Nemyslíme teď tím ani tak tunu videonahrávek, které z hraní pre-alpha verze na výstavě Games Convention pořídil skoro každý německý web, nýbrž velké preview z tamní edice magazínu GameStar, které do češtiny přeložil tvůrce fansite Gothicz.net. Zaznělo tam mnoho novinek, mj. o speciálních schopnostech hrdiny (jako perks ve Falloutu), předělaném inventáři, že práce na magii ještě nezačaly, že zbraně nemají omezení atributu ("od síly X"), preferenci menších dungeonů a měst s rozmanitým stavbami, plnění úkolů včetně bokovek (např. skolení určitého druhu divokých zvířat, která útočí ve skupině) a více variacích denního režimu obyvatel (přes den dřou, večer mohou jít na pivo do hospody, ke známým nebo se jen potulovat po tržišti). Třešničkou na dortu budiž sada čerstvých screenshotů ze stejného zdroje:
-
Na východě a západě moře, na severu a jihu pohoří - to je rámec světa, v němž bude náš hrdna slídit po dobrodružství. Země se skládá ze tří zón: Uprostřed je Myrtana, středověká říše, zelená a šťavnatá a vařící se konflikty. Nad ní leží Nordmar, ledový kraj, kde vládnou štiplavé mrazy a nebezpečné sněhové bestie. Na jihu se rozkládá žhavá poušť Varant, na jejímž kraji se tisknou malé osady a v jejímž středu blednou v mohutných ruinách kosti dobrodruhů. Pochybná spojení vládnou nad baldachýny obchodních stánků, v komorních klecích nabízejí překupníci s otroky své oběti k prodeji. Každá oblast má vlastní populaci tvorů, včetně nějakého hlavního, který stojí na špici potravního řetězce. V lesích loví smečky vlků, přes travní stepi táhnou stáda, která mají na hráče reagovat a při ohrožení zaútočit nebo panicky utéci. Potkáte také neškodná zvířata: Kdysi obávané krvavé mouchy se například stěží proškrábou zbrojí zkušeného hrdiny... [více na Gothicz.net]