Tyto obrázky není třeba nijak okomentovat, mluví totiž samy za sebe. Jak víte z řady předchozích zpráv a také z našeho interview s vývojáři, S.T.A.L.K.E.R. se bude odehrávat 20 let po druhém výbuchu jaderné elektrárny Černobyl v roce 2006. Tato exploze vyústila v ohromnou přeměnu okolního prostředí ve smrtící nebezpečnou zónu, do které když někdo vkročí, už se nikdy nevrátí. A pokud ano, tak následky si ponese celý život. A zóna se zvětšuje...



nové obrázkykompletní galerie
Stovky lidí se přeměnily na němé loutky jakýchsi neviditelných sil, staly se z nich pomatené hračky s vygumovanou osobností. Vojenské síly se marně snažily bojovat s touto novou hrozbou planety. Alespoň kdyby šlo zabránit jejímu rozšiřování... Ale nejde. Jen zřídka se někteří odvážlivci do Zóny přeci jen vydají, aby s sebou přinesli důkazy o podivných a zlověstných změnách okolo Černobylu. Vráti se jich ale jenom hrstka, s neznámými předměty v rukách a příběhy o smrtících pastech, děsivých zvířecích mutantech a nějakých bytostech, které žijí uvnitř Zóny a sledují vývoj lidstva. Těm, kteří odcházejí do měnící se Zóny hledat artefakty a prozkoumávat zrádnou oblast posetou arogantně se blyštícími oky černých jezer, místo se strupy vyschlých ostrůvků země, prostor s nepochopitelnými anomáliemi, obydlený zvláštními pseudo-zvířecími mutanty, se říká Stalkeři.
Svět Stalkeru je velice otevřený a je v něm spousta NPC, se kterými budete moci komunikovat, a kteří se vám budou motat pod nohama, když si půjdou po své vlastní práci. Tvůrci mají v plánu vytvořit osm různých konců hry, v závislosti podle toho, jak dalece jste Zónu prozkoumali, kolik jste odhalili tajemství, kolik zabili lidí, a mnoha dalších faktorech. Stalkeři budou rozděleni do několika frakcí. Podle toho, jak se budete k jednotlivým stalkerům chovat, budou se oni rozhodovat, zda vám pomohou či raději zaútočí. Bojovat ale budete také s vojenskými složkami střežícími Zónu. Z počátku budete mít k dispozici pouze malou pistoli, v průběhu se dostanete k dalším asi 30 zbraním.
Mimochodem včera se na HomeLANu objevila zajímavá zpráva, že schopnosti čipu nové grafické karty GeForce FX 5600 byly na dnes končící konferenci vývojářů demonstrovány právě na tomto titulu. Hra prý vypadala naprosto úžasně. Aby také ne, když je postavena na vylepšeném grafickém enginu schopném uplatnit až 2 miliony polygonů v jednom frame. S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost by měla vyjít na konci roku 2003.