To dokazuje interview s obchodním manažerem Stefanem Bergerem na Gamecloud, jehož překlad nabízí domácí fanouškovská stránka Gothicz.net. Berger prozradil, že se hra v současnosti dostala do fáze alpha verze a taktéž ujistil, že hráč se opět vžije do kůže bezejmenného hrdiny, známého z minulých dílů.
Nejvíce se Stefan rozpovídal o propracované umělé inteligenci veškerých NPC, což demonstruje následující situace. Když zabijete farmářovu ovci a majitel váš skutek spatří, začne mezi ostatní lidi šířit informace o vašem činu. Následkem toho s vámi postavy, které se o tom dozvěděli, již nebudou komunikovat, dokud svůj hřích neodčiníte – buď zaplacením pokuty nebo splněním nějakého questy pro postižené. A nebo to budete moci udělat úplně jinak – zabijete pasáka ještě předtím, než vše stihne vyslepičit… Obecně se tedy nejvíce zapracovalo na uvěřitelně působícím živém světě.
Dále byly odhaleny oficiální hardwarové nároky, jelikož předchozí informace se údajně nezakládaly na pravdě. Pro hraní v nejvyšší kvalitě bude stačit „pouze“ Athlon 64 3000+ nebo P4 2,8 GHz, 1 GB RAM a grafická karta Geforce 6800 GT nebo Radeon X800 Pro. Ostatně mrkněte na tento týden uvolněné screenshoty, kterým, až na absenci stínů, k dokonalosti chybí jen opravdu málo. Otázkou však zůstává, jak to vše bude vypadat ve finále v pohybu, jelikož dojmy z hratelné pre-alpha verze na výstavě Games Convention 2005 nejsou v tomto ohledu nikterak pozitivní. Autoři však tvrdí (jak jinak), že nakonec bude vše v pořádku.
Mimochodem, jestli jste ještě neměli tu čest s Gothic II, máte jedinečnou šanci to nyní napravit. Vyšla totiž GOLD edice druhého dílu obsahující i datadisk Night od Raven. Neoficiální češtinu do G2 si můžete stáhnout zde, na počeštění přídavku se intenzivně pracuje.