Škrty v Microsoftu dopadly i na Johna Romera. Chystaná střílečka se ruší
zdroj: tisková zpráva

Škrty v Microsoftu dopadly i na Johna Romera. Chystaná střílečka se ruší

3. 7. 2025 17:30 | Novinky | autor: Šárka Tmějová |

Studio Romero Games, vedené legendárním tvůrcem Dooma Johnem Romerem, zažívá těžké časy. Jeho chystaná střílečka přišla o financování v rámci aktuálních rozsáhlých škrtů a propouštění v Microsoftu. Oznámili to zástupci studia ve veřejném prohlášení, kde vyjádřili zklamání a smutek nad rozhodnutím vydavatele, které označili za krok „zcela mimo naši kontrolu“.

I když Romero Games ve svém prohlášení výslovně nejmenují Microsoft, souvislosti jsou zjevné. Projekt měl být financován právě herní divizí Microsoftu a výpovědi zaměstnanců na sociálních sítích jeho zapojení potvrzují. Grafik Christoph Redl konkrétně uvedl: „Kvůli nedávnému propouštění v Xboxu jsem přišel o místo v Romero Games.“

Víc než desítka členů týmu Romero Games na profesní sociální síti LinkedIn uvedla, že se jich propouštění dotklo. Jeden z nich následně dodal, že o práci kvůli odřeknutému financování přišli úplně všichni.

Střílečka vznikala v Unreal Enginu 5, kdy mělo jít o zbrusu novou značku. Podle šéfky a zároveň spoluzakladatelky studia Brendy Romero si tým vedl výtečně: „Tento krok nijak neodráží kvalitu naší práce ani výkon týmu. Dodrželi jsme všechny termíny, dostávali jsme vysoké hodnocení a prošli každým interním auditem.“ Dodala také, že šlo o nejlepší tým, se kterým kdy spolupracovala, a je na něj velmi pyšná.

Vliv Microsoftu na osud projektu je neoddiskutovatelný - Romero jakožto autor původního Dooma má s firmou historické vazby skrze id Software a jeho mateřskou společnost Zenimax, kterou Microsoft v roce 2020 koupil. Právě Zenimax, stejně jako další herní studia pod Microsoftem, čelí v posledních dnech rozsáhlému propouštění. Zrušení se spolu s Romerovic střílečkou nevyhnuly ani další projekty, včetně neoznámeného MMORPG od Zenimaxu, rebootu Perfect Dark od The Initiative nebo Everwild od studia Rare.

Odchodem lidí, jako je dlouholetý vývojář Gregg Mayles z Rare nebo šéf Zenimax Online Matt Firor, Microsoft ztrácí klíčové osobnosti. A se zrušením slibně rozjetých titulů, jako je i ten od Romero Games, přichází i o důvěru vývojářů, kterým dal zelenou, ale nedovolil jim hru dokončit. 

V Romero Games nyní hledají alternativní možnosti financování a zvažují další kroky, s nabídkou pomocné ruky přispěchalo mimo jiné vydavatelství Devolver. I když je jejich aktuální situace složitá, samotný John Romero stojí za svým, teď už zřejmě bývalým týmem: „Jsou to nejlepší lidé, se kterými jsem kdy pracoval.“

Nejnovější články