Půjde o psychologický thriller v pohledu z vlastních očí, který je vedle proklamované revoluční hratelnosti pozoruhodný tím, že kromě PC vzniká i pro Playstation 3 a Xbox 2. Některé weby proto v této souvislosti hovoří o prvních obrázcích z nadcházející generace konzolí, ale to samé by se dalo říct třeba o TES IV: Oblivion. Z prvních scanů z Condemned níže lze vydedukovat přítomnost zmutovaných lidských bytostí, z nichž stříkají hektolitry krve, či fotorealistické herní lokace (inspirované městy jako Seattle) z prostředí stanice metra, fabriky, spálené knihovny a obchodního domu s prosvítajícími paprsky světla. Update 19:00 - do galerie jsme přidali screenshoty ve vyšším rozlišení společně s mnoha dalšími ukázkami.



Tvůrcem hry je zkušené studio Monolith (No One Lives Forever, F.E.A.R., TRON 2.0, Blood, Shogo, AvsP2), které se prý neinspirovalo ve hrách jako Resident Evil, nýbrž v atmosférických filmech typu Sedm. Hlavním hrdinou Condemned se stane FBI agent Ethan Thomas, který pátrá po sériových vrazích v místech, kam by běžný smrtelník nevstoupil. Pokud se v dané lokaci nachází nějaký důkaz nebo důležitá informace, použije tam 3D scanner a získaná data pošle do soudní laboratoře, odkud hráče časem informují o výsledku expertízy. Dalších pět detektivních nástrojů dovede sejmout otisky prstů, najít organické kapaliny jako krev či odhalit přítomnost plynu ve vzduchu.
V těchto opuštěných místech (rozuměj otevřených a nelineárních levelech) žijí lidé-asociálové, kteří nejsou hloupí, jednají v různých stupních agrese a dovedou zaútočit ve skupinkách, nalákat oběť do pastí nebo si doběhnout pro nějaký vražedný nástroj. Souboje tedy budou probíhat obvykle na blízko a pomůže vám v nich 20 zbraní, jako jsou třeba sekyra, lopata, kladivo, prkno či pistole. Některé situace ale mohou skončit vzájemným vyvražděním nepřátel nebo jejich úprkem.
Po technické stránce bude Condemned používat všechny moderní vychytávky, jako například fyzikální engine Havok 3.0, postavy až z 8 milionů polygonů, jejich animace přes motion-capture, volumetrické osvětlení, realistické stínování, normálové mapy a vydávání zvuků lišících se podle typu povrchu. A kdy hra vyjde? To vám zatím nikdo neřekne, protože má jít o titul určený pro start prodeje Xboxu 2, jehož přesný termín premiéry je zahalen tajemstvím, ale spekuluje se o Vánocích 2005. O něco později se Condemned objeví pro PC, PS3, a GameCube.