Torment: Tides of Numenera dnes obohatila lepkavá koule a Objemný kodex
zdroj: tisková zpráva

Torment: Tides of Numenera dnes obohatila lepkavá koule a Objemný kodex

17. 5. 2017 13:29 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Torment: Tides of Numenera je výtečná hra a poctivý nástupce legendárního Planescape: Torment, ale něco mu přece jenom chybí. Každý, kdo tohle vyprávěním prošpikované RPG hrál, si určitě dřív nebo později naštvaně řekl: „Proč tu není divný, poloprůhledný blob?!“ A ve studiu inXile naslouchají. Nový update zdarma do hry přidá nového společníka jménem Oom, což je, jak jste už určitě uhodli, divný, poloprůhledný blob. Kromě něj do Devátého světa dorazí taky nový Kodex a celá hromada bugfixů.

Za Oomovu přítomnost si hráči zaplatili už na Kickstarteru, neboť tahle oživlá, extrémně poslušná numenera (tedy ohromně pokročilý vynález) byla dodatečným cílem po vybrání dvou milionů dolarů. Autoři Ooma nestihli nacpat do původního vydání, ale teď je tady, připravený olepkat všechny vaše nepřátele. Nachází se ovšem už v základní oblasti Sagus Cliffs, takže pokud si ho chcete pořádně užít, inXile důrazně doporučují začít novou hru od úplného začátku.

Do hry byl dále přidán takzvaný Objemný kodex, taktéž jeden z dodatečných crowdfundingových cílů. V téhle virtuální bichli si budete během svého postupu hrou odemykat informace a záznamy o místech, historii, postavách a dalších zajímavostech, na které v Devátém světě narazíte. A to není všechno – vylepšena byla i progrese postav. Konkrétně jde o to, že vaši dobrodruzi mohou postoupit na pátou a šestou úroveň schopností, což jen tak mimochodem umožní vašemu hlavnímu hrdinovi, aby si vybral dovednosti z jiného povolání, než na jaké se původně specializoval.

Úprav se dočkala i umělá inteligence, jejíž hlavní taktikou by odteď nemělo být co nejrychlejší naběhnutí na první postavu, kterou vidí. Vývojáři si navíc pohráli s iniciativou nepřátel a upravili celkovou obtížnost krizí. A co je podle mě extra důležité: vaše postavy nyní můžou během svého tahu vlézt do inventáře a změnit své aktivní předměty, což by mělo rozhodně rozšířit vaše možnosti při všech konfrontacích.

A pak tu je už zmiňované zašlapávání bugů. To se týká všeho od velikosti fontu až po špatné umístění dialogových oken, a jako obvykle se i v tomhle seznamu najde pár docela vtipných problémů, o jejichž existenci jsem neměl ani tušení. Pokud se chcete vyhnout spoilerům, byť jen miniaturním, radši přeskočte na poslední odstavec. Vy ostatní mi vysvětlete, co znamená tohle: „Odstraněn starý kód z pozadí Mere Window, kvůli němuž explodovalo.“ Uh? O něco pochopitelnější, ale stejně vcelku legrační je tohle: „Opraven problém, kdy Manth Pa prohlašuje, že Křivá Qeek je mrtvá, když je naživu, a živá, když je mrtvá.“ Ano, to je vážně poněkud matoucí. Seznam všech oprav najdete tady.

Jak už jsem zmiňoval na začátku, všechny úpravy a přídavky jsou zdarma pro všechny vlastníky Torment: Tides of Numenera. Pokud jimi nejste, je nejlepší čas to napravit. Hra je totiž právě na Steamu zlevněná o čtvrtinu na necelých 34 euro.

Nejnovější články