Pařížské studio Sloclap se z velké části skládá z bývalých zaměstnanců Ubisoftu, možná právě proto od něj ale nedostáváme rozmáchlé otevřené světy plné generického obsahu, nýbrž o poznání originálnější nápady. A i když jeho první pokus s multiplayerovou bojovkou Absolver poněkud vyšuměl do ztracena, chystaný singleplayerový projekt Sifu vypadá mnohem životaschopněji.
Je poněkud zvláštní, že se evropské studio v rámci své tvorby tolik zaměřuje na východní estetiku i motivy. Právě otázku ohledně tohoto rozhodnutí vývojářům položil Alex Co z webu MP1st, který sám pochází z Číny a vyrostl v tamních tradicích.
Vývojáři ze Sloclapu říkají, že celá řada z nich se věnuje bojovým uměním ve skutečném životě a berou je velmi vážně. Je tedy jedině přirozené, že toto téma chtějí zpracovávat i ve hrách. Studio si také najalo mistra kung-fu Benjamina Colussiho, aby byl každý detail co nejvěrnější.
Sifu má být autentickou kung-fu akcí zasazenou do fiktivního čínského města. Hra nabídne přes 150 úderů, které můžete řetězit do kombinací, k boji lze využívat i prostředí. Originálním prvkem hratelnosti je mechanismus stárnutí. Po každé smrti se hlavní hrdina objeví na místě skonu, ale bude starší. Jeho údery budou díky tomu mocnější, ale bude mít méně zdraví.
zdroj: Sloclap
Ve hře si také budete odemykat nové schopnosti, ty jsou ale v roguelike stylu po smrti ztraceny. Můžete si odemknout také permanentní upgrady, které vám usnadní začátky každého runu. Jak budete hrou opakovaně procházet, budete nalézat skrytá tajemství a otevírat nové cesty. Multiplayer ale tentokrát přítomen nebude.
Sifu měl původně dorazit už tento rok, nakonec se autoři rozhodli hru odložit, aby vyšla v co nejlepším stavu. Aktuální termín vydání připadá na 8. února příštího roku. Mezi plánované platformy patří PC a současná i minulá generace PlayStationu.