Pokud jste naši úvodní zprávu k Worldshift zaznamenali, víte, že má jít o next-gen cyber-fantasy RTS zasazenou do daleké budoucnosti. Země už dávno nebude tím, čím bývala. Zaslouží se o to zvláštní útvar známý jako "Shard Zero", který se s ní střetne. Ještě předtím, než se to stane, u něj vědci zpozorují, že kolem sebe šíří tajemnou smrtící auru, tajemný mor, jenž promění vše, čeho se dotkne. Tatáž aura navždy změní i tvář Země po kolizi s objektem.



Lidstvo se však zdá být nezničitelné. Po čase se objeví nová společnost, soustředěná do pěti nezávislých megaměst a neustále bojující o životně důležité suroviny. Zbytek Země rovněž nebude pustý. Setkáte se tam s Kmeny, pozůstatky úplně původních lidí z dob před střetem s Shard Zero, nicméně ovlivněných jeho tajemným morem. Ale ani to není vše. Ještě tu má být jedna frakce (všechny tři přitom budou hratelné). Pojmenována byla "The Hive" (Roj) a nikdo vlastně neví, odkud přišla a co tu hledá..
Podrobnější informace (charakteristiku) zatím máme pouze o jediné ze tří hratelných frakcí, které nám hra představí, a to o lidech kumulovaných ve zmíněných megaměstech. Ta jsou roztroušena různě po celé zamořené planetě. V každém z nich vládnou oligarchové, kteří se pramálo starají o globální hrozby, kterým by člověčí rasa mohla čelit. Navzdory věcem, které tato města od sebe odlišují, všechna sdílejí stejný problém - veškerá rozhodnutí jejich senátorů jsou přímým výsledkem politických intrik a vlivů různých mocných organizací prosazujících výhradně své vlastní cíle a zájmy.