Co se týče single-playeru, opět se vrátí hrdina jménem Sam Fisher (v multiplayeru se s ním nesetkáte). Hratelnost by měla být vesměs stejná, až na to, že tentokrát budou více začleněni NPC a oblasti, kde budou jednotlivé mise probíhat, mají být větší a navíc i rozmanitější. Jedna z nových misí bude dokonce čtyřikrát větší než ta největší z původní hry. Kromě toho byste měli mít mnohem volnější pole působnosti pokud jde o řešení herních situací. Samozřejmě, že vylepšení se dočkala i umělá inteligence. Další novinou bude trojitý stupeň výstrahy. V původní hře jste udělali jen jednu chybu a skončili jste. V Pandora Tomorrow dostanete šanci, váš postup se však každým uklouznutím bude značně komplikovat. Když uděláte první chybný krok, například někde necháte mrtvé tělo a někdo ho najde, docílíte větší obezřetnosti nepřátel. Při druhém podobném případu už budete mít větší problémy a třetí vyvolá už pořádný povyk.



nové obrázkykompletní galerie
Další novinky zahrnují možnost použití laserového zaměřovače pro lepší přesnost střelby, na druhou stranu vás jeho paprsek může při nešikovném použití prozradit. Nepřátelé navíc budou zajímat v určitých situacích rukojmí. Došlo také ke změnám v animacích, které byly prostě zrychleny.
V novém multiplayerovém módu se spolu utkají dvě naprosto rozdílné skupiny - tajní agenti, jejichž taktika spočívá ve velmi opatrném postupu a žoldáci, kteří jsou naopak vybaveni těžkými zbraněmi. Úkolem bude zabránit agentům ve splnění jejich cíle. Rovnováha mezi těmito dvěma třídami je rafinovaná. S agenty budete hrou procházet v third-person perspektivě, a se žoldáky ve first-person perspektivě. A aby nebyli žoldáci tak bezradní, až se okolo nich budou ve tmě tajemní agenti plížit, vybaví je tvůrci například detektorem pohybu. Maximálně se multiplayerové hry můžou zúčastnit čtyři hráči, kteří se libovolně rozdělí mezi zmíněné třídy. Svou významnou roli zde sehraje audio-kominikace a možnost odposlouchávat nepřítele například prostřednictvím laserově naváděných mikrofonů, apod. V nové hře se také setkáte s lepšími pohyby, které budou užitečnější pro mnohé situace.
V původní hře se akce zastavila, když jste potřebovali vyměnit zbraň, v multiplayeru toto budete z pochopitelných důvodů moci dělat za chodu. Pro vývojáře to znamenalo vytvořit nové ovládací schéma, které by vám takovou funkci umožnilo.