systém hry? Hra je tvořena převážně pro multiplayer, ale to neznamená, že by měl být singleplayer o něco ochuzen. Na začátku mise si zvolíte, za kterou stranu budete chtít hrát (za Brity, Američany, Němce, Rusy nebo Japonce) a dále postavu nebo spíše její specializaci. Na výběr budete mít z pěšáků, sniperů, mediků, raketometčíků, a mnoha dalších, kteří budou přibývat či ubývat dle koncepce příslušné mise. To znamená, že například na bitevní lodi bude zapotřebí velitele, kormidelníka, několik obsluhovačů kanónů a děl apod. Snaha o realističnost ![]() Vše v Battlefield 1942 je podle autorů tvořeno tak, abyste měli co nejlepší požitek a co největší pocit, že se opravdu nacházíte uprostřed války. Tomu mají dopomáhat další desítky až stovky válečníků a nejrůznějších vozidel. V jedné síťové hře se může sejít až 64 hráčů (po 32 na každé straně) na lokální síti či přes internet. Mapy jsou rozlehlé 4-6 kilometrů čtverečních boje se mají uskutečňovat na rozlehlých pláních, v lesích, v kopcovitých, či hornatých prostředích, ostrovech, pralesech, nížinách, bažinách a vlastně všude, kde vás jen napadne. Prostředí se však liší mise od mise a i pouhý „restart mise“ vám může pořádně zamotat hlavu, jelikož se nikdy neobjevíte v identické mapě. To samé platí i pro rozmístění nepřátel (stejně jako v připravovaném Project IGI 2). ![]() ![]() ![]() Velkým plusem je i možnost ovládání všech vozidel, na které ve hře narazíte. Takových vozidel bude ve hře kolem dvacítky a spadají pod ně motocykly, jeepy, tanky, obrněné vozy, letadla, lodě, náklaďáky, ponorky, bombardéry a samozřejmostí je, že do ovládání můžete zapojit i ostatní (abyste nemuseli přeskakovat od volantu ke kulometu jako v Red Faction :) Vzestup řadového vojáka ![]() V singleplayeru začínáte dá se říct od piky. Vstupujete na bitevní pole jako začátečník s většinou jednoduchými a jasnými úkoly. Máte však možnost postupu, za řádné plnění úkolů vám budou přibývat frčky na klopě a na vaše bedra budou kladeny stále důležitější a rozsáhlejší úkoly. Jakožto vyšší hodnost budete moci více a více zapojovat do svých misí další členy, kteří budou spolu s vámi tvořit stále větší a silnější jednotku. Časem vaše rozhodování nabere větší váhy a už to budete vy sami, kdo bude rozhodovat o specializaci každého člena a časem i celých jednotek. Na postu nejvyšším pak budete mít možnost sledovat satelitní záběry celého bitevního pole a dle situace posílat či stahovat nejrůznější tankově, pěchotní či letecké jednotky. ![]() ![]() ![]() Z tohoto pohledu Battlefield 1942 přestává vypadat jako multiplayerová hra, nemyslíte? :) Aby to všechno mohlo perfektně fungovat, musí být do hry implementována skutečně velmi dokonalá inteligence jak přátel, tak i nepřátel. Autoři však o inteligenci nepějí žádné ódy jako ostatní tvůrci počítačových her. Je znám pouze fakt, že inteligence „botů“ by neměly být pouze naprogramované skripty, ale i něco víc. Co si od toho slibovat, opravdu nevím, avšak dlouholeté zkušenosti s „pohádkami“ o inteligenci mě nechávají naprosto chladnými, naděje vkládám snad jedině do Condition Zero. Obraz války ![]() O detailnost objektů a krajiny se zde postará unikátní systém, který do her přinesl kvalitní podívanou při menším výkonu grafických karet a procesorů zvaný ROAM, který koriguje detaily podle vzdálenosti od daného objektu. Zcela odlišně jsou tvořeny interiéry různých budov, které podle autorů budou spíše připomínat klasické FPS. Ale vzhledem k tomu, že se většina misí odehrává převážně pod širým nebem, mě tento problém ani tak netrápí. A co se týče ovládání různých vozidel, Digital Illusions se nechali slyšet, že se kvalita prý vyrovnává jiným simulátorovým hrám. ![]() ![]() ![]() Pokud bych měl nějak shrnout všechny informace o Batllefield 1942 do jedné věty, napsal bych, že tuto hru považuji za jednu z nejočekávanějších a nejslibnějších her prvního pololetí 2002. Battlefield 1942 totiž vypadá na screenshotech nebo videu téměř dokonale. Stejně tak se zatím jeví i herní systém, který zahrnuje nejen bitevní pole, ale i letadla, lodě, ponorky atd. Aby to všechno ale mohlo fungovat, musí hra obsahovat velmi vydařenou inteligenci počítačem řízených postav a také dobrý síťový kód. ![]() Stáhněte si: Video (2 MB nebo 6 MB), Další screenshoty |
des připravil: jd |