Všechny čtyři nové obrázky pocházejí z Gamespotu, jehož redaktoři navštívili frankfurtské sídlo společnosti Crytek, vývojářů nového projektu, známých pro své předchozí dílo s názvem Far Cry.
Príběh Crysis začíná dopadem zvláštního meteoru na Zemi, resp. jeho "přistáním" na ostrově, protože cestou ani neshořel a po kontaktu se zemí ani nevybouchl, jak bývá obvyklé. To vzbudilo velký zájem celého světa, ale první, kdo se rozhodli a jali místo usurpovat, byli Severokorejci. Jelikož vy ztvárníte roli příslušníka amerických speciální sil, které mají rovněž zájem prozkoumat podivnou zásilku z kosmu, budou vašimi prvními nepřáteli právě Korejci. Věci se trochu zkomplikují, když se objekt otevře a vše kolem začne mrznout. Ba co víc, když to začne globálně ovlivňovat počasí naší planety. To se pak pozemští nepřátelé sjednotí ve snaze zastavit mimozemskou hrozbu. Děj má ještě třetí fázi, ale ta je stále zahalena rouškou tajemství. Jediné, co proniklo ven, je, že se tu bude bojovat ve stavu bez tíže.



Crysis je vyvíjena výlučně pro PC a má vyjít o nadcházející zimě. Stejně jako v případě Far Cry, i tentokrát můžete očekávat velmi otevřenou hratelnost. Crysis má být navíc v mnoha ohledech lepší (co do grafiky, hloubky i obsahu) než předchozí projekt a v tomto si vývojáři hodně věří. Už ostatně mají na čem stavět a Far Cry jim přinesla mnoho cenných zkušeností. Prostředí na kost zmrzlé tropické džungle bude jistě velmi zajímavé. Pro tvůrce však jeho vytvoření znamená i řadu nejen technických výzev. Přecijen zmrzlé objekty se chovají poněkud odlišně a tyhle budou vystaveny obzvlášť velkému mrazu, takže se jeho vlivem budou přímo tříštit. Příběh se bude rozvíjet mnoha různými směry, podle toho, jak budete hrát, takže budete mít spoustu důvodů se ke hře stále znovu a znovu vracet. Hratelnost prý bude taktičtější.
Pokud jde o technologický základ, Crysis nebude podporovat pouze DirectX 9, ale také DirectX 10, který bude součástí Windows Vista. Těšit se můžete i na mnohem realističtější džungli, než jaká byla ve Far Cry, kde místy působila poněkud uměle. Vývojáři prý předtím neměli možnost pořádně si prostředí džungle prostudovat v reálu (kolik takových tropických džunglí také máme v Evropě, že?), a tak vycházeli pouze z fotografií. Nyní však byli vysláni rovnou na Jamajku, aby to všechno viděli pěkně z blízka. Více v prvních dojmech Ondry Broukala.