Nový mod od jednoho z původních vývojářů přibližuje Zaklínače 3 knižnímu světu
zdroj: tisková zpráva

Nový mod od jednoho z původních vývojářů přibližuje Zaklínače 3 knižnímu světu

22. 11. 2017 10:41 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Herní svět by byl o tolik chudší, kdyby nebylo modů. Některé jsou užitečnými drobnostmi odstraňujícími chyby, jiné slouží k tomu, abyste mohli po městě běhat v kostýmu Hulka, další do hry přidají kompletně nový svět a příběh. Ten, o kterém píšu dnes, sice není zvlášť ambiciózní nebo šokující, ale rozhodně by měl přijít vhod všem fandům Zaklínače 3 – třeba už proto, že je dílem Andrzeje Kwiatkowského, jednoho z vývojářů původní hry.

Zpočátku šlo o Andrzejův soukromý projekt, jak si trochu ozvláštnit průchod hrou, na níž pracoval. Nakonec se však naštěstí dostal do takového stadia, kdy se chce o svůj výplod podělit s komunitou. A co že jsou největší lákadla modu? Vesměs jde o drobnější změny, které by měly hru více přiblížit knížkám a upravit některé designové nápady, které v CD Projektu během vývoje třeba úplně nedotáhli nebo které se staly obětí nutných kompromisů.

Takže co si Andrzej vymyslel, aby hra lépe odpovídala zaklínačskému světu? Je toho spousta, kompletní seznam najdete na Nexus Mods, ale skvělý je třeba fakt, že Geralt odteď automaticky vidí ve tmě, protože to je základní schopnost společná všem zaklínačům. Vaši spojenci, co vás někdy provázejí na cestách, teď také dávají mnohem větší poškození, což platí zvlášť o čarodějkách a jiných zaklínačích – přece jsou to také hrozně silné postavy, takže nedává smysl, aby Geralt musel všechno zařídit sám.

Úprava se dotkla i umělé inteligence prostých občanů a strážných. Ti teď budou různě reagovat na to, že jim Geralt něco krade před nosem. Reakce závisejí na tom, co NPC právě dělají – mají na práci něco lepšího, než se hádat s bělovlasým zlodějem? Lidé také budou přísnější v Novigradu, kde se každý musí starat sám o sebe, než třeba v Toussaintu, kde je nějaké kradení ukradené dokonce i strážím.

Andrzej si také pohrál s vývojem postavy. Přesunul například alchymistické schopnosti z vlčího brnění na to mantikoří a první zmiňovaný set zaměřil na krvácení. Trochu jinak fungují i znamení – zásadně oslabena byla nesmírně přesílená alternativní, léčící forma znamení Quen. Rozdělování bodíků schopností je taky odlišné, a změny se dotkly i toxicity z lektvarů.

Kuše, bomby, lektvary, předměty… Co se Kwiatkowskému nelíbilo, to pozměnil nebo vylepšil, a je toho vážně docela dost. Mod si můžete volně stáhnout na Nexus Mods a sami si vyzkoušet lehce alternativní vizi světa Divokého honu. Samozřejmě k tomu potřebujete Zaklínače 3, ale se všemi slevami, kterými si od vydání prošel, bych byl mírně šokovaný, kdyby se tu našel někdo, kdo ho ještě nevlastní.

Nejnovější články