Arkane Studios, známé především svou sérií Dishonored a až trestuhodně opomíjenou reimaginací značky Prey, se už začátkem května pochlubí upírskou akcí Redfall. Ta sice bude dávat důraz na kooperaci s dalšími hráči, ale užít si ji máte i v sólu (leč stejně musíte být připojeni k internetu). A ačkoliv tvůrci hru přirovnávají třeba k Far Cry, tak si svět hry stále má zachovat jistou esenci předchozích her studia.
Minimálně to tvrdí Ben Horne, production designer hry, v rozhovoru pro IGN. Zde zároveň dále vyvrací domněnky o tom, že se titul podobá Left 4 Dead.
„Left 4 Dead je úžasné, ale chtěli jsme vytvořit něco jiného. Chtěli jsme vytvořit něco, o čem máme pocit, že má DNA studia Arkane, kterou jsme stvořili v minulosti v našich hrách, jako je Dishonored, Dishonored 2, Prey i Deathloop. Všechny tyto hry si můžete představit jako Vennův diagram, jelikož se překrývají v klíčových oblastech – tedy v tom, že rádi vyprávíme příběhy a rádi vytváříme hry, které mají bohatý příběh a systémy, které mohou hráči využít ve svůj prospěch. A to i nějakým překvapivým způsobem. Pro Dishonored jsme šli cestou stealthu, pro Prey jsme se zaměřili na fyziku. Pro Redfall jsme se zase chtěli zaměřit na budování světa a vyprávění příběhu,“ vysvětluje Horne.
Novinka si tak stále zachová prvky, které má studio rádo. Mezi ně patří vyprávění prostředím a živý svět, který má vyvolávat pocit, že stojí za záchranu. Kvůli tomu tvůrci chtějí, aby každá lokace měla svou vlastní čitelnou atmosféru a byla schopna se vrýt do hráčovy paměti. Studio ale už od samotného začátku vědělo, že Redfall bude titulem s velkým otevřeným světem. Takový svět totiž týmu pomohl prolomit zajetou formu jejich her.
Horne okomentoval i možnost kooperace. Pokud se do hraní rozhodnete pustit se svými kamarády, máte si užít hromadu zábavy, akce a možností kombinací svých schopností. Také se zde nachází speciální mechanismus „důvěry“, který vám propůjčí bonusy ve chvíli, kdy s dalšími hráči budete držet pospolu. Na druhou stranu ale nikdy nebudete nuceni k tomu, abyste celou dobu byli pohromadě. Takže se můžete trhnout a jít si řešit své vlastní záležitosti.
Ve spojení s tímto rozhovorem také dorazila nová ukázka, která Horneova slova do jisté míry potvrzuje. Provede vás různými místy titulního městečka, ale také přilehlým okolím. Nechybí stanice strážců parku, humří farma či podzemní kostel, ale také vás čeká procházka místní nemocnicí a zábavním parkem. Nicméně žádná z lokací nebude ochuzena o armády zdejších krvesajů, kteří čekají na svou další oběť. A to zjevně nejen v noci.
zdroj: Bethesda
Redfall vychází 2. května na PC a Xbox Series X/S. Hned v tento den se do něj můžete pustit i skrze službu Game Pass, takže není třeba hned kupovat za plnou cenu.