Update PC verze Vanishing of Ethan Carter přináší přechod na Unreal Engine 4
zdroj: tisková zpráva

Update PC verze Vanishing of Ethan Carter přináší přechod na Unreal Engine 4

14. 9. 2015 13:34 | Novinky | autor: Honza Konfršt |

Všichni majitelé PC verze The Vanishing of Ethan Carter mohou decentním způsobem zajásat – vývojáři vypouštějí zdarma aktualizaci, která posouvá hru o malý krůček dále, především z technologického hlediska. Přechází na Unreal Engine čtvrté generace a srovnává tak krok s verzí pro PlayStation 4, která na UE4 běží od začátku. 

Celý příspěvek autorů a pozadí takového rozhodnutí si můžete pročíst na oficiálních stránkách hry. Stávající majitelé dostávají tedy aktualizaci zdarma a ti, kteří si hru teprve zakoupí, dostávají za jedinou cenu pochopitelně obě verze hry – jak tu původní, tak i novou běžící na UE4.

Vývojáři z týmu The Astronauts začali PC verzi vyvíjet v roce 2012 a tehdy ještě nebyl Unreal Engine 4 hotový natolik, aby mohl jít do produkce komerčních titulů a vývojáři tak museli ještě chvíli počkat. Výsledkem však je lehce předělaný titul, který navíc obsahuje některé milé novinky. Nejde však o nic, co by jakkoli měnilo náplň hry či její příběh.

Mezi novinky, které The Vanishing of Ethan Carter Redux nabídne, patří například předělaný systém ukládání pozic, který nově neukládá pouze jednotlivé oblasti světa, ale celý otevřený herní svět ihned poté, co v něm hráči cokoli změní. To má za následek to, že hráči mohou nově opustit hru prakticky kdykoli a opět se do ní navrátit s ubezpečením toho, že o svůj postup hrou nepřišli.

zdroj: Archiv

Další novinkou je plynulejší nahrávání herního světa a okamžité přechody mezi lokacemi bez přítomnosti byť třeba i jen vteřinových záseků způsobených nahráváním nového obsahu. To však přichází ruku v ruce s vyššími nároky na hardware a hra nově také vyžaduje 64 bitový operační systém a 6 GB operační paměti. Zde je však záhodno podotknout, že hráči mají stále na výběr, zda hru spustí ve verzi původní, nebo v té běžící na UE4.

Vývojáři nadále avizují, že se zbavili otravného backtrackingu a toto bez dalších spoilerů nechávají bez komentáře. Úprav se pak pochopitelně dočkala i grafická stránka hry – UE4 je přeci jen novější technologií a podporuje také řadu hezčích a novějších efektů. To s sebou přináší mimo jiné také podstatně širší možnosti grafického nastavení. O nové vizuální podobě se můžete přesvědčit v přiloženém traileru Redux verze.

Co se budoucnosti týče, autoři uvažují i nad dalšími platformami – UE4 jich podporuje velké množství a v tomto ohledu nový engine může autorům dost práce usnadnit. Dále přislibují podporu DirectX 12 (což by se v současné době týkalo pochopitelně pouze verze pro PC), to však nenastane dříve, než bude k dispozici finální a především stabilní verze.

Nejnovější články