Většina z nich je situována do lesních oblastí, zájemci tedy mohou ověřit tvrzení, že „ve hře nebudou dva identické stromy“ :) Hra má oproti svým předchůdcům nabídnout 3x větší herní plochu, absenci loadování při přechodu mezi lokacemi, šest guild, staré známé postavy, ještě poutavější příběh, přes 1000 odlišných NPC, několik možných závěrů, boj s dvěma meči nebo štítem, hudbu nahranou Bochumským symfonickém orchestrem, překopané ovládání (někým nenáviděné v minulých dílech), které se nyní zaměří více na používání myši.
Výše zmíněné zní možná až přespříliš dobře, ale vzhledem ke kvalitě prvních dvou dílů není důvod o schopnostech německých vývojářů z Piranha Bytes pochybovat. Shodou okolností se tento týden na Sectoru objevily „první dojmy“, nenechte se však zmást názvem – jedná se o obyčejné "hands-off" preview obsahující podstatnou část známých informací. Před pár dny se také domácí fanouškovská stránka Gothicz.net vytasila se soupisem veškerých známých faktů, obsahující i nějaké ty pikantnosti. Datum vydání německé verze je stanoveno na 1. kvartál příštího roku, přičemž anglická verze, jak známe JoWood, dorazí minimálně o pár měsíců později.