Afterbirth nabídne přes stovku nových předmětů, desítku nových výzev, novou hratelnou postavu, novou závěrečnou kapitolu, nové bossáky i nepřátele, nové konce, nové odměny i achievementy, nové transformace a krom jiného ještě zbrusu nový herní mód, který "zcela změní způsob, jakým hrajete," suše konstatuje McMillen a zároveň dodává, že obsah datadisku by měl vydržet pohodlně na 100 - 200 hodin hraní. A co bych kecal, při vzpomínce na můj grind v původním Binding of Isaac se mi z toho úplně polamují kolena. Kam se hrabe Dark Souls...
McMillen dále zveřejnil některé nové výzvy, které by měly být součástí Afterbirth na popud návrhů fanouškovské komunity. Třeba výzva, ve které začínáte s 99 mincemi, umíráte po dosažení 0 mincí, a nepřátelé vám je zásahy ubírají, zní přímo ďábelsky. Stejně jako ostatní nápady, mrkněte na ně.
Tvůrce populární roguelike hry rovněž informuje o plánovaném updatu pro původní The Binding of Isaac z pomyslného pera programátora Floriana. Vymyslel totiž způsob, jak do hry zpětně dostat zbrusu nový obtížný mód s novými bossáky, nepřáteli a dalšími drobnostmi. Mód je určený pro opravdu zkušené hráče, ale oprav bugů a dalších prvků updatu by měli těžit všichni hráči původní hry. Jen musím mít koupené DLC Wrath of Lamb, update to vyžaduje.
Ukázka záběrů z nového hard módu se válí někde okolo a já jdu hned pracovat na tom, abychom recenzi The Binding of Isaac: Rebirth stihli co nejdříve. Ideálně před vydáním datadisku Afterbirth, který by chtěl McMillen dokončit a vydat někdy okolo poloviny tohoto roku za blíže neupřesněnou cenu.