Nevím jak vy, ale já si ho rozhodně nechci nechat ujít. Stejně jako nadcházející akčněji laděnou adventuru, která by se měla objevit na trhu zhruba ve stejnou dobu jako film na plátnech. Knižní předloha je skvělá (38,6 milionů prodaných kusů a překlad do 42 jazyků hovoří samo za sebe), a tak mě zajímá, jak se jí chopili jak filmaři, tak i herní vývojáři. Hra Da Vinci Code míří na PS2, Xbox a PC. Její vývojem se zabývá tým The Collective. Vydavatelem bude společnost Take Two Interactive. Pro zájemce o tento titul máme dneska nové screenshoty v naší galerii.
Podrobnější informace nám o této hře poskytla dvě preview zveřejněná na stránkách portálů IGN a Gamespot. Nicméně to, že se v Da Vinci Code ujmete role profesora Roberta Langdona, bylo celkem nasnadě, stejně jako to, že vás při vašem tajemném dobrodružství plném různých hlavolamů bude doprovázet slečna Sophie Neveu. Podoby postaviček nejsou mimochodem odrazem podob herců, kteří tyto role ztvárnili ve filmu (Tom Hanks a Audrey Tautou). S tím pravděpodobně souvisí i skutečnost, že hra pokrývá jiné oblasti než film. Čas od času si prý dokonce dovolí odchýlit se i od událostí popisovaných v knize a zabrousit do míst zcela neznámých.



Technicky je Da Vinci Code pojata z perspektivy třetí osoby. Někdy budete mít naprostou kontrolu nad úhlem kamery, jindy její ovládání budete muset přenechat hře, která sama určí, jaký úhel pohledu je pro danou situaci tím nejlepším. V podstatě půjde o dramatizaci, která má zapůsobit na vaše city. Puzzle má v této hře na svědomí stejný designér jako v Broken Sword - Charles Cecil. Nezbytnou součástí jejich řešení bude inventář. Da Vinci Code mimoto bude zahrnovat také speciální informační systém, možná spíš encykopedii, díky níž budete mít přehled o všech místech, osobách, předmětech a dílech, s nimiž budete mít co do činění.
Jak už bylo řečeno, projet to bude částečně akční. V tomto ohledu tvůrci vytvořili specifický bojový systém zvaný Struggle System. Princip je jednoduchý, na obrazovce se při souboji zobrazí v určitém pořadí značky kláves, které musíte ve správném pořadí a bez otálení vyklepat. Mezi akční prvky jinak patří také možnost rozptýlit pozornost nepřítele odhozením nějakého předmětu a v neposlední řadě také schovávání těl.