CD Projekt potvrdil, že chystaný remake prvního Zaklínače z roku 2007, který vzniká v polském studiu Fool’s Theory v Unreal Enginu 5, bude disponovat otevřeným světem. Původní hra byla rozdělená na kapitoly s většími lokacemi, do kterých se v pozdějších částech už nedalo vracet, předělávka se ale originálu patrně poněkud vzdálí a bude mít jednu velkou propojenou mapu.
Strukturu chystaného remaku upřesnila část prezentace finančních výsledků CD Projektu pro investory za uplynulé třetí čtvrtletí, která uvádí, že nacházející předělávka bude příběhovým singleplayerovým RPG v otevřeném světě.
Samozřejmě v této chvíli netušíme, jak přesně toho vývojáři hodlají dosáhnout, ale zdá se, že půjde o poměrně velkou odchylku od předlohy. Dlouhé načítání při každém vstupu do domu nebo krypty mi chybět nebude, jsem ale hodně zvědavá, jak tahle změna ovlivní plynulost vyprávění, které na uzavřenějších celcích v prvním Zaklínači dost stojí.
Vedle remaku Zaklínače, na který z pozice vydavatele pouze dohlíží, pracuje CD Projekt Red na nové zaklínačské trilogii (a také na pokračování Cyberpunku a jedné zbrusu nové hře). Vývoj moderní předělávky své první hry tak svěřil externímu studiu Fool’s Theory, které stojí například za pět let starým sandboxovým RPG Seven: The Days Long Gone.
O něm Honza Slavík v tehdejší recenzi napsal: „Hra, která mohla být opravdu dobrá, kdyby strávila ještě půlrok ve vývoji. Pozititvní dojem z přísně klasického, avšak povedeného příběhu, kvalitně napsaných textů a především překrásného, detailního a zcela otevřeného světa bohužel kazí nepříliš hluboký boj a hlavně problémový stealth spolu se smrští bugů a technických nedodělků.“ Tak snad na dokončení remaku dostanou od CD Projektu dostatek času!