Autor: Pavel Dobrovský Publikováno: 17.dubna 2002 |
![]() ![]() ![]() Jako v začarovaném kruhu se Asheron´s Call 2 potácí ve známých slibech lepší grafiky, větší detailnosti a realističtějšího zobrazení (ačkoliv, copak na fantasy světu není fascinující právě ta nerealističnost?) za pomoci nového enginu G2 speciálně vyvinutého pro hru a optimalizovaného pro karty GeForce3. Ze základního AC enginu zůstalo zhruba deset procent zdrojového kódu pro ovládání herních serverů. Se změnou programového jádra také stoupají zatím definitivně neohlášené hardwarové požadavky. Z okolních obrázků si sami můžete udělat představu, jak výkonný stroj budete potřebovat. Podrobnější údaje o rozlišovacích schopnostech systému zahrnují sto tisíc polygonů na obrazovce a pět tisíc polygonů jen na vykreslení libovolné postavy. Uvidíte pohyb každého stébla trávy ![]() Dostáváme se do zajímavého stádia vývojářství, kdy mají offline hry po grafické a technologické stránce evidentně náskok a online hry je pomalu dotahují, protože bylo dosaženo optimální hardwarové hranice počítačů (procesory s rychlostí 800 MHz a více) a inženýři se začínají přeorientovávat na rozšiřování datových přenosů. Do dvou let budou online a offline hry rovnocennými partnery, pakliže inteligentní offline hry nevymřou na nezájem. Vývoj postav Zpět k Asheron´s Call 2. Příběh je umístěn do země Dereth, ovšem po tří stech letech od současné historie. Díky neznámému „velkému třesku“ byl Dereth zpustošen a původní obyvatelé přežili ukrytí pod zemí. Nyní vystupují na povrch „brave new world“ a mají šanci začít znovu, postavit si svojí vlastní utopii. Herní plocha je mnohonásobně menší než v prvním díle (zde se informace od různých členů vývojářského týmu liší -pozn. autora), zato je hutněji zaplněná monstry a zvláštními lokacemi. Dereth se neustále otřásá pod útoky monster a geologickou nestabilitou. Lidé, Tumerokové a Lugiani jsou tři rasy jasně předdefinované jako bojovníci/univerzálové, bojovníci/lučištníci a kouzelníci ![]() ![]() ![]() Vývoj postav je podstoupen hráčským přáním, ale faktem zůstává, že se nebudou opakovat nekonečné tabulky různých vlastností a jejich upravování - namísto toho se objeví strom vlastností. Podle které „větve“ se vydáte, taková vaše postava bude. Pakliže se vám „větev“ znelíbí, můžete jí za určitý zkušenostní postih vygumovat a začínat na jiné. Zkrátka, Asheron´s Call 2 nebude tolik o RPG jako o akci. Například namísto síly a magenergie, dvou základních složek RPG, bude přítomna jen síla jménem Vigor. "Náš bojový systém vytlačil ´frustraci´ skutečně ´zábavnou´ akcí. Změnili jsme inteligenci potvor a způsob hledání cesty k hráči. Dále jsme souboj urychlili a přidali k němu lahůdky jako rozmazané pohyby. Ale co je opravdu originální, je systém definování ![]() Když jsme se smířili s useknutím RPG a prosazováním akce, musíme se zamyslet nad zásadní výhodou onlineovek, jakou skýtá personalizace postavy. Začíná to jménem, pokračuje přes barvení vlasů a oblečení, výběr konstituce a končí u AC2 zatím nejpropracovanějším bodybuildingem, jaký byl v teorii popsán. Definovat se dá vše: výraz ve tváři, barva kůže, velikost, tloušťka, účes a tak podobně. Podobnost s Ultima Online 2? Přišla vám nějaká část výše uvedeného textu povědomá? Není divu - na vývoji se mamutím písmem podepisuje Jeff Anderson ze zrušeného projektu Ultima Worlds Online: Origin. Vzpomínáte-li si dobře, byl setting UWO zasazen do doby, kdy Británii postihla časoprostorová pohroma a prolnutí dvou dějin - technických a fantasy - utvořilo zajímavý steam-punkový svět. Možná se dočkáme něčeho obdobného v Asheron´s Call? Nikdo takovou otázku nemůže jistojistě zodpovědět, ale vzhledem ke složitosti steam-punku je třeba se obávat případného znesvěcení jinak poutavého prostředí. "Detaily příběhu jsou natolik utajované, že nemůžu prozradit ani slovo," potvrdil Anderson. „Máme tam tažení pojmenované Vault - epického rozměru, takové, jaké z každého zájemce udělá hrdinu skrz namáhavou několikaměsíční dřinu. Uvidíte, že pak lidé začnou nad virtuálními světy uvažovat trochu jinak. A ano, zachováme ověřené měsíčníkařské vyprávění příběhu.“ ![]() ![]() ![]() Asheron's Call 2 neočekávám s napětím. Přijde mi jako zbytečné vydírání, hledání volné skulinky na trhu a zrada hráčů prvního dílu, kteří se teď budou pohybovat po světě určeném k demolici. Kupodivu, nynější verze hry bude stále podporována a dokonce se plánuje najmutí stálého scénáristického týmu pro udržování kontinuity tak dlouho, jak dlouho hru bude někdo hrát. Ale řekněte sami: bavilo by vás bojovat za spravedlnost ve světě, který bude jednou zničen? Asheron's Call 2 má šanci vyhrát na celé čáře jednoduchostí a přístupností - pakliže návrháři splní sliby. Scott Herrington zakončí: "Jste ve vývojářském světě. Datum vydání a hardwarové požadavky nikdy nebudou ohlášeny ![]() A máte to. Pozn: jako obvykle, nejvíce informací o hře se dozvíte na oficiálních stránkách, ve fórech. Začněte sbírat info už nyní, u vývoje s aktivní účastí internetařů člověk nikdy neví... Stáhněte si: Trailer (11 MB), Video (2,6 MB) |
Pavel Dobrovský připravil: jd |