Grand Theft Auto V je víc než sedm let po svém prvním vydání stále fenomén. V současné době se chystá jeho uvedení na již třetí generaci konzolí a dohromady prodalo přes 140 milionů kusů (jen loni to bylo 20 milionů).
Rockstar, potažmo mateřská společnost Take-Two, má ale ve svém portfoliu množství dalších her, které by si zasloužily trochu restaurátorské péče a opětovné uvedení na moderní platformy. Na konferenci Morgan Stanley Technology, Media & Telecom se na téma remasterů rozpovídal výkonný ředitel Take-Two Strauss Zelnick.
Na otázku, zda by se remastery mohly v budoucnu stát větší součástí strategie společnosti, odvětil, že remastery byly její součástí vždycky. Doplnil ale, že na rozdíl od konkurence nejde o pouhé porty. V případě Take-Two si údajně studia dávají na čas a remastery přicházejí s vylepšenými technologiemi, vizuálem a plynulejším chodem.
Totéž můžeme údajně očekávat v případě remasteru GTA V pro současnou generaci, který má dorazit v druhé polovině letošního roku. Hra byla podle Zelnicka vlajkovou lodí už při svém vydání, na minulé generaci tuto pozici obhájila a nejinak tomu bude i tentokrát. To by se ale podle Zelnicka nestalo, kdyby šlo o pouhý líný port.
Zelnick si pochvaluje i výsledky Mafie, i když v případě remasteru druhého dílu se o žádném velkém zázraku hovořit nedá. Otevřenou nechává i otázku případného opětovného uvedení starších GTA. Návrat čtvrtého dílu a jeho skvělých rozšíření bych si osobně nechal líbit, za zmínku ale stojí třeba i první Red Dead Redemption, která se na Xboxu One X dočkala bezplatného a velmi vydařeného vizuálního zlepšení.
Veškerá oznámení má ale podle Zelnicka ve svých rukou sám Rockstar, což ostatně platí i pro dlouho očekávaný šestý díl Grand Theft Auto.